Gå til innhold

Mercedes Brabus

Ranger emnet

e-tanbe

Anbefalte innlegg

bare lurte på,, for jeg har sett faktisk flere brabus her jeg bor (flere ganger)..

blant annet en brabus av e klasse (nye typen av e klasse)..

er ikke dette spesielle biler?

er i hvertfall helt ekstrem lyd i dem.. dem virker forøvrig breiere enn en vanlig e klasse.. sinnsyke hjul på den også..

samt en brabus av ml... med 22" hjul (sto parkert ved matvare butikken)

Nå er jeg ikke noen ekspert på bil,, men for å si det sånn så skjønner man at det er noen spesielle biler når man ser dem..

dem som har sett brabus skjønner hva jeg mener :pray

veldigdumt at jeg ikke hadde med meg kamera når jeg så dem.

ellers så jeg sett disse bilene denne uka:

-BMW m6 knall blå

-aston martin V8 Vantage trur jeg (bare møtte den, så var vansklig å se) samt en supra som fulgte bak den.. supran så stygg ut i forhold

-samt en rs 4 som naboen eier yummy

egentlig lite vits i lage tråd siden jeg ikke har bilde..

bare lurte på noen som veit hvor mange slike brabuser det har kommet til norge? har selv lest litt på dinside å hadde alldri trudd at det skulle komme noen til norge siden de ekstrem ytelsene og prisene. så ble litt overraske da jeg så dem er hjemme i bygda. definitivt de tøffeste bilene jeg har sett mye finere enn m6en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel flere Brabus`er i Norge. Brabus er et tuning-selskap som har spesialisert seg på Mercedes på lik linje med AMG. Bortsett fra at AMG er eid av Mercedes og er såkalt lisensiert, slik at AMG går under Mercedes sine modeller. Samme som M for BMW og S/RS for Audi for eksempel.

Brabus er ikke Mercedes-eid, men leverer vel likså heftige saker, de driver vel med både motortuning og styling både interiør og eksteriørmessig.

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på at en ekte Brabus er ekstremt sjelden.

Har sett endel "Brabuser" jeg også, men da var det oftest bare stylingen som var Brabus, kanskje en chip/eksos eller en kompressoroppgradering også hehe. Uansett, jævlig gromt.

Du ser kanskje noen Porsche 993 Turbo i Norge med RUF tuning kit, men du ser sjeldent en RUF Turbo R yodude "Samme" bil (altså karrosseri) men de aller fleste er ikke de hinsides perverse bilene vi leser om i blader, dessverre :)

Regn med en skikkelig voksen pris for en E-klasse som Brabus har dratt den helt ut på, spesielt i Norge. 3-4 mill. hadde ikke vært en upris for å si det sånn ;)

Så det er i det hele tatt biler for de som har alt yodude

*fan av Brabus og RUF*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på at en ekte Brabus er ekstremt sjelden.

Har sett endel "Brabuser" jeg også, men da var det oftest bare stylingen som var Brabus, kanskje en chip/eksos eller en kompressoroppgradering også hehe. Uansett, jævlig gromt.

er 100% sikker på at det var ekte saker, var ikke akkurat noe japse plast med kamelon farge på de :P.

bare den ene felgen var sikkert 10 ganger dyrere en bilen min, hehe.

slik så den ut:

http://www.dinside.no/km_bilde/8/197278.jpg

det som var litt spesielt at jeg så den kl 1 om kvelden mens jeg fyllte bensin.. de stoppa ven en bussholde plass like ved.. prøvde å se hvem som satt inni men så bare 2 menn med svart dress. var norsk registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som var litt spesielt at jeg så den kl 1 om kvelden mens jeg fyllte bensin.. de stoppa ven en bussholde plass like ved.. prøvde å se hvem som satt inni men så bare 2 menn med svart dress. var norsk registrert.

hehe kansje det var noe lignade filmen Men In Black 2! der kjører dei rundt i ein strøken svart Mercedes E-klasse

1996 Mercedes-Benz E320 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ny her og dette er mitt første innlegg.

Kom ut fra jobb en dag og der stod det en svart BMW Alpina B3S.

Meget strøken, men skitten så den så ut som hvilkensomhelst vanlig bil.

HOY!

OOOPS POSTET VIST LITT FEILT STED, SKULLE STARTET MIN EGEN TRÅD..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurte på,, for jeg har sett faktisk flere brabus her jeg bor (flere ganger)..

blant annet en brabus av e klasse (nye typen av e klasse)..

er ikke dette spesielle biler?

er i hvertfall helt ekstrem lyd i dem.. dem virker forøvrig breiere enn en vanlig e klasse.. sinnsyke hjul på den også..

samt en brabus av ml... med 22" hjul (sto parkert ved matvare butikken)

Nå er jeg ikke noen ekspert på bil,, men for å si det sånn så skjønner man at det er noen spesielle biler når man ser dem..

dem som har sett brabus skjønner hva jeg mener :pray

veldigdumt at jeg ikke hadde med meg kamera når jeg så dem.

egentlig lite vits i lage tråd siden jeg ikke har bilde..

bare lurte på noen som veit hvor mange slike brabuser det har kommet til norge? har selv lest litt på dinside å hadde alldri trudd at det skulle komme noen til norge siden de ekstrem ytelsene og prisene. så ble litt overraske da jeg så dem er hjemme i bygda. definitivt de tøffeste bilene jeg har sett mye finere enn m6en

Ta med deg kamera de nærmeste dagene, og se om du får knipset noen bilder da.. :)

Har digga Brabus Mercene siden jeg leste om en E-klasse stasjonsvogn i ViMenn for en del år tilbake.. Husker ikke teksten eksakt, men tror det var en 7,7 liter V12, og det stod noe slikt som at den lå litt etter den kjappeste gatesykkelen på den tiden på aksen (noen tideler ellernoe), men der sykkelen måtte gi seg på 300 km/t så fortsatte Brabusen til nåla stod å banket på 330 km/t. :lol Hehe..dritrå biler..uten tvil.. m'm

88/92 BMW E34 535i/M5 (S38B38 340 hk/400 Nm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en norskregga E-klasse av nyeste karroseriet med feite hjul, to svære potter bak og diskret styling i Kirkegata forrige dagen, tror det var tirsdag.. Mener å huske at den var utenbys regga, men jeg husker ikke akkurat hva. Brabus merker, veit ikke hvordan motor det satt i den, men den så rimelig brutal ut. :)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke merce kjenner så vet ikke tallene men lå bak en sånn liten suv merce i Oslo i dag. Sto BRABUS på bakluka. Var relativt annonymt styla men var godt med lyd i den. Tok et bilde med mob men det ble så dårlig.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som oftest stylingpakker som går igjen på de fleste bilene med Brabus bakpå ja. Men bevares, det finnes noen med full pakke også.

Denne f.eks: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6461516&sid=5aBLTL42r409046&pos=9&tot=15

425hk i en anonym stasjonsvogn må begynne å duge..

Selv er jeg litt større tilhenger av AMG`s påfunn, men det gjør ikke Brabus noe dårligere for det:)

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider