Gå til innhold

s13 Med litt mer futt i!


BanZaj

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;)

og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;)

 

første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger...

 

stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei!

 

RedTop

Blacktop

 

har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec)

finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm

 

når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis ikke du skal trimme ganske mye er det både lettere å billigere å trimme ca18det. koster ikke stort mer å få 300hk i ca18det enn i sr20det. men sr20det er jo en ålreit motor det også, men ikke nødvendigvis "bedre" enn ca18det :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;)

og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;)

 

første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger...

 

stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei!

 

RedTop

Blacktop

 

har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec)

finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm

 

når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til...

 

Sist jeg sjekka så var det RBXXDET(TT) motorer i skyline ! også GTS utgavene ! stemmer ikke det ??

 

SR20DET sitter i 200sx S14 !

Skal du ha SR20DET motor så snakk med Import Tuning !

Han har en ståenes som er laget for 7 eller 800 HK ! litt merkelige farver og sånn på topplokket. så står det JUN på den :rolleyes: hirr hirr hirr... da er du kongen av gata vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)),

 

har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT!

 

Roter du ikke litt nå?

Mener du RB20DET?

SR20DET sitter jo i S14 og S15 den.

 

Og på SR20DET er det variable ventiltider orginalt.

 

EDIT: Du rakk før meg Lillegud. doh

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Og på SR20DET er det variable ventiltider orginalt.

 

var ganske sikker på at det kun er de senere modellene av sr20det som kom med variable ventiltider jeg. har jeg blitt feilinformert? :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

 

Sist jeg sjekka så var det RBXXDET(TT) motorer i skyline ! også GTS utgavene ! stemmer ikke det ??

 

SR20DET sitter i 200sx S14 !

Skal du ha SR20DET motor så snakk med Import Tuning !

Han har en ståenes som er laget for 7 eller 800 HK ! litt merkelige farver og sånn på topplokket. så står det JUN på den :rolleyes: hirr hirr hirr... da er du kongen av gata vettu

 

doh, min feil, var RB i skyline GT... men ikke DETT (GT er kun single turbo...) beklager, min feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

men kan det stemme at CA18DE tåler mer enn SR20DET? og hvorfor i så fall?

 

uansett, så synes jeg ikke de motorene (første posten) er sååååå dyre at det ikke hadde vært morro å prøve engang...

 

 

Fordi SR20 er laget av aluminium, mens CA18 er jern.

Har akkurat vært og kikket på en SR20 blokk som har tatt kvelden, akkurat pga. at det var benyttet alu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår