zews^^ Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hehe var bare til informasjon .. RCA er bare navnet på pluggen (RCA hun/han).. om du jorder en RCA kabel, så gjør det kun i utgangen av spilleren og ikke i begge ender!!! men kanskje det ikke er så mange som bruker XLR kabler i bilene sine!? jeg gjør det jaffal.. så skyt meg gjenre om jeg tar feil .. hehe Den informasjonen hjalp meg ihvertfall ikke i det heletatt med tanke på støyen........ Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Pisspreik, greit at folk kommer med saklige innlegg for å hjelpe men du kommer jo bare med kødd :eek: dipper hør på de som prøver å hjelpe, ikke bry deg med denne kødden :crazysant Mvh Hører ikke på sooocool nei, vil bare få han vekk fra tråden, gjerne forumet! Takker så meget til alle andre som har tatt seg tid til å svare på denne tråden :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 men sånn for artighet syns jeg soocool kan lege ut bildet av en sånn xlr kabel... har en slik liggende her jeg men tviler faen meg for at jeg får den inn i hverken forsterker eller spiller... ble jævla nyskjærrig her Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 men sånn for artighet syns jeg soocool kan lege ut bildet av en sånn xlr kabel... har en slik liggende her jeg men tviler faen meg for at jeg får den inn i hverken forsterker eller spiller... ble jævla nyskjærrig her hehe my mistake aneglsmili .. trekker tilbake dette.. (flaut).. XLR pluggen må ikke forveksles med RCA (selv om den passer overens) hehe .. mente bare at RCA med ekstra skjerming kalles for XLR.. noe jeg hørte for noen år siden av en "ekspert" .. hehe. men det blir feil å si det også.. egentlig så blir det både og, og for komplisert å forklare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 så neste gang du prøve å belære noen kanskje du skal tenke deg litt om før du poster svada;) happyhappy Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 så neste gang du prøve å belære noen kanskje du skal tenke deg litt om før du poster svada;) happyhappy det er jo ikke egenlig feil det jeg skrev, men bare at det blir riktigere å kalle kablene for RCA :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 nei det blir det ikke... jeg vil tro at at alle her inne som har kjøpt et kabelkit av sånn passe kvalitet har skjermede kabler...og de heter da pokker ta meg RCA. du anngrep boombox for at han sprede svada med å kalle RCA kabelen for RCA kabel,også slenger du ut et navn på en helt annen type kabel... det kaller jeg svada :crazysant Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 (flaut).. XLR pluggen må ikke forveksles med RCA (selv om den passer overens) hehe .. mente bare at RCA med ekstra skjerming kalles for XLR.. Du har tydligvis svært liten peiling på hva du prater om. En XLR kontakt passer overhodet ikke overens med en RCA. Hvordan vil du få disse (XLR): Til å passe med denne (phono/RCA): Det lurer jeg på. Kanskje på tide å opparbeide seg litt kunnskap før du begynner å kritisere andre. Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Du har tydligvis svært liten peiling på hva du prater om. En XLR kontakt passer overhodet ikke overens med en RCA. Hvordan vil du få disse (XLR): Til å passe med denne (phono/RCA): Det lurer jeg på. Kanskje på tide å opparbeide seg litt kunnskap før du begynner å kritisere andre. Glenn Amen :) Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 nei det blir det ikke...jeg vil tro at at alle her inne som har kjøpt et kabelkit av sånn passe kvalitet har skjermede kabler...og de heter da pokker ta meg RCA. du anngrep boombox for at han sprede svada med å kalle RCA kabelen for RCA kabel,også slenger du ut et navn på en helt annen type kabel... det kaller jeg svada :crazysant ok innrømmer det da, var kun for å finne på noe mot Boomboox , fordi han har angrepet meg mye med tull !! trekker tilbake det da .. og selvfølgelig litt flaut å bomme "litt" hehehe :pray haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Amen :) Ja da har vi fått svar på dette. Sooocool dreit seg ut igjen. Tilbake til støyproblemene da kanskje ;) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 det eneste vi "kan" gji ham litt kreditt for er jo at XLR faktisk er en signal kabel... har ikke sett dem brukt i bilstereo sammenheng da men på hjemmehifi har jeg sett dem i bruk,derav har jeg en haug av dem liggende på boden. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ja da var det støyproblemet:) vis du har noen ekstra RCA:) kabler liggende prøv å strekk dem gjennom bilen å prøv... da kan du jo utelukke et problem i allefall. er støyen der enda prøv å få lånt en spiller og prøv på nytt.. regner med at du har sjekket alle jordinger??? Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 derav har jeg en haug av dem liggende på boden. Må ha hatt mye gromt utstyr du da, siden du har så mange:) Kan vel også legges til at XLR stort sett bare brukes mellom balanserte kilder og forsterkere. Over til trådstarters topic:) Hvis det hersker noen tvil om kabelen din så kjør til en forhandler å få lånt deg en annen kabel som du bare strekker fra spilleren, ut gjennom vinduet og bak til fosterkeren. Da får du hvertfall eliminert det spørsmålet. Du kan jo også prøve å jorde "kappa" på signalkabelen, hjelper i noen tilfeller og legge opp en ny provisorisk jording til spilleren å se om det hjelper. Dårlig jording mellom motorblokk og karosseri kan også gi støy, men som regel merker du det på ladingen, men sjekk den just in case. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Signalkablene er nye og det er støy på front og rear så det problemet tror jeg vi kan utelukke. Har sjekket jordingen på forsterkeren, men ikke på spilleren og i motorrom. Den ladder jo bra og spilleren har dratt 4 høyttalere helt greit før, men kan sjekke for sikkerhets skyld når jeg kommer hjem til helgen. Ny spiller skal prøves ihelgen, jeg tror det er den som er problemet nå da siden jeg har støy når bilen ikke går!! Får vel gå løs med multimeter ihelgen da. Takk for hjelpen :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg