PerryZaphire Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Bil: Mines Skyline GTR med alt av modifikasjoner. Bane: El Capitan Oppsett: Alt av tuning. Racing Soft dekk. Nos på 70 Brakes: 20/20 Ride height: 65/65 Damper Bound: 4/4 Rebound: 8/8 Camber: 2.8/1.8 Stabiliser: 7/7 Gear: Autosetting 7 (+ litt justering av 5-6 gir toppfart 326km/t) Ingen hjelpemidler. Dere bruker egne settings men legg dem ut her. Min tid: 1'37.290 Edit: Klarte å kappe ned tiden til 1'35.995 :) Edit 2: Klarte 1'34.536!!!!! på 40ende forsøk omtrent tror jeg :S Åssen klarer man lavere enn dette uten å kjøre uttafor banen`? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Husker ikke settings, men kom emg omsider ned i 1:34.157 Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 da går det unna gitt... :DNoen flere? og sleng med settings folkens Aner ikke hva som er beste oppsettet så trenger jo noen tips :P Slik som bound og rebound... hva er egentlig det? altså er 1 stivest eller er det 8? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 da går det unna gitt... :DNoen flere? og sleng med settings folkensAner ikke hva som er beste oppsettet så trenger jo noen tips :P Slik som bound og rebound... hva er egentlig det? altså er 1 stivest eller er det 8? bound er vel hvor mye demperen kan trøkke seg sammen (vandring), er den på 1 så blir den kort og demperene veldig stive. rebound er vel hvor langt ut demperene kan gå. rett på meg om jeg har feil a :) Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Tror utfra default setting at stor verdi på bound/rebound betyr sterk motstand, altså hard demping. Biler som er veldig senket aka. Poyphony F1 og Audi R8 har høy verdi på dempere. Det er vel ikke naturlig at disse er myke i demperrespons, er det? Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 så stivest bil = lav bound og rebound? 2-4 f.eks? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Det jeg mener og tror er at stor verdi i bound/rebound gir hard demping. Jeg vet ikke annen måte å utrykke meg på, ha meg unnskyldt. Stivest bil = 8 -10. La meg prøve å forklare best. Ideelt sett vil man alltid søke å sette demperene så stive som banen tillater. Normalt justere man både støtdempere og fjærer samtidig, og da samme vei. Stivere fjærer krever stivere dempere. Da kan man senke bilen maksimalt og nyte mest mulig av downforce. Men så er det enkelte baner som har så ujevn overflate at et stivt oppsett vil kaste bilen hit og dit, ref. Nordschleife og Le Mans. Der vil en mykere fjærings/dempningsvei være løsningen for bedre feste. Med fare for at chassiet slår i banelegemet med så stor kraft at man mister kontrollen vil det være fornuftig å heve bilen noe. Spesielt for de som liker å kutte svinger, og klatre på curbs'en, vil en litt løsere demperjustering være mer behagelig. Så jeg forstår innstillingn slik: Stor tallverdi = høy motstand i fjærer/dempere(bilen blir stivere), lav tallverdi = lav motstand i fjærer/dempere Bound = Evnen til å trykkes sammen Rebound = Evnen til å strekkes Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 okei... spillt GT spillene lenge men aldri turt å justere noe anna enn slik: Senket maks. Bound: 2(3)-2(3) Rebound: 4(6)-4(6) Camber F2.8-R1.8 Stabilizer: 7-7 eller 8-8 de andre greiene har jeg ikke kødda med ... har null snøring.. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarj Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Oppsett: Alt av tuning. Racing supersoft dekk. Nos på 70 Brakes: 14/14 Ride height: 70/70 Damper Bound: 4/4 Rebound: 8/8 Camber: 2.8/2.0 Stabiliser: 5/5 Automatisk girkasse oppsett på nivå 12, men kortet litt ned på 4 og 5 gir Alle sperrer slått av :D Selvsagt manuelt gir Toppfart: ca. 340 km/t Tid: 1,34.982 well Siter Volvo 240 stæsjvægon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Kjører dere på Arcade Mode eller GT4 Mode? :P Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 GT4 mode :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Alt gjort utenom bur. (Syns biler med AWD blir litt understyrte med bur.) Settings: Nos på 75 Brakes: 4/4 Ride height: 80/90 Damper Bound: 6/7 Rebound: 7/8 Camber: 3.3/1.5 Stabiliser: 4/6 Gear: Autosetting 11 Ingen hjelpemidler. Min tid er og blir: 1.34,157 Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Åssen klarer man lavere enn dette uten å kjøre uttafor banen`? Klarer jo bare 4 hundredeler lavere da, men bruker alltid LANG tid på setting i slike konker. Prøvde dine, og syns ikke di var opptimale, så lagde mine egne. Bilen blir litt mer overstyrt med mine setting pga. at den er stivere bak. Og sporvalg er viktig. Sporvalg er forskjellen mellom å vinne med 0,5 sekund eller tape med 0,5 sekund, det er vertfall min erfaring. Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.