Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!!

Ranger emnet

slire_sladd

Anbefalte innlegg

bilen oppfører seg meget merkelig!!!

den begynner helt fint på tomgang med kald motor. går ganske rent og fint etter jeg bytta innsugspakning, fusker pittelitt... så blir den varm og begynner å gå litt ujevnt, men den går fortsatt bra. etter 1,5–2 dager så begynner merkelig ting å skje. jeg kan gi halv til 3/4 gass før noe begynner å skje. da går den fra å lade 0 til å avgi et smell og så lade ganske mye.

for å kjøre i gang(lyskryss) så må jeg ruse den opp til 3500rpm ca. og slure noe helvete for i det hele tatt å komme igang. hvis jeg slipper ladetrykket ned igjen når jeg skal gire så er det samme regla... ruse noe helvete til ladetrykket kommer for så å slure på clutsjen. det er ikke noe drag i det hele tatt på tomgang.

selv om den står over natta så blir ikke det noe bedre, men hvis jeg napper av + polen i en 15min tid så er det tilbake til utgangspunktet igjen og går ganske bra. etter et par dager da så er det samme regla igjen...

hjeeelllppp!!! rett før jeg setter den på verksted... offff for en nedtur det hadde vært!!! setter SYKT stor pris på tips som gjør at jeg kan få fikset dette problemet!!!

MVH Thomas!!

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1-1-3 på drivstoff. 1-1-1 på tenning.

1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Symptom: Hög bränsleförbrukning.

1-1-3 Insprutningsventil fel

glemte å nevne den lille bagatellen der ja...

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøve å slette feilkodene a? hvis den står med feilkoder i systemet kan den kødde.. Hvis det er feil med innsprutventil (dyse vil jeg tro?) så prøv å bytt eller lån av en kamerat.. Men hvis den går på alle fire så er det vel ikke noe galt med dysene..

Prøv i første omgang å fjerne feilkodene..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lån av kamerat?! på hvilket tidspunkt har jeg sagt at jeg har noen kamerat?!

men fra spøk til revolver...

får ikke fjernet den feilkoden, har gjort det etter "bruksanvisninga"... må på volvo å plugge i en datamaskin da ell?

1-1-3... jævla DRITT!!! men, ja den går på alle 4. når den blir ordentlig varm så går tomgang fra 1000-2000-1000-2000 osv... og etter en stund blir den helt føkkings mongo!

why!?!?!?!?! WHY!?!?!?!?!?

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radering av felkoder:

1. Ha tändningen avslagen, sätt i kabeln i den sockel du vill radera felkoderna.

2. Slå på tändningen (läge II), håll inne knappen i minst 5 sek och släpp. Nu ska lampan tändas och lysa konstant, tryck nu ner knappen igen i minst 5 sek och släpp.

3. Tryck till på knappen i ca 1 sek, nu ska kod 1-1-1 visas (dvs. ingen felkod lagrad). Klart!

Men det funker ikke... sukk...

tenkte jeg skulle bytte lambdasonden og coilen ihvertfall. noen spesiell coil jeg burde velge? lambda fra biltema funker den?

takker for det baron!! men vet ikke hva jeg skal spørre deg om utover det som står i denne posten. men skal nok se det ramler inn en post etter hvert...

Mvh

Thomas

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radering av felkoder:

1. Ha tändningen avslagen, sätt i kabeln i den sockel du vill radera felkoderna.

2. Slå på tändningen (läge II), håll inne knappen i minst 5 sek och släpp. Nu ska lampan tändas och lysa konstant, tryck nu ner knappen igen i minst 5 sek och släpp.

3. Tryck till på knappen i ca 1 sek, nu ska kod 1-1-1 visas (dvs. ingen felkod lagrad). Klart!

Men det funker ikke... sukk...

tenkte jeg skulle bytte lambdasonden og coilen ihvertfall. noen spesiell coil jeg burde velge? lambda fra biltema funker den?

takker for det baron!! men vet ikke hva jeg skal spørre deg om utover det som står i denne posten. men skal nok se det ramler inn en post etter hvert...

Mvh

Thomas

jeg hadde feil på lambda, men det viste seg å være sprekk i en av de seks coilene mine.

du hadde jo en del feilkoder her, men..

en kan utløse de andre!

motoren vil jo justere seg, basert på variabler den mottar fra forskjellige givere.

forøvrig, kan det være bensinpumpe, tett bensinfilter, etc?

hvorfor det skjer etter 1 dag?

Det tar litt tid før motoren registrerer det, så om forrige eier har resatt feilkodene, er det ikke sikkert du får dem før neste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider