nemo11 Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 :bump Kom over denne bloggen og syntes d var mye fornuftig i den. http://www.vgb.no/1151/perma/11620/ Kanskje noen blir lit støtt av den men d får vedkommende ta på pm til meg :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Haha. Bra skrevet. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Utrolig bra skrevet :) Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Ja det var bra skrevet og jeg har opplevd akkurat hva hun skriver i min oppvekst med biler men jeg kan ikke si meg helt enig forde. Nyere biler er bedere sikkerhets utstyrt. (Sparer liv hvis uhellet er ute) Nyere biler har bedere kjøre hondtering. (Mindere fare for ulykker) Nyere biler er mere miljøvenlige. (Tenk på de som skal leve på jorda etter oss) Nyere biler bruker mindere drivstoff. (En dag tar olja slutt) Og lista bare fortsetter og fortsetter! Det jeg mener er at hadde ikke jeg også hatt en gammel bil til å begyne med hadde ikke jeg vist en brøkdel av det jeg vet nå om bil siden jeg ikke er utdannet innen bilfaget men å dytte alle ungdommer inn i gamle råttene biler som såvidt henger sammen synes jeg er mere skadelig en at en eller annen noldus ringer NAF ett par ganger for mye! Just my 50 cent yodude Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-zlurv- Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Bra skrevet! syns nesten litt synd på han! =) men jeg skal nå ha meg et vrak av en bil! hehe! Siter - 86 Nissan Bluebird Turbo SR x 90 Mazda 626 x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Verste jeg har sett på lenge. Man lærer så lenge man lever. Ingen vits å kjøre rundt i vrak for å "lære". Latterlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 man skal da for pokker merke åssen det er å kjøre bil? en bil skal være ei ramme, med 4 hjul, brems og motor, samt lys.. elektroniske hjelpemidler?? nei takk, det styrer jeg unna.. det enkle er ofte det beste :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Synes det der er noe av det teiteste jeg har lest.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Haha, kjempebra skrevet :D min førstebil: Landrover fra 1970. For å si det sånn, hele ledningsnettet kunne fint fått plass i skolesekken min... :bump, ekke ABS en gang.. :P Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Må se meg meget uenig i det han skriver. Det han sier er jo rett ut: Om 50 18 til 20åringer i året EKSTRA blir lamme eller dør i trafikken pga dårlig rustene biler er det greit, for da slipper jeg å stå i kø så ofte. Noe så egoistisk er det lenge siden jeg har lest! Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Slapp av, gutter! Det er vel ikke helt uvanlig at bloggere er litt "syrlige", så alt må jo ikke tas bokstavelig... ;) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Tankevekker kalles det for de som ikke skjønte det, bilene i dag er så proppa fulle av hjelpemiddel, er nok mange som har problemer med å kjøre en bil uten f. eks servo, har selv sett 30 åringer som har klaga på at en bil jeg kan styre med lillefingeren i 5 km/t er for tung på rattet. du mister en del av bremsefølelsen med abs. Og åssen kan du vite at du "mestrer" bilkjøring med hjelpemidler som antispinn og antisladd og stabilitetskontroller så det renner ut av ræva, den dagen det svikter og du trenger det eller du kjører en bil som ikke har det, vet ikke åssen du saver situasjonen, potensiell dødsulykke pga dårlige kjørekunskaper og/eller en gåen sikring. Disse mange hjelpemidlene som jeg som bilmekaniker ikke kan alle engang kan nok takkes for å har redda mange situasjoner, men "mamma" kommer ikke til å være der for å passe på deg for godt. Man må lære seg å greie seg uten også, GRUNDIG. Etter min mening skal en bil ha motor foran(normalt), drivhjul bak, servostyring er kjekt, men ikke noe krav, bremseforsterker foretrekker jeg å ha, ABS, kjekt å ha men foretrekker å være uten, bakakselen kan ha en differensialbrems, men faan ikke noe elektronikk som forteller meg åssen jeg skal gjøre det, eller overstyrer meg. Men elektronikk i bilen er jeg for, men sjåføren er kaptein over bilen, ikke motsatt. Jeg har iallefall lært meg å kjøre uten alt dette vrølet, og hadde jeg ikke det hadde jeg antagelig ikke sitti her i dag. Men se på bloggen som en tankevekker, ikke en rein påstand. Med vennlig Hilsen Einar Kåsastul Rønningen, 1985 modell Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hva han skriver han skriver på han! Psst gutter, det er et kvinnfolk som skriver! Skrevet av cildra Brukernavn: cildra Alder: 22 Kjønn:Kvinne Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Tankevekker kalles det for de som ikke skjønte det, bilene i dag er så proppa fulle av hjelpemiddel, er nok mange som har problemer med å kjøre en bil uten f. eks servo, har selv sett 30 åringer som har klaga på at en bil jeg kan styre med lillefingeren i 5 km/t er for tung på rattet. du mister en del av bremsefølelsen med abs. Og åssen kan du vite at du "mestrer" bilkjøring med hjelpemidler som antispinn og antisladd og stabilitetskontroller så det renner ut av ræva, den dagen det svikter og du trenger det eller du kjører en bil som ikke har det, vet ikke åssen du saver situasjonen, potensiell dødsulykke pga dårlige kjørekunskaper og/eller en gåen sikring. Disse mange hjelpemidlene som jeg som bilmekaniker ikke kan alle engang kan nok takkes for å har redda mange situasjoner, men "mamma" kommer ikke til å være der for å passe på deg for godt. Man må lære seg å greie seg uten også, GRUNDIG. Etter min mening skal en bil ha motor foran(normalt), drivhjul bak, servostyring er kjekt, men ikke noe krav, bremseforsterker foretrekker jeg å ha, ABS, kjekt å ha men foretrekker å være uten, bakakselen kan ha en differensialbrems, men faan ikke noe elektronikk som forteller meg åssen jeg skal gjøre det, eller overstyrer meg. Men elektronikk i bilen er jeg for, men sjåføren er kaptein over bilen, ikke motsatt. Jeg har iallefall lært meg å kjøre uten alt dette vrølet, og hadde jeg ikke det hadde jeg antagelig ikke sitti her i dag. Men se på bloggen som en tankevekker, ikke en rein påstand. Med vennlig Hilsen Einar Kåsastul Rønningen, 1985 modell fint at det er noen som ser meningen bak det som står der, ikke bare leser ordene. :) er enig med deg, Granada3.0GL. Først lære grunnprinsippene, så kan du heller slenge på abs, ebs, ibs, obs, nips,naps, snups, dips og daps og alle de andre supre forkortelsene som du må være professor for å kunne.(en smule ironi her for de som ikke skjønte det). :D det er en grunn til at ABS og stabilitetskontroll slåes AV under glattkjøring, folkens! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 fint at det er noen som ser meningen bak det som står der, ikke bare leser ordene. :) er enig med deg, Granada3.0GL. Først lære grunnprinsippene, så kan du heller slenge på abs, ebs, ibs, obs, nips,naps, snups, dips og daps og alle de andre supre forkortelsene som du må være professor for å kunne.(en smule ironi her for de som ikke skjønte det). :D det er en grunn til at ABS og stabilitetskontroll slåes AV under glattkjøring, folkens! :) for glatt kjøring er jo veldig realistisk :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg