Haaken Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 ....spylervæskeinjection, er det den oppgraderte versjonen av vann-innsprut..........Greit at det regner så mye i Bergen at vann-innsprut blir smør på flesk, men........vilken effekt økning tror du at du får ut av det spylervæske-sprutet ditt??????? og får du mer hvis du har med sitron duft????????????. Og er enig med mambo og s90r at du går nok på en stjernesmell med det oppsettet på en original motor. Og det med at du måååå ha størst mulig IC, er bare tull. her er det flødet i IC som bestemmer hvordan bilen din vil gå.......Store kanaler og riktig utformede tanker på sidene er viktige faktorer når du velger IC. Man kan faktisk få for stor IC, som resulterer i at turboene bruker mye tid på å få et stabilt trykk, og dermed mister flere av egenskapene til til en IC....... :usa: Har også hørt en del som anbefaler spylevæske... Er jo bare å regne på spesifikk varmekapasitet for vann/spylevæske;) Teori og praksis henger alltid sammen selv om en del ikke forstår det... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 1250cfm i fløde er vel greit? det fløder ICn min. trykktesta til 5bar.. hehe Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 må bare presisere at flere på turbobricks har gjort dette som dabutcher tenker på med velykket resultat med original urørt maskin. Hjelper også litt om motoren er relativt ny slik at det ikke er den porøse varianten enkelte her inne later til å ha. Uansett så har alle forskjellige meninger ,noen tror det er vellykket ,andre ikke. Men det er uansett ikke store forskjellen på vanlig 3litern og t6'n. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 må bare presisere at flere på turbobricks har gjort dette som dabutcher tenker på med velykket resultat med original urørt maskin.Hjelper også litt om motoren er relativt ny slik at det ikke er den porøse varianten enkelte her inne later til å ha. Uansett så har alle forskjellige meninger ,noen tror det er vellykket ,andre ikke. Men det er uansett ikke store forskjellen på vanlig 3litern og t6'n. tror nok det er ganske masse faktisk les mye av det s90r har skrevet her, så ser du hva jeg mener Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 mange her inn som har mye mer peil på motorbyg enn meg! men noe har jeg nå fått med meg, og må si jeg undres lit når jeg leser det opplegget her! når en først skal i gnag å bygge motor DaButcher, hvorfor ikke bruke ei ukes tid lenger å få saker litt mer skikkelig? tenkre på kompen nå.. jeg mener hvorfor ikke? er jo billig istedefor å la være, for som det er nevnt tidligere; "noen greier det, andre ikke", det må være sjukt kjedelig å være en av de som ikke klarte det, bare for at en sparte litt på kronene.. men du velger jo klart selv..og om du ikke hører på en som s90r regner jeg ikke med at du hører på meg;) lykke til uansett:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 tror nok det er ganske masse faktisk les mye av det s90r har skrevet her, så ser du hva jeg mener Er klar over at der er forskjell på motorene. men de er ikke store egentlig. Stort sett bare forskjell på stempler og kanskje veiven ,men blokken er i utgangspunkte den samme... Nok om det. uansett så tror jeg dette han tenker på blir atrig når han blir ferdig ,uansett hva han gjør med motoren. Men skal love dere at bilen hans går meget bra slik den er... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Jeg vet ikke hvor mye denne motoren tåler(stempler, råder, osv...)....Men det er vel motorbank som først og fremst tar knekken på en turbomotor, og spylevæska vil jo hjelpe meget godt til å forhindre dette.... 0,4 bar er ikke mye trykk heller da...men 10,7 er nok noe(kremt) høyt hvis det skal presses ut mye hestekrefter Det er flere som har dradd ut 500+ hk av original innmat, da utenom å dreie ned stemplene. Du har rett her og denne motoren har to "knocksensors". Vanninjection vil senke temp og gjøre at det er mindre sjanse for motorbank. Alkohol og vann blandet, gjør at vannet pulversierer seg bedre. Ved 0.4 bar tviler jeg på det skal være nødvendig med vanninjection, men det skader ikke. hjernen på denne motoren vil stille på tenningen, om den merker motorbank. forøvrig kan det jo være for sent, men :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 mange her inn som har mye mer peil på motorbyg enn meg! men noe har jeg nå fått med meg, og må si jeg undres lit når jeg leser det opplegget her! når en først skal i gnag å bygge motor DaButcher, hvorfor ikke bruke ei ukes tid lenger å få saker litt mer skikkelig? tenkre på kompen nå.. jeg mener hvorfor ikke? er jo billig istedefor å la være, for som det er nevnt tidligere; "noen greier det, andre ikke", det må være sjukt kjedelig å være en av de som ikke klarte det, bare for at en sparte litt på kronene.. men du velger jo klart selv..og om du ikke hører på en som s90r regner jeg ikke med at du hører på meg;) lykke til uansett:) Poenget er at sugemotoren er fin som den er, sterk fra bånn. Det DaButcher vil ha er bare litt mer effekt og beholde det gode draget i bånn. Hvis du tar ned kompresjonen vil det kunne plukkes ut mer toppeffekt men den vil bli latere i bånn. Motoren skal ikke være helt dau før turboene greier å bygge skikkelig trykk. Stemmer vel det DaButcher....? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 haha.. ikke for å være usel. men du kommer til å lære det HARDT og tungt om du skal boste på med masse trøkk og så høy komp. stakkars blokk og topp :( ps. DRAAAAAAAAAG ;) men ikke skikkelig drag :P (moped drag) du, tøffen. Synest du 0.4 bar er mye? Det er jo rart at mange på turbobrics har gjort dette på org komp? Det er jo rart at http://www.enem.se sa at jeg kan kjøre safe på 0.4 bar med compressor de selger? Jeg ber deg vise til kilder som sier at motoren ikke klarer 0.4 bar med org. komp. Forøvrig, hva har du gjort med din FK? Siden du mener at en 242 med over 200hk og over 270nm drar som en moped? da bør du jo ha 300++hk / 300++nm, siden du kommer med slike utsagn. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Det er flere som har dradd ut 500+ hk av original innmat, da utenom å dreie ned stemplene. Du har rett her og denne motoren har to "knocksensors". Vanninjection vil senke temp og gjøre at det er mindre sjanse for motorbank. Alkohol og vann blandet, gjør at vannet pulversierer seg bedre. Ved 0.4 bar tviler jeg på det skal være nødvendig med vanninjection, men det skader ikke. hjernen på denne motoren vil stille på tenningen, om den merker motorbank. forøvrig kan det jo være for sent, men :P Okay. Jeg mente hvis det skal presses ut ekstreme mengder hester;) men 500 hk er vel hva jeg anser som mye, men hvis det har gått før går det nok igjen...det vet du bedre enn meg... Forstår hva du vil og er ganske enig med deg egentlig serru;) Tviler ikke på at moderat turbotrykk går bra;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 ....spylervæskeinjection, er det den oppgraderte versjonen av vann-innsprut..........Greit at det regner så mye i Bergen at vann-innsprut blir smør på flesk, men........vilken effekt økning tror du at du får ut av det spylervæske-sprutet ditt??????? og får du mer hvis du har med sitron duft???????????? Hmm, nok engang blir jeg mektig imponert over dine innlegg? Eller, nei? 1. Du skriver som en fjortis?????????????? <- hmm? 2. Du vet ikke hva du snakker om. 3. Du tror du er morsom, basert på dine egne urimeligheter. Alkoholen gjør at vannet blir mer pulverisert. Du kan ikke kjøre bare alkohol (ethanol), pga. det vil bryte ned alu! Videre, vil vann og ethanol kjøle ned temp og gjøre at det er mindre sjanse for motorbank. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 jeg har 240 med 200hk og 300-350+++ nm selv. og syntes ikke den drar så sinnsykt. så derfor.. og har kjørt biler med den motoren der før og jeg syntes ikke den gikk noe veldig imponerende ihvertfall. var i en 960 tho Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Men nå tror jeg kanskje at vi lar Dr. DaButthead her fortsette å bygge motor. Kan jo bli morsomt å lese utover her. Har fått meg mye latter over dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Denne threaden tar jo helt av: * jeg har ingen planer om 10.000hk * det koster 10.000kr å bytte stempler (i nye deler!) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 DaBu: det er ikke mulig å få tak i stempler fra en vraka turbo-bil? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.