Gå til innhold

Irriterendes pipelyd fra bremsene

Ranger emnet

Helt

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et irriterendes problem på golfen min, det piper fra bremsene. Og ikke bare når jeg bremser, men hele tiden. Lyden er litt til og fra, men for det meste er den der. Det piper mest når jeg svinger mot venstere og ikke når jeg svinger til høyre. Jo fortere hjulene spinner jo oftere piper det.

Lyden kom etter jeg byttet klossene etter de var helt nedslitt. Jeg trodde kanskje at det var bremseskiva som var blitt skeiv eller noe, så jeg byttet den også, men pipelyden forsvant ikke. Noen som vet hva det kan være?

I tillegg så lurte jeg på om alle bensinmålere på golf er så ustabile som min? Den kan variere fra alt til halv tank til tom tank.

Takk for svar,

Mvh Torjus

Golf III med 90 elleville shetlandsponnier under panseret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har kommet litt lenger, og fått kikka litt på det. Det viste seg at den lille metallplata som ligger mellom klossen og kaliperen er borte... Var på møller for å få ny, men de hadde det ikke :( Noen som har en idè til noe jeg kan bruke i stedet?

Golf III med 90 elleville shetlandsponnier under panseret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denna metalplatå e vel bare monteringskitt som du bytte samtidig når du bytte klossar.. merkli vis møller ikke har slikt inne. men som nevnt tildigere, smør på med kobberpasta så skal det hjelpe.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens du holder på så kan du myke opp stemplene. De blir harde etterhvert og går ikke skikkelig inn, noe som gjør at klossene ikke går langt nok tilbake og kan bli liggende på. Ta av kaliperen og brems så stempelet går ut, ikke for mye så det spretter helt ut da. Ta en tvinge, eller lignende å press stemplet tilbake. Gjør dette noen ganger så merker du at det går lettere og lettere.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider