s90r Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 hvor mye mener du skal gå da?jeg har hørt det fra turbobricks folkene. Skal du overlade en motor så må kompen ned. Og de orginale Volvo stemplene er det dårlig kvalitet på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 bare ikke begynn å gråt når du kommer løpende med sprekk i sylinderveggene, brente ventiler og sprekt stempel Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 hvordan turboer bruker du a? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 hvordan turboer bruker du a? 2 x kkk k-04 (s80t6). veldig små turboer.. 0.4 bar skal iallefall gå bra, tom. iflg. enem.se selvsagt er det best å senke komp, men, $$$$$$. ved 0.4 bar har den rimelig bra med effekt! (for å være a-b bil) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 jaja. dine penger... jeg hadde kosta på meg ihvertfall litt avdreiing av stemplene Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Legg noen ekstra 1000lapper i motorbygginga i fra starten av,det er ikke noe å spare på!! Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 hmm.. jeg skal researche litt mer, før jeg finner ut hva jeg gjør. kan være jeg legger det på is og mekker lavkomp. evnt kjører jeg lavboost, til jeg får mekket lavkomp. planen var ikke å lade på 1 bar og kjøre :P 0.4 er jeg fremdeles rimelig sikker på at går. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig.. Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det.. Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig..Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det.. Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo... regner med du har lest på tpc? han hadde mye mer enn 400hk da :P men, du.. det her er smak og behag! Noen vil ha null action, null action, vente på turbotrykk, vente, vente.. mens noen vil ha: draaaaaaaaaag mao. N/A følelsen. Denne motoren har veldig sexy effektkurve originalt, med 80% av nm allerede på 1000rpm, som vil si 213nm på 1000rpm! dog, du merker den drar mye bedre rundt 3-4.000 og oppover. motoren er *så digg*, selv i original utførelse (bare fjerne kat og hive på 3", samt åpent filter). den trenger bare litt ekstra krydder :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 regner med du har lest på tpc? han hadde mye mer enn 400hk da :P men, du.. det her er smak og behag! Noen vil ha null action, null action, vente på turbotrykk, vente, vente.. mens noen vil ha: draaaaaaaaaag mao. N/A følelsen. Denne motoren har veldig sexy effektkurve originalt, med 80% av nm allerede på 1000rpm, som vil si 213nm på 1000rpm! dog, du merker den drar mye bedre rundt 3-4.000 og oppover. motoren er *så digg*, selv i original utførelse (bare fjerne kat og hive på 3", samt åpent filter). den trenger bare litt ekstra krydder :p Sexy motor med mye draaaaaaaaaaag????? Jeg vet hva denne motoren tåler og ikke tåler. Og med det forbrenningstrykket som du vil få, så vil nok den motoren din ligge i atomer utover hele Bergen etterhvert. Snakker om å spare seg til fant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 haha.. ikke for å være usel. men du kommer til å lære det HARDT og tungt om du skal boste på med masse trøkk og så høy komp. stakkars blokk og topp :( ps. DRAAAAAAAAAG ;) men ikke skikkelig drag :P (moped drag) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Når det er vinter kan du vel like godt mygle litt ordentlig? Er jo ikke rart du må ut med for å dreie ned stempla noen millimeter og bytter pakninger og lager.. Er bedre å ha en motor der du kan skru opp trykket hvis du ønsker, men kjører på lavt trykk til vanlig..Men jeg leste litt om twinturbo R6, er bare en ting som er litt kjedelig med det.. Du vil få en javn effektkurve, altså ingen ketchup effekt. Var vist ikke like morro å kjøre med 400hk TT som 400hk singelturbo... Det kommer ann på åssen turbo de bruker. Kjenner jeg svenskene rett, så har de vel stjelt turboen fra naboens Scania 113. :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 tt med 2x FH16 turboer... spoleup på hmm... aldri? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Jeg vet ikke hvor mye denne motoren tåler(stempler, råder, osv...).... Men det er vel motorbank som først og fremst tar knekken på en turbomotor, og spylevæska vil jo hjelpe meget godt til å forhindre dette.... 0,4 bar er ikke mye trykk heller da...men 10,7 er nok noe(kremt) høyt hvis det skal presses ut mye hestekrefter Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 ....spylervæskeinjection, er det den oppgraderte versjonen av vann-innsprut..........Greit at det regner så mye i Bergen at vann-innsprut blir smør på flesk, men........vilken effekt økning tror du at du får ut av det spylervæske-sprutet ditt??????? og får du mer hvis du har med sitron duft????????????. Og er enig med mambo og s90r at du går nok på en stjernesmell med det oppsettet på en original motor. Og det med at du måååå ha størst mulig IC, er bare tull. her er det flødet i IC som bestemmer hvordan bilen din vil gå.......Store kanaler og riktig utformede tanker på sidene er viktige faktorer når du velger IC. Man kan faktisk få for stor IC, som resulterer i at turboene bruker mye tid på å få et stabilt trykk, og dermed mister flere av egenskapene til til en IC....... :usa: Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.