Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!!

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

siden du er så nøye på sekundene. gjort detta selv eller?

jeg har resatt feilkoder ja..

fikk en del koder når jeg hadde en av seks coiler med sprekk i.

 

har ikke holdt den inne for lenge selv, men jeg leste det i verkstedsmanual jeg fant (PDF).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ikke noe stort problem med temperaturen der Lambda sensoren din er plassert. Husk at den skal oppnå 600 grader i selve sensor elemetet for å virke optimalt.

 

Har saksa litt her

 

This might be because it has not reached the correct operating temperature of at least 600 C, or that the sensor is malfunctioning. In such cases the ECU goes into "open loop" operation and runs a rich mixture to avoid engine damage. Poor economy, poor performance and lambda readings of less than 0.89 will be present.

 

Jeg vil annta at problemt ditt skyldet deffekt lambda.

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rakk ikke biltema i går... men skal dit å kjøpe lambda i morra. men tenkte kanskje han som kobla det opp har satt ledningene feil? er 2 blå og en hvit mener jeg. kanskje han har bytta om blå og blå eller noe sånt? hva vil skje da?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså: for guds skyld!

sjekk kabelen på lambda!

 

det er UHYRE viktig at ikke noen har jallamekket på kabelen til lambda.

den må ha riktig OHM i kablingen!!

 

du kan dog måle med voltmeter på lambda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, den skal vise volt...

den skal hoppe litt!

 

rundt 12V et sted er riktig volt!

høyere ohm fører til lavere volt! (resistanse).

 

forvørgi, kan du sjekke om lambdaledningene er irret/skitne/dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, den skal vise volt...

den skal hoppe litt!

 

rundt 12V et sted er riktig volt!

høyere ohm fører til lavere volt! (resistanse).

 

forvørgi, kan du sjekke om lambdaledningene er irret/skitne/dårlig kontakt.

du ba han akkurat måle ohm da.. doh!! og uansett man ohmer bare for å sjekke at ledningen er hel. skal ganske mye ledning til for å lage mye resistans

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, den skal vise volt...

den skal hoppe litt!

 

rundt 12V et sted er riktig volt!

høyere ohm fører til lavere volt! (resistanse).

 

forvørgi, kan du sjekke om lambdaledningene er irret/skitne/dårlig kontakt.

 

Hallo

 

Hva er dette for et utsagn!

Hadde vært veldig gøy å lese en forklaring av deg på hvordan en Lamda sonde fungerer.

 

La oss starte et sted da. Har Lambda sonden 1 eller flere ledere?

Hvis det ikke er brukt orginalsonde tidligere kan dette variere.

 

Hvos den har en leder er den kun varmet av ekosgassen

Lederen leverer da lambda signalet (forklares lengere nede på siden)

 

Har den to ledere er den ene til +12 V (varmeelement) jordet via nanifolden(!)

den andre er lambda signalet

 

Har den tre ledere er en + 12V (Varmeelement)

neste jord

den tredje er lambda verdien.

 

Met er voltmeter (ja du skal måle volt) er det lett å finne ut vilke leder som er hvem.

 

Kople den sorte (-) ledningen til jord på batteriet, eller et annet sted du er sikker på at det er god kontakt.

 

Mål spenningen på de andre lederene med motoren i gang og varm lambdasonde! DEt er viktig at Lambda sonden er varm hvis ikke får du ingen eller feil verdi på signalet. Verdien på lambda signalet skal ligge å variere rundt 0,5 volt et sted. Her kommer det også en del ann på hvor godt voltmeteret ditt er. Men det skal ikke være en konstant spenning.

 

Her er kurver for lambda verdier og spenninger i volt.

 

Håper detter får noen til å forstå hvordan lambda verdiene skal være.

 

DEt finnes også en lang forklaring på hva som skjer inne i lamda sonden men den tat jeg ikke nå

 

Ox.png

 

FIG2.JPG

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny lambda hjalp det gitt, men virker som noe annet dytter opp tomgangen litt... når den er kald så går den på 800 eller noe sånt, men når den blir varm så øker tomgangen til 1200-1400...

 

noen ide om hva det kan være?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår