Gå til innhold

Hva ønsker dere kunder BETALINGSMÅTE

Ranger emnet

audioteam

Hvilken betalings løsning bruker du når du handler ?  

90 stemmer

1. 1. Hvilken betalings løsning bruker du når du handler ?

• Oppkrav
      39
    • kort
      42
    • Forskudd
      9

Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg svært dårlig postoppkrav...

Betaler helst minst mulig penger der, så elendig som posten fungerer ;P

Å kunne betale med kredittkort på nett er vel det beste uansett.

Ellers har jeg ikke noe problem med å forhåndsbetale til folk jeg vet er til å stole på.

Regning i posten er også greit.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kredittkort er bra pga at man kan gå mot kredittselskapet om man blir svindlet.. OG man slipper oppkravsgebyr.. Samt man kan få levering "over natt".

Ellers så er forhåndsbetaling greitt, men det må IKKE være et KRAV. Og det bør betales når/om varen er på lager.

Oppkrav er greitt nok...

--------off topic (littegrann) -------

Ellers når det gjelder kjøp fra private så foretrekker jeg 50% først og 50% etterpå. Ved oppkrav/forhåndsbetaling kan selger være svindler og ved etterskuddsbetaling/giro så kan kjøper la være å betale.. Ved 50% før/etter så blir man liksom "likestillte".. :)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker postoppkrav jeg. Liker ikke å betale for en vare jeg ikke får der å da. Under postoppkrav vet jeg at når jeg har varen i honden får firmaet pengene. Lest så mye om ting som er betalt men alderi dukker opp etc.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best kort. Ingen oppkravsgebyr, ingen penger på forskudd før jeg har fått varene, og ikke kjipe regninger som må betales når pakken kommer (og gleden er størst) ;)

@lohelle: betalingsmåten du nevnte heter akonto. Bruker det ofte selv når jeg tar grafiske frilansoppdrag. Har opplevd altfor mange ganger at kundene trekker seg i siste sekund eller er økonomisk tilbakestående. Dessuten er det veldig greit ettersom man mange ganger må kjøpe fonter/utstyr o.l.

@kong-erik j: postoppkrav er fremdeles ingen sikker måte. Jeg kunne fint sendt deg en pakke full av dopapir i oppkrav, og innen du fant ut av det hadde du allerede betalt for den (kanskje også kommet helt hjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker postoppkrav jeg. Liker ikke å betale for en vare jeg ikke får der å da. Under postoppkrav vet jeg at når jeg har varen i honden får firmaet pengene. Lest så mye om ting som er betalt men alderi dukker opp etc.

Men til deg og flere av dem som har skrivi inn....

Kan godt mulig motta pakken... betale for den...

åpne den... og finne en murstein :D

Mange som har blitt lurt på denne måten.

Så er vel kanskje ikke så sikkert som du tror alikevel.

mVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok online kortbetaling er veien å gå i fremtiden.

useriøse firmaer som driver med forskudsbetaling har nok skapt en del skeptiske kunder rundt om.

postoppkrav er dyrt og på ingen måte en trygg måte å handle på så det anser jeg som et dårligere alternativ enn forskudd.

en av grunnene til at mange forhandlere vegrer seg mot postoppkrav er at de etterhvært er blidd drittleie av å få pakker i retur etter at folk har handlet over evne pr postordre.

personlig liker jeg å se selgeren inn i øyene når han prøver å lure meg til å kjøpe noe nytt humbugg...derfor handler jeg lokalt :deng (intern spøk for de som ikke forsto det). :cocain:

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider