Gå til innhold

Hvor stor IC er det plass til?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan turboer bruker du a?

2 x kkk k-04 (s80t6).

veldig små turboer..

 

0.4 bar skal iallefall gå bra, tom. iflg. enem.se

selvsagt er det best å senke komp, men, $$$$$$.

ved 0.4 bar har den rimelig bra med effekt! (for å være a-b bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

jeg skal researche litt mer, før jeg finner ut hva jeg gjør.

kan være jeg legger det på is og mekker lavkomp.

 

evnt kjører jeg lavboost, til jeg får mekket lavkomp.

planen var ikke å lade på 1 bar og kjøre :P

0.4 er jeg fremdeles rimelig sikker på at går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig..

Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det..

Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig..

Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det..

Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo...

regner med du har lest på tpc?

han hadde mye mer enn 400hk da :P

 

men, du..

det her er smak og behag!

Noen vil ha null action, null action, vente på turbotrykk, vente, vente..

mens noen vil ha:

draaaaaaaaaag

 

mao. N/A følelsen.

 

Denne motoren har veldig sexy effektkurve originalt, med 80% av nm allerede på 1000rpm, som vil si 213nm på 1000rpm!

 

dog, du merker den drar mye bedre rundt 3-4.000 og oppover.

motoren er *så digg*, selv i original utførelse (bare fjerne kat og hive på 3", samt åpent filter).

 

den trenger bare litt ekstra krydder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du har lest på tpc?

han hadde mye mer enn 400hk da :P

 

men, du..

det her er smak og behag!

Noen vil ha null action, null action, vente på turbotrykk, vente, vente..

mens noen vil ha:

draaaaaaaaaag

 

mao. N/A følelsen.

 

Denne motoren har veldig sexy effektkurve originalt, med 80% av nm allerede på 1000rpm, som vil si 213nm på 1000rpm!

 

dog, du merker den drar mye bedre rundt 3-4.000 og oppover.

motoren er *så digg*, selv i original utførelse (bare fjerne kat og hive på 3", samt åpent filter).

 

den trenger bare litt ekstra krydder :p

Sexy motor med mye draaaaaaaaaaag????? Jeg vet hva denne motoren tåler og ikke tåler. Og med det forbrenningstrykket som du vil få, så vil nok den motoren din ligge i atomer utover hele Bergen etterhvert. Snakker om å spare seg til fant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig..

Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det..

Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo...

Det kommer ann på åssen turbo de bruker. Kjenner jeg svenskene rett, så har de vel stjelt turboen fra naboens Scania 113. :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye denne motoren tåler(stempler, råder, osv...)....

Men det er vel motorbank som først og fremst tar knekken på en turbomotor, og spylevæska vil jo hjelpe meget godt til å forhindre dette....

0,4 bar er ikke mye trykk heller da...men 10,7 er nok noe(kremt) høyt hvis det skal presses ut mye hestekrefter

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....spylervæskeinjection, er det den oppgraderte versjonen av vann-innsprut..........Greit at det regner så mye i Bergen at vann-innsprut blir smør på flesk, men........vilken effekt økning tror du at du får ut av det spylervæske-sprutet ditt??????? og får du mer hvis du har med sitron duft????????????.

 

Og er enig med mambo og s90r at du går nok på en stjernesmell med det oppsettet på en original motor.

 

Og det med at du måååå ha størst mulig IC, er bare tull. her er det flødet i IC som bestemmer hvordan bilen din vil gå.......Store kanaler og riktig utformede tanker på sidene er viktige faktorer når du velger IC. Man kan faktisk få for stor IC, som resulterer i at turboene bruker mye tid på å få et stabilt trykk, og dermed mister flere av egenskapene til til en IC....... :usa:

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår