Gå til innhold

Turbokonvertering av MR2 MK2

Ranger emnet

EIO

Anbefalte innlegg

Ønsker meg veldig en MR2. Får se om jeg for realisert drømmen til neste år.

Men, bare lurer litt på. Det lar seg gjøre å konvertere en standard 2,0i gt ikke sannt? har hørt noe om at en motor ikke lar seg konvertere til turbo.

Hva ville man trenge sånn helt basis for å montere turbo å få motoren i gang igjen?

Har jo sett en del på High Octane, vet noen hvilken modell de originalt startet med der (Flyen). Det var kanskje original turbo?

Takk for svar :)

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig mulig å turbokonvertere Mr2, men det lønner seg ikke...Det beste er å enten kjøpe en Mr2 turbo, eller kjøpe et backclip fra mr2 turbo å flytte over hele motoren til Gti`en du kanskje kjøper deg...

Ta en titt her: http://www.ts-ogn.no

Der står det MASSE om turbo i Mr2 Mk2

- 1991 Toyota Mr2 2,0 Gti

x 1993 Honda Accord 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3S-GTE'en fra Toyota er en fantastisk plattform å bygge videre på - er en hel del folk ute i verden som har tatt ut "nok" effekt fra en slik. Men hvor mye denne deler med sine ribbede bror, 3S-GE kan jeg ikke uttale meg om. Med litt flaks er det aller meste likt, slik at trimmingen går som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar, fant masse på den siden :) Er ikke så veldig kjent med MR2 mk2. Hvilke modeller kom den i, vet om turbo'n og GTi. Var det noen flere?

Og hvilke motorer sitter originat i de? Har så skikkelig lyst på mr2! hehe får se om jeg har råd til våren/sommeren.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa så¨burde du gå inn på http://www.ts-ogn.no...Masse info å hente der...

Mr2 kom som en 2,0 Gti på 156 hk. En 2,2 på 133 hk. En 2,0 Turbo på 204 hk og litt senere kom enda en 2,0 Turbo på rundt 245 hk tror jeg...

De fleste mr2ene man ser i norge er 90-93 modeller, men det finnes faktisk 99 modeller også...De har blitt forandret litt etterhvert, både i utseende og egenskaper...

Kan hvertfall si deg at Mr2 er en utrolig morsom bil...Kjører en 1991 2,0 Gti selv

- 1991 Toyota Mr2 2,0 Gti

x 1993 Honda Accord 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider