Gå til innhold

Hester i 1.6 motor

Ranger emnet

2bb1nordli

Anbefalte innlegg

Jepp, mitsubishi og hunday er jo nesten nett samme ting ang motor osv..

Smett nedi en colt 1.6l Turob så har du en elantra 1.6 med 125hk yummy

Såvitt jeg husker så var det slik att hvis jeg skulle ha en galant gti eller evo 1,2 eller 3 motor i colt 88mod min så trengte jeg 2stk hunday elantra motor fester for att den skulle gå nedi colten min :)

Men om du skal sprute opp den orginale motoren din så vil det koste masse penger og kansje ikke akkurat vært pengene..

portet topp, borre opp blokk, webere?, balansert veiv osv. masse penger mao.

Prøv heller og få tak i en hissigere motor som du kan smette nedi uten store oprasjoner, hadde jo blitt fett om du hadde fått til noe salige saker, er jo ikke så mangen elantrar som er blod-trimma nå til dags... well

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1,6 har 113 hester. Så det er nok noe i det du sier der. Visste ikke at de var nedtrimmet...

Er en jeg veit om som driver å skal bytte til Lancer GTI motor nå, den er på 136 hester tror jeg.

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=317

stemmer det. den gtien er en 1,8liter med 136hk. den skulle nok passe bra til din elantra.

har en colt gti som jeg skal bruke som delebil, så når jeg er ferdig med den, så har jeg nok en gti motor til overs (kjøpte en løs motor før jeg kom over delebilen :boxing ) men jeg tar noen deler fra motoren og, men gi en lyd hvis du er interessert. får den billig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det. den gtien er en 1,8liter med 136hk. den skulle nok passe bra til din elantra.

har en colt gti som jeg skal bruke som delebil, så når jeg er ferdig med den, så har jeg nok en gti motor til overs (kjøpte en løs motor før jeg kom over delebilen :boxing ) men jeg tar noen deler fra motoren og, men gi en lyd hvis du er interessert. får den billig!!

Er ikke ute etter et motorbytte i første omgang... Har bare tenkt til å skvise noen hester ut av den gamle :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i noen som kan trimmer motorer ordentlig, så kan du vel hente kanskje 150 hk ut av en 1,6 liter. (Jeg vet egentlig ikke, men kan gjette)

Honda tar jo ut 160 hk ut av en Vti motor, gjør de ikke? Vet jo at det er annen motor, men med mange riktige forandringer så skal det vel kanskje gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i noen som kan trimmer motorer ordentlig, så kan du vel hente kanskje 150 hk ut av en 1,6 liter. (Jeg vet egentlig ikke, men kan gjette)

Honda tar jo ut 160 hk ut av en Vti motor, gjør de ikke? Vet jo at det er annen motor, men med mange riktige forandringer så skal det vel kanskje gå?

Dette er egentlig off-topic så det holder, så det er bare å beklage fra min side. Avhengig av motortypen er det fullt mulig å hente ut over 400Hk av en 1.6 liter.. ;) F.eks fra Toyota http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61751

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=48102&highlight=buch innlegg #14.

Men på Elantraen skulle man vel klare å skremme ut mer enn 150..

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt er 1.6 litern plomba til 90 hester fordi den da ble billigerere til forbruker. Har tenkt til å fjerne denne, men lurer på om det går ann å få trylla frem noen ekstra hester uten å måtte gjøre lommeboka betydelig lettere :watchout

Hvordan er den da "plomba"?

Har den en annen innsprøytning som gir mindre hk?

Er det andre dyser?

Er det en "snillere" kamaksling?

Osv..

Jeg ville sjekket hva som skiller denne motoren fysisk fra de tilnærmet like motorene med mer hk, så kan du kanskje hente deler fra en slik, f,eks toppen..

Utenom er det sugemotor trim alà trimkam, grenrør osv

Og selvfølgelig turbo/kompressor trimming...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider