Gå til innhold

Freshe up plastikkfanger..

Ranger emnet

Ras-Andre

Anbefalte innlegg

vist der er svarete lister for eksempel. som opel er utrolig lett for og falme og bli går\hvite.. så har jeg et uendlig bra tips til deg.. det hjelper ingen ting med bumper shine eller noe sånt. ikke på opel i hvertfall.. pga plasten er så utørket. vet dette for jeg har en opel corsa før med samme problemet.. det du bruker er en , varmepistol, "faktisk" setter den på det varmeste og varmer opp plasten.. men vær forsiktig, pga du krøller fort plastikken.. har jobbet med det der, så jeg vet det fungerer... da tar du opp fuktigheten igjen i plastiken.. og da holder det fort i 2-3 år før dem falmer litt igjen.. sett pistolen på det varmeste og ha en 10 cm mellomrom ca.. og før den sakte oppover. du ser at fargen kommer opp igjen med en gang.. bare vær forsiktig så du ikke brenner plasten, skjer fortere enn forrteset da det skjer.. vist ikke er det bare og si i fra, så kan jeg være behjelplig med og fikse det for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smuud.... takk for tipsa..

har lurt på å lakke den skjønneru, for skal muligens kutte av no biter og sette inn alunetting i frontfangern... men det varmepistol trikset var jo genialt.. skal jeg faanmeg prøve...

sender deg PM om jeg trenger no mer hjelp jeg... :p

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her funker faktisk veldig bra. Vell og merke att orginalfargen er svart og ikke grå.

36-607_l.jpg

Du får den på biltema for 50-lappen.

Gnikk på, (ta gjerne rikelig) og gnikk vekk det overflødige når du har komt helt rundt bilen.

Inbiller meg att dette trekker litt inn i støtfangerene hvis det får stå litt i fred 4-5min.

Kan være noe jeg innbiller meg, men fungerer mye bedre en sånne vinyl-wipes du får kjøpt på alle bensinstasjoner..

HOY!

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider