Gå til innhold

For lite, eller ødelagt batteri?

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

nei nei nei Dipper...ALDRI still spørsmålstegn med proffesorens utregninger eller forklaringer...han er vant til å bli hørt på og tar ALDRIIII feil ;)

 

Oops, my bad :D Hehe...

 

Men for å svare trådstarter så er vel systematisk feilsøking veien å gå her. Plukk av forskjellige jordkabler rundt om i bilen og mål om det går strøm med multimeter for å finne synderen.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

160mA hørtes kanskje litt mye ut ja. ca 2W. ikke tilfeldigvis en liten lyspære som står på eller noe da? ca 2W pærer er ikke unormalt i bagasjerommet så vidt jeg vet i allefall. har du skjekket at denne faktisk slokker når du lukker igjen lokket?

 

blir egentlig vill gjetting fra min side, men..

 

det er normalt at alarmen trekker noe strøm, men tror ikke den skal trekke så mye som 160mA.

Jepp har sjekket pæra i bagasjerommet. Med denne på trekker det 0.8A totalt. Strømtrekket er 0.16A uansett om alarmen er på eller av.

 

Dere sier 0.16A er mye.. Hva er regnet som "normalt" da?

Er det noen andre av dere som har målt strømtrekket med tenninga av?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, my bad :D Hehe...

 

Men for å svare trådstarter så er vel systematisk feilsøking veien å gå her. Plukk av forskjellige jordkabler rundt om i bilen og mål om det går strøm med multimeter for å finne synderen.

Dette er jo også en vei å gå, takker for tips.

Men jeg vil gjerne vite hvor mye et normalt strømtrekk er.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo også en vei å gå, takker for tips.

Men jeg vil gjerne vite hvor mye et normalt strømtrekk er.

 

0,05 A er mere normalt...

 

prøv på dette, som regel så er det noe ettermontert som trekker strøm. Koble ut stereoen (spilleren) først og se om dette hjelper, så kobler du ut annet ekstramontert utstyr.

deretter så(om det ikke hjalp): ta ut en og en sikring, dette er det første en gjør under en sånn feilsøking, etter å ha eliminert ekstras...

 

ps: noen biler har tidsforsinkelse i enkelte utstyr, vent i 5 min og se om strømtrekket synker. Dørene må være igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,05 A er mere normalt...

 

prøv på dette, som regel så er det noe ettermontert som trekker strøm. Koble ut stereoen (spilleren) først og se om dette hjelper, så kobler du ut annet ekstramontert utstyr.

deretter så(om det ikke hjalp): ta ut en og en sikring, dette er det første en gjør under en sånn feilsøking, etter å ha eliminert ekstras...

 

ps: noen biler har tidsforsinkelse i enkelte utstyr, vent i 5 min og se om strømtrekket synker. Dørene må være igjen ...

Jepps, får vel bare ut i morgen og feilsøke litt da.

Når jeg målte 0.16A ventet jeg sikkert 15min+, for å være sikker på at alarm og alt slik var aktivert/deaktivert osv.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt meg en tur i garasjen og nappet ut litt sikringer.

 

Målte strøm for hver sikring jeg tok ut:

Med alle sikringer inne, ulåst bil og digitaldisplay til kondensator på: 165.7mA

Med alle sikringer inne og låst bil: 125-130mA

Med alle sikringer inne og ulåst bil: 122.3mA

Tatt ut sikring til skjerm/sigg.tenner: 89.9mA

Tatt ut sikring til spiller: 86.3mA

Tatt ut sikring til alarm: 49.3mA

 

Noe unormalt her?

 

Jeg ble så kald på fingrene, så gadd ikke ta ut flere. Måtte vente til display i kondis var avslått mellom hver sikring jeg tok ut.

 

Jeg ser nå at det er spenning til sigg.tennerern konstant, dette syntes jeg var rart.

Får vel lage meg en bryter til denne kanskje..?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYNTAX ERROR!

Jeg er ikke av den sorten som jukser og leser av andres poster og finner svar der.

For å lære så må en oppleve!

Etter noen år som sveiser så finner en fort ut hva som skjer hvis kabelen er for tynn.

 

Mvh

Pål

 

LOL, dessuten er det vel ikke DER man leser om man må lese seg til kunnskapen heller...

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet strøm til skjermen fra siggaretttenneren.

Fant ut at det er spenning konstant dit, så skjermen står i Stand-By konstant. (32.1mA trekk)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår