Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!!

Ranger emnet

slire_sladd

Anbefalte innlegg

Høres ut som en lekasje (vakuum) som er så stor at tomgangsventilen ikke klarer å senke turtallet nok selv når den er helt stengt.

Prøv å kople fra tomgangsventilen. å se hva som skjer. Jeg husker ikke i farta om den er normalt åpen eller stengt. Men den burde være normalt stengt.

Hvis du kopler den fra å forteller hvordan bilen oppfører seg på tomgang skal jeg prøve å tipse videre.

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ny lambda hjalp det gitt, men virker som noe annet dytter opp tomgangen litt... når den er kald så går den på 800 eller noe sånt, men når den blir varm så øker tomgangen til 1200-1400...

noen ide om hva det kan være?

Prøv å vask tomgangsmotoren inni. kan være noen avleiringer inne i den som gjør at den ikke fungerer optimalt. Har du hatt av - polen etter at du monterte den nye lambda sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sletta feilene etter lambda skifte ja. tomgangsventilen og tomgangsmotoren vet jeg ikke hvor er... men har da haynes boka så skal klare å finne ut av det. men den er for 240... har jo 940 motor... samme ulla?

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny lambda hjalp det gitt, men virker som noe annet dytter opp tomgangen litt... når den er kald så går den på 800 eller noe sånt, men når den blir varm så øker tomgangen til 1200-1400...

noen ide om hva det kan være?

Hva slags lamda kjøpte du? Biltema??

Jeg har og problemer med tomgangen på min. Den jager.... :( Har byttet tomgangsmotor, uten noe bedre resultat... (b230et-motor)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ventilen ser ut som vedlagte bilde for biler med LH jetronic 2.4. Den er montert under innsuget orginalt.

IdleAirValve.gif

denne fant ikke jeg i mitt motorrom... ihvertfall ikke under insuget... hvor er det den henter "luft" fra?

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne fant ikke jeg i mitt motorrom... ihvertfall ikke under insuget... hvor er det den henter "luft" fra?

Men jøss! Haru ikke den der?? -Da ere ikkeno rart i at den ikke vil gå skikkelig på tomgang. Den henter luft fra trykk-rørene etter intercooler, rett før gasspjeldet, gjennom den ventilen der, og videre inn på innsuget der alle vakuum-slangene går ut, er det en litt større nippel.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme feilkodene på 940 og 240... I allefall ikke på det dokumentet jeg la inn her, da er det helt vilt forskjellig. Du må se på feilkodene for 940.

1-1-3 Bränsleblandningen på kort sikt för mager.

1-3-3 Tomgångsjustering eller kortslutning av gasspjälls brytare.

disse to har vært på min. den siste er nå borte og virker ikke som den kommer tilbake heller. men hvis den er kortsluttet så blir den jo ikke fikset av seg selv over natta...?

men dette forklarer en hel del mer enn feilkoder for 240. hehe...

virker som min teori om for lite bensin stemmer da, hvis man skal stole på svensker... hva må til? BTR? ny bensinpumpe? nye dyser?

takk for tipset volvo-r-sport og s-90-r!

hva hadde jeg gjort uten dere...?!?!

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider