Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!!

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

Den der ja. -Åpen dumpventil og LH-jetronic... hmm, åssen funker det da?

 

vel, det er jo noe som ikke funker her, som du sikkert har skjønnt, men hva er jo litt usikkert.

 

foreslår du at jeg fjerner dumpen og tetter igjen hullet? hvorfor?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... går den sønder? hva då?! hvordan vet jeg om den har gått sønder?

noen som har en alu ic å selge meg for en billig penge?

 

kjøpe meg ny bil jeg tror jeg... hmrf...

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hadde jeg gjort uten dere...?!?!

hmm, dansa balett?

Skal ikke si at jeg er noe dreven på detta LH2.4 greiene jeg asså.

Men åssen går bilen nå? Har du prøvd å justere ned tenninga 3 eller 6 grader a? Kan hende det hjelper litt. Tror ikke dumpen eller ICn har noe med detta dilemmaet å gjøre. Da hadde du bare blitt uten ladetrykk og bilen hadde bare gått dass.

Men hvis du plugger av givere på motoren vil den kjøre på "nødprogram" og ha faste verdier. Kan prøve å plugge av en og en, prøve for hver giver om det blir noe forskjell. Plugge ut en -> prøvekjøre/gasse. Hvis ikke det hjalp:

Plugg inn den du akkurat plugga ut og fjern en ny giver. fortsett med det.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig han som har satt inn FK motoren i bilen min er flink med motorer, men noen elektriker er han ikke! fjerna ca 10meter med kabel i går. ledninger som egentlig trenger å være 30cm lang som er strekt rundt hele motorrommet og endte opp med å være 2,5meter lang!!!

 

så har løsna mange ledninger, bytta dårlige koblinger, strekt opp nye kabler, fikset på dårlige jordinger ol. har også kjørt fullstendig diagnose test(dyser, tomgangsventil ol)

 

virker nå som at alt funker ok. merkelig...

 

men den fusker litt fortsatt. skal bytte til orginal lambda og ny coil.

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1-1-3 Bränsleblandningen på kort sikt för mager.

1-3-3 Tomgångsjustering eller kortslutning av gasspjälls brytare.

 

disse to har vært på min. den siste er nå borte og virker ikke som den kommer tilbake heller. men hvis den er kortsluttet så blir den jo ikke fikset av seg selv over natta...?

 

Hei

 

For å utdype de kodene dine litt så betyr de.

 

!-1-3 At signalet fra Lambda sonden tilsier for mye eller for lite bensin(ikke bare for lite)

 

1-3-3 Gassspjeldskontakten gir feil tomgangssignal. Om den er åpen eller lukket hele tiden kan ikke sies far denne feilkoden. Men bruk et multimeter og sjekk! Siden denne koden forsvant er det mulig at justeringa av tomgansposisjon på gasswiren din er feil. Dette fikses på 2 min.

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er jo noe som ikke funker her, som du sikkert har skjønnt, men hva er jo litt usikkert.

 

foreslår du at jeg fjerner dumpen og tetter igjen hullet? hvorfor?

 

-Det åpen dump og LH 2.4 utgjør er at etter et pådrag,->vakuum->dump åpner seg->LMM finner ut at MASSE luft flyr forbi, som igjen resulterer på at den pøser på med bensin, og bilen holder på å drukne/dø'. Prøv å ta vekk vakuum-slangen fra dumpen, og plugg den, og sørg for at ikke dumpventilen åpner seg når turbotrykket kommer (for eksempel schims opp dumpen med skiver) -Kjør en tur og se hvordan den oppfører seg!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår