Gå til innhold

Diff. brems på W124 E230T


2RE_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Verdiene skal være innenfor 80-160NM (direkte ut fra diffen. Kan sikkert plusse på litt NM ved lagerrotasjon gjennom drivaksel). Er friksjonsmomentet lavt er det bare å bestille seg nye friksjonsskiver, samt be til allah om det hele løser seg på en fredelig og behagelig måte.

 

Jepp, dette har jeg jo gjort når jeg skifter hjul. Du kom med et diagram en gang i tida, og det viktige da var ikke hvilken friksjon som var der, men at det var forskjell med ads aktivert og ikke. Slik skjønte jeg det, og derfor har jeg gått ut fra at det ikke er noen brems på diffen når den ikke er aktivert. Det er i hvertfall +/- 0 moment. Jeg kan uten noe problem dreie ett hjul rundt når det andre er i bakken, forutsatt at kassa ikke står i P.

 

Er de vanskelige å bytte de der friksjonsklossene? DIY eller verksted? Mye spesialverktøy påkrevd? Er det de samme som brukes når ASD aktiveres? Du skulle ikke tilfeldigvis ha et delenummer i bakhue?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124 blei jo lagd i mange år, så standar utstyr har nok endra seg mye. me jeg har 91 mod, nabon 86 mod, og her er kun 4 syl og 6 syl motorer nevnt i handboka. ikke 8 syl.

 

 

8 sylindre kom fra 92. 9 mnd 91 er vel regnet som 92 modell.

 

Uansett så har de nok sikkert laget forskjellige bøker mot forskjellige modeller for å ikke ha en altfor stor tjukk bok som tar hele plassen i dørlomma/hanskerommet.

 

Eneste som er sikkert og visst er at det kun er 500E/E500 som har ASR som standardutstyr, 400E/E420 har det som option.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 sylindre kom fra 92. 9 mnd 91 er vel regnet som 92 modell.

 

Uansett så har de nok sikkert laget forskjellige bøker mot forskjellige modeller for å ikke ha en altfor stor tjukk bok som tar hele plassen i dørlomma/hanskerommet.

 

Eneste som er sikkert og visst er at det kun er 500E/E500 som har ASR som standardutstyr, 400E/E420 har det som option.

 

 

500E kom i 02 -91.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de vanskelige å bytte de der friksjonsklossene? DIY eller verksted? Mye spesialverktøy påkrevd? Er det de samme som brukes når ASD aktiveres? Du skulle ikke tilfeldigvis ha et delenummer i bakhue?

 

Det er nok en del arbeid. Shimse opp og greier. Delene du trenger er 41, 38, 35 og 17. Trykkskivene (nummer 17) leveres i forskjellige tykkelser.

diff6gy.jpg

 

 

 

BTW, ASR er kjekt når det virker.. :tannløs

3001aw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del arbeid. Shimse opp og greier. Delene du trenger er 41, 38, 35 og 17. Trykkskivene (nummer 17) leveres i forskjellige tykkelser.

Huff, tror nok jeg pingler ut og dropper å gjøre det der selv. Får se om noen år eller ti hvis jeg koster en overhaling på kardangen, om jeg får gjort det der samtidig.

 

Takk for tegningen og beskrivelsen!!

 

Det er ikke bilen din som er herpa?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nok det. Den forsvant av veien i høst og ble kondemnert. Veldig deprimerende :(

 

Det positive er at da slapp du å bytte olje på automaten.

 

Ser ut som det skulle litt mer enn en runde polish til å få den der like hel igjen. Beholdt du bilen? Fikk et greit oppgjør for den?

 

Utrolig kjedelig, den så jo ikke så halvgæren ut heller..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive er at da slapp du å bytte olje på automaten.

 

Ser ut som det skulle litt mer enn en runde polish til å få den der like hel igjen. Beholdt du bilen? Fikk et greit oppgjør for den?

 

Utrolig kjedelig, den så jo ikke så halvgæren ut heller..

 

Å nei, det var nok skiftet olje før smellen - dessverre :(

 

Bilen ser ganske grei ut på det bildet, men nå er ikke bilder mye å stole på heller da. Fronten (vangene) er skjøvet ca 15 cm til venstre. Vangene har også bue nedover slik at bakdørene ikke lar seg åpne på en grei måte. Forstillingen er bbr (bøyd beyond recognition). Tannstaget er knekt. Bare sorgen hele bilen. Den er for skadet til å få et brukbart resultat av. Den kan rettes, men den blir ikke nok brukbar til at jeg vil eie den, eller at forsikringsselskapet vil betale for det. Førerstolen knakk i sammenstøtet og likeså gjorde midtkonsollen, så kollisjonen var nokså kraftig. Det positive er kanskje at ingen airbager løste ut, og at jeg måtte skifte jobb som følge av ryggplagene. :( Enda mer positivt er at forsikringsselskapet betalte listepris for vraket, og listeprisen for 210 er faktisk ikke all verden. Hva skyldes det mon tro... Kanskje en burde kikke nærmere på s124 nå som muligheten er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det var nok skiftet olje før smellen - dessverre :(

 

Bilen ser ganske grei ut på det bildet, men nå er ikke bilder mye å stole på heller da. Fronten (vangene) er skjøvet ca 15 cm til venstre. Vangene har også bue nedover slik at bakdørene ikke lar seg åpne på en grei måte. Forstillingen er bbr (bøyd beyond recognition). Tannstaget er knekt. Bare sorgen hele bilen. Den er for skadet til å få et brukbart resultat av. Den kan rettes, men den blir ikke nok brukbar til at jeg vil eie den, eller at forsikringsselskapet vil betale for det. Førerstolen knakk i sammenstøtet og likeså gjorde midtkonsollen, så kollisjonen var nokså kraftig. Det positive er kanskje at ingen airbager løste ut, og at jeg måtte skifte jobb som følge av ryggplagene. :( Enda mer positivt er at forsikringsselskapet betalte listepris for vraket, og listeprisen for 210 er faktisk ikke all verden. Hva skyldes det mon tro... Kanskje en burde kikke nærmere på s124 nå som muligheten er der.

 

Høres på ingen måte bra ut. Rart ikke aribaggene løste ut. Etter en såpass smell skal en vel helst være glad man er i live?

 

Jaggu godt du ikke kjørte rundt i en gammal fiat panda eller noe annet drit.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASR kom ikke på Mercedes før i 1985, så den historien må du nok lenger ut på landet med. Spesialbestilling av et system som ikke var lansert var vel heller ganske umulig.

 

ABS ble innført i 1978 på 116-serien.

Det var en jävla dårlig spök da men, hehe, regna jo ikke akkurat med at noen skulle tro det eller at det skulle bli tatt seriöst, det blei det vel ikke heller, måtte bare se om det var noen som var dumme nok til å tru det lol

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår