Gå til innhold

Hissig forbruk

Ranger emnet

BillaBoo

Anbefalte innlegg

syns 360`n bruker så hissig mye bensin.

Hadde full tank pluss litt til på søndag. Og nå har jeg kjørt opp det pluss 100 kr alt.

Har ikke kjørt mye heller. skifta pluggene idag. Men de gamle så fine ut.

Bilen går greit ellers.

Er det noe annet det kan være?

Er no jævla hjemmemekk på bilen. ER laget på verksted da. Engang (3 uker sia) ville ikke bilen starte, så forrige eier leverte bilen til verksted, de fant ikke feilen og lagde en manuell bryter til bensinpumpa. Den må jeg alltid slå på før jeg starter bilen.

Noe som høres rart ut her? :)

Eller bare bruker disse bilene mye bensin!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Volvo bruker en del...men du har jo innsprøytning så det bør ikke være så altfor ille....

Husk at du har vært en del ute å hatt det gøy da yodude

Ca hva er forbruket på mila?

Hmmm...forresten...kanskje litt vanskelig å vite før du får fiksa speedometeret...hehe

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensina går fort med 360n på snø og is ;)

blir ofte vanskelig å la være å leke seg ... har ihvertfall jeg erfart :)

Denne påstanden går jeg god for!! yodude

Jeg tør påstå at de månedene det er snø på veien, så går min 360 fler kilometer med skrens enn hva den går rett. :driving

Og da går det med MYE bensin ja! Nå har jo jeg forgasser foreløpig da, men heldigvis så står det en '87 360GLT med Svenske skilter på utenfor her, som snart blir slaktet som delebil! Da blir det nytt interiør, motor + en del karosseri deler! happyhappy

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gamle 340 (død nu) var ganske snill på forbruket.

var riktignok renault 1.7 som sto under panseret, men var nede i under 0.5 mila på langkjøring når plugger og luftfilter var nytt. Men olja derimot rant igjennom.

volvo-motor drikker mye suppe, er ikke allverdens å gjøre med det, bortsett fra å kontrollere høyrefoten litt mer :)

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns 360`n bruker så hissig mye bensin.

Hadde full tank pluss litt til på søndag. Og nå har jeg kjørt opp det pluss 100 kr alt.

Har ikke kjørt mye heller. skifta pluggene idag. Men de gamle så fine ut.

Bilen går greit ellers.

Er det noe annet det kan være?

Er no jævla hjemmemekk på bilen. ER laget på verksted da. Engang (3 uker sia) ville ikke bilen starte, så forrige eier leverte bilen til verksted, de fant ikke feilen og lagde en manuell bryter til bensinpumpa. Den må jeg alltid slå på før jeg starter bilen.

Noe som høres rart ut her? :)

Eller bare bruker disse bilene mye bensin!? ;)

regner med at problemet med bensinpumpa di er tinninglåsen, den gir ikke strøm til sikringa til bensinpumpa, hadde samme problem på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gamle 340 (død nu) var ganske snill på forbruket.

var riktignok renault 1.7 som sto under panseret, men var nede i under 0.5 mila på langkjøring når plugger og luftfilter var nytt. Men olja derimot rant igjennom.

volvo-motor drikker mye suppe, er ikke allverdens å gjøre med det, bortsett fra å kontrollere høyrefoten litt mer :)

stemmer det, står samme motor i min 440, drikker også 0,5 på langkjøring, og den motoren har snart runnet 400 k uten å ha rørt en skrue på den.

Er imponert egentlig til å være såpass gammel.

Olja, tja, så lenge pakningene er iorden (noe de ikke er på min alle plasser) så skal den ikke bruke så mye olje

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider