Gå til innhold

støyproblemer

Ranger emnet


zews^^

Anbefalte innlegg

Har nå koblet opp et anlegg i en mb 190e og fikk dessverre støy :(

 

Har lagt signalkabler og strømkabel på hver sin side av bilen, flytta remote over til strømside også, men dette hjalp ikke. Har prøvd 2 jordingspunkter, 0 forskjell, men skal skaffe multimeter til helgen, kanskje jeg finner noe galt da.

 

Støyen er der når bilen ikke går. Det er mye skurring og lite diskant, mens det igjen er mye bass. Bassen høres bra ut. Støyen er lik på høyttalerne bak og fram i bilen. Har også prøvd 2 forsterkere.

 

Spilleren er en 4-5 år gammel pioneer som kostet over 4000 i den tiden, skal skaffe produktnavn senere. Kan det hende at denne rett å slett gir for lite signal ut? Den har aldri vært brukt på forsterker før, kun til å drive høyttalere. Kan prøve ny spiller ihelgen da. Kablene til spilleren er kanskje litt tynne, men det fungerte da helt fint å støyfritt da spilleren dro 4 høyttalere.

 

Noen andre forslag til hva som kan gi støy når bilen ikke går? Fant ut meget lite selv siden jeg ikke hadde multimeter.

 

Takk på forhånd :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det dette som er feilen så må det til reparasjon .

Vet ikke på pioneer men på Kenwood er det en enkel oprasjon om du er stødig med loddebolten .

 

 

 

Mvh

 

Hmm... Må vel kunne klare det selv da viss det er problemet. Har jo skiftet pulsbreddemodulator og en del transistorer i forsterkere så det bør gå. Har loddet på en usbkontakt på et kretskort også, det var vanskelig det! Var litt for smått for meg :D

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite diskant og mye bass? hvordan er det med forsterker og innstillinger der da?

 

Det var likt med 2 forsterkere, og jeg har sjekket innstillingene på spilleren.

 

Syntes at jeg måtte gaine forsterkerne merkelig mye da, om det har noen betydning? Altså det virker som spilleren gir dårlig signal ut, men synes dette er litt rart også siden den aldri har blitt brukt på forsterker før.

 

Foresten, støyen høres ut som om det er sprengte høyttalere nesten. Men det kan de ikke være siden de er nye og jeg ikke har skrudd opp noe volum.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje ødelagte phonokabler, så forsterkeren får dårlig og svakt inngangssignal. Du stiller opp gain, og det eneste forsterkeren forsterker (og slenger ut i høyttalerne) er støy og et forvrengt inngangssignal.

 

Dersom inngangssignalet er dårlig, kan forsterkeren klippe signalet før det blir høyt. Har testet dette i lab'en på skolen. Nydelig lyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje ødelagte phonokabler, så forsterkeren får dårlig og svakt inngangssignal. Du stiller opp gain, og det eneste forsterkeren forsterker (og slenger ut i høyttalerne) er støy og et forvrengt inngangssignal.

 

Dersom inngangssignalet er dårlig, kan forsterkeren klippe signalet før det blir høyt. Har testet dette i lab'en på skolen. Nydelig lyd! :D

 

Har kjøpt splitter nye kabler fra Evus så tror ikke dette er problemet.

 

Men takk for at dere kommer med forslag ihvertfall :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at jeg reagerer på dette??? samme fa1.. jeg gjør det allikevel, trodde dere hadde litt peiling her, men ser jo at det mangler en del kunskaper omm begreper osv ...

 

Phonokabler, eller RCA som dem heter, er noe vi brukte før i biler, som lagde mye støy og måtte plasseres adskilt fra strømkabler etc.. Har du en kabel med Skjerming (pluss, minus og jording), så er dette IKKE en RCA (Phonokabel) !!! og da spør jeg, hvor mange her bruker uskjermet kabel i sitt anlegg ????

For dere som ikke vet:

XLR kabler er begrepet dere bør bruke, eller lære dere (i allefall de som forsøker å belære alle her med svada)... eller om du ikke vet det, så er det vel bedre å bare skrive Signalkabel.. hehe (ps: skriver ikke dette for å lage en krangel, så spar meg for det. bare løser opp i noen uklarheter fra Boomboox (svadaman))..

:mat Pizza??? noen

 

Nei, det er ikke greit! Så jeg rapporterte deg jeg :) Og SIGNALKABLENE (fornøyd?) mine har da ikke pluss, minus og jording! Er kun signal og jording, men de er da skjermet fordet. Og du må vel begynne å kjefte på alle forhandlere som skriver "RCA" på webshopene sine også nå da?

 

Lær deg å skrive norsk du før du klager på alle andre. Er så lei av at du hakker på boomboxx.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit! Så jeg rapporterte deg jeg :) Og SIGNALKABLENE (fornøyd?) mine har da ikke pluss, minus og jording! Er kun signal og jording, men de er da skjermet fordet. Og du må vel begynne å kjefte på alle forhandlere som skriver "RCA" på webshopene sine også nå da?

 

Lær deg å skrive norsk du før du klager på alle andre. Er så lei av at du hakker på boomboxx.

 

hehe var bare til informasjon .. RCA er bare navnet på pluggen (RCA hun/han).. om du jorder en RCA kabel, så gjør det kun i utgangen av spilleren og ikke i begge ender!!! men kanskje det ikke er så mange som bruker XLR kabler i bilene sine!? jeg gjør det jaffal.. så skyt meg gjenre om jeg tar feil .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at jeg reagerer på dette??? samme fa1.. jeg gjør det allikevel, trodde dere hadde litt peiling her, men ser jo at det mangler en del kunskaper omm begreper osv ...

 

Phonokabler, eller RCA som dem heter, er noe vi brukte før i biler, som lagde mye støy og måtte plasseres adskilt fra strømkabler etc.. Har du en kabel med Skjerming (pluss, minus og jording), så er dette IKKE en RCA (Phonokabel) !!! og da spør jeg, hvor mange her bruker uskjermet kabel i sitt anlegg ????

For dere som ikke vet:

XLR kabler er begrepet dere bør bruke, eller lære dere (i allefall de som forsøker å belære alle her med svada)... eller om du ikke vet det, så er det vel bedre å bare skrive Signalkabel.. hehe (ps: skriver ikke dette for å lage en krangel, så spar meg for det. bare løser opp i noen uklarheter fra Boomboox (svadaman))..

Pizza??? noen

 

Pisspreik, greit at folk kommer med saklige innlegg for å hjelpe men du kommer jo bare med kødd :eek:

dipper hør på de som prøver å hjelpe, ikke bry deg med denne kødden :crazysant

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår