s90r Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Uff! Stempler har jeg liggende som du kan kjøpe. Ender opp på 9:1 i komp. Greie nok for effekten som du klarer med de PC- viftene du skal montere. PS. Med min motor som har 9:1 i komp og en stor turbo, har jeg mere moment på 2500 omdreininger enn du har på 4300.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Uff! Stempler har jeg liggende som du kan kjøpe. Ender opp på 9:1 i komp. Greie nok for effekten som du klarer med de PC- viftene du skal montere. PS. Med min motor som har 9:1 i komp og en stor turbo, har jeg mere moment på 2500 omdreininger enn du har på 4300.... hvor mye skal du ha for stemplene da? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 DaBu: det er ikke mulig å få tak i stempler fra en vraka turbo-bil? vi kommer igjen tilbake til: jeg har ikke verktøy jeg har ikke garasje.. jeg må mao. kjøpe deler og få noen til å montere :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 1-2-3-BILTEMA! :D partytelt (2-300 kr), stort verktøsett (1200 kr) og momentnøkkel (5-600 kr) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 1-2-3-BILTEMA! :D partytelt (2-300 kr), stort verktøsett (1200 kr) og momentnøkkel (5-600 kr) Dette er faktisk det beste tipset i denne threaden :p http://goto.glocalnet.net/2budget240t6/bromsning1.jpg trenger login for å se denne: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=89068&highlight=dubbelturbo han kjører 2.5 literen, org komp og 0.6 bar. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 T6 an håller i grunden inte för mer stryck. Samma stakar och det är ju dom som ger sig först. Sen har den ju lämplig kompresion från början så den är ju färdig så sett. När det gäller maxeffekt på S80 så är jag ganska säker på att det hänger på vad lådan vill vara med om och inte motorn. När det gäller 960 3.0 så kan jag bara säga vad vi gjorde. Vi tog en helt vanlig 3.0 bytte kolvarna och inget annat. Vi bytte inte ens lagrena i bottendeln ytan bara kolvana till turbokolvar. Sen satte vi ihop den inte ens kammarna är justerade. En duktig kille här på forumet hjälpte till med mappning i våras och sedan dess har vi inte rört en pinal utan bilen har bara gått. Bromspapper finns ju några rader ovanför. ps. det er han med bremsepapirene ovenfor! http://goto.glocalnet.net/no1_martin240t6/ sjekk budget t6'an Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 jeg fant ut: stempler koster 1000kr stk nye, i .se mao, 6 x stempler kommer på 5300NKR, nye.. I sverige altså! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hmm, nok engang blir jeg mektig imponert over dine innlegg?Eller, nei? 1. Du skriver som en fjortis?????????????? <- hmm? 2. Du vet ikke hva du snakker om. 3. Du tror du er morsom, basert på dine egne urimeligheter. Alkoholen gjør at vannet blir mer pulverisert. Du kan ikke kjøre bare alkohol (ethanol), pga. det vil bryte ned alu! Videre, vil vann og ethanol kjøle ned temp og gjøre at det er mindre sjanse for motorbank. HA HA HA HA HA HA,,Du er jammen en artig skrue..... har du blitt norsk læreren min også siden du mener jeg skriver som en fjortis. 1. Jeg er stolt av og være fjortis her inne,,,og ikke vesle voksen som deg 2. Jeg mener å vite hva jeg snakker om da jeg har hatt selv, og vært med på noen av Norges gromeste biler under oppbygning, ikke sånt student bygge som ditt...Spare på noen kroner og være verdensmester som deg.Bygge billig turbo bil du liksom....hvorfor gjør ikke alle det siden det er både billigt og GROMT??? 3 Jeg har sikkre kilder som mener jeg er morsom og til tider vanvittig morsom. DU MÅ TÅLE Å HØRE LITT DU OGSÅ.. DU uttaler deg som en verdensmester, og så smart at du legger ut tråder der du spør om ting du kan svaret på selv i form av ubruklige teorier og regnestykker. TEORETIKER kaller jeg deg. Virker som om du ikke skjønner at det faktisk finnes folk her på forumet som prøver å være snille å greie og komme med forslag og anbefalinger til deg.Og hva er takka....jo du håner oss og behandler oss som dritt...Fordi DU vet jo alltid best... Alltid gøy å hjelpe sånne som deg....NOT!!!! Det er lov å være ydmyk og ta i mot råd, og ikke sette de ut i praksis. Isteden for å være kjekkas tilbake. Jeg liker ikke at jeg skrev det jeg gjorde nå, men noen må jo gjøre det mange her inne tenker. Du er veldig flink til å tråkke folk på beina her inne. Puh!!!!! Nå er jeg tom for sorte bokstaver, så nå tar jeg puta...NATTA :rockets :rockets :kiss Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 greit nok å kjøre litt budsjett. men ikke sånn maks 10.000kr budsjett.. må heller ta et maks 50.000kr's prosjekt da vist det skal være budsjett baron.. denna var cute da: :kiss Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 hvor mye skal du ha for stemplene da? Forlanger 3 lapper for de... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 greit nok å kjøre litt budsjett. men ikke sånn maks 10.000kr budsjett.. må heller ta et maks 50.000kr's prosjekt da vist det skal være budsjett baron.. denna var cute da: :kiss He he, helt enig med deg mambo...et budsjett på 10000,- da har man kanskje ikke mest med penger til bil, og burde tatt det i betraktning. Det er da jeg synes det blir feil å leke verdensmester i motorbygging for 10000,-. Han burde heller hatt bilen som den er, for det er jo et ganske morsomt bygge, synes nå jeg da. til en grei sum penger. Hvis man skal leke med de store gutta med de store motorene, så bør man nesten legge de 10000,- i bare turboen. Og det er det som irriterer meg ved sånne teoeretikere som vet alt best selv. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 He he, helt enig med deg mambo...et budsjett på 10000,- da har man kanskje ikke mest med penger til bil, og burde tatt det i betraktning.Det er da jeg synes det blir feil å leke verdensmester i motorbygging for 10000,-. Han burde heller hatt bilen som den er, for det er jo et ganske morsomt bygge, synes nå jeg da. til en grei sum penger. Hvis man skal leke med de store gutta med de store motorene, så bør man nesten legge de 10000,- i bare turboen. Og det er det som irriterer meg ved sånne teoeretikere som vet alt best selv. Du? Hvem sier jeg skal ha den råeste motoren? Jeg kommer aldri til å få den råeste motoren? Jeg har aldri sagt jeg er verdensmester? Jeg skal innrømme jeg er frekk, spydig, krass, etc. Kommer jo tross alt fra Bergen? Hva forventer du deg? Men, du skjønner.. Jeg blir irritert når folk driver med OT-bullshit som ikke har noe med saken å gjøre. Du er vel enig i at om du tar denne tråden i vaskemaskinen, kommer den ut igjen med ca. 1/3 av innleggene, som faktisk er vesentlige og av bra kvalitet? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Å bygge en motor med mye hester trenger ikke å være så dyrt, men å ha en motor som tåler en hel sesong med juling på Gatebil er dritdyrt! Hehe.. Regn med 100 tusen ++++ før man er ferdig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 HA HA HA HA HA HA,,Du er jammen en artig skrue..... har du blitt norsk læreren min også siden du mener jeg skriver som en fjortis. 1. Jeg er stolt av og være fjortis her inne,,,og ikke vesle voksen som deg 2. Jeg mener å vite hva jeg snakker om da jeg har hatt selv, og vært med på noen av Norges gromeste biler under oppbygning, ikke sånt student bygge som ditt...Spare på noen kroner og være verdensmester som deg.Bygge billig turbo bil du liksom....hvorfor gjør ikke alle det siden det er både billigt og GROMT??? 3 Jeg har sikkre kilder som mener jeg er morsom og til tider vanvittig morsom. DU MÅ TÅLE Å HØRE LITT DU OGSÅ.. DU uttaler deg som en verdensmester, og så smart at du legger ut tråder der du spør om ting du kan svaret på selv i form av ubruklige teorier og regnestykker. TEORETIKER kaller jeg deg. Virker som om du ikke skjønner at det faktisk finnes folk her på forumet som prøver å være snille å greie og komme med forslag og anbefalinger til deg.Og hva er takka....jo du håner oss og behandler oss som dritt...Fordi DU vet jo alltid best... Alltid gøy å hjelpe sånne som deg....NOT!!!! Det er lov å være ydmyk og ta i mot råd, og ikke sette de ut i praksis. Isteden for å være kjekkas tilbake. Jeg liker ikke at jeg skrev det jeg gjorde nå, men noen må jo gjøre det mange her inne tenker. Du er veldig flink til å tråkke folk på beina her inne. Puh!!!!! Nå er jeg tom for sorte bokstaver, så nå tar jeg puta...NATTA :rockets :rockets :kiss Teori og praksis henger ALLTID sammen. En som bare bygger i praksis kan bare kopiere det noen andre har gjort før...eller ha litt flaks da;)hehe Motorer og biler er fysikk, fysikkens lover slutter aldri å gjelde samme hva du tror.... Hvilke biler hadde du hatt? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Å bygge en motor med mye hester trenger ikke å være så dyrt, men å ha en motor som tåler en hel sesong med juling på Gatebil er dritdyrt! Hehe.. Regn med 100 tusen ++++ før man er ferdig... hvor kommer stemplene fra? om det er s80t6 stempler, går det dårlig i 3.0 motoren. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.