Gå til innhold

VW Polo 96 - Prosjekt/Historie

Ranger emnet

MR_Simba

Anbefalte innlegg

Litt info om bilen til å begynne med:

96 modell

Farge: Rød (makkete å vedlikeholde)

Motor: 1.4 8V = 60hk

Bilen er senket 40mm

felg:7,5/15" med dekk 195/45

Bilen kom ikke med noe spesielle avanserte duppeditter, men jeg liker sjarmen:) Motoren skal jeg heller ikke skryte på noe annet enn at den er utrolig billig i drift og det er veldig kjekt for en student.

Bilen ble kjøpt av meg for vel nestn 3 år siden og hadde gått ca 80 tusen den gangen, og pr dag så er den oppe i 135tusen..still going strong! (but slow)

Har skiftet olje, plugger, og vannpumpe. Ellers ingenting.

Litt historie, med bilder: (bildene er forminsket grunnet hensyn til modem folk, også fordi kameraet suger)

Slik såg den ut den gangen den var rett fra Møller i Ålesund:

gammelt.jpg

Jeg var et glad barn med bil, riktig min første bil:)

Videre etter at vinteren hadde kommet og gått og all kræsje-fare hadde minsket, så ble bilen min påkjørt bakfra og skubbet fram i bilen foran.

Skadene:

Bilde1,2: Ene lykta gikk bort til de evige markene å lyste videre der

skadet1.jpg

skadet2.jpg

Bilde3,4: Trudde bare bakfangeren gikk til markene, men..det var arbeid bakom også..alt i alt 20-25 lapper på forsikringa til stakkaren

skadet3.jpg

skadet4.jpg

Etterhvert viste det seg at ene hjulbuen hadde begynt å ruste fra kanalen og oppover. Etter endt vinter 2 sto jeg å :scared etter å ha sett hvor fort og mye det hadde utviklet seg, så det var bare å sende inn til folk som kunne.

Det ble 6 fine lapper for å fikse rusten i hjulbua, og 3-4 småbulker av forrige eier(dame*kremt*) i døra og en stor en på framskjermen. Alt ble finpusset og sparklet å heile siden ble lakket på ny..

Tilslutt rubbet jeg den andre siden og bakparten så det ikke ble så stor fargefoskjell.

Slik ser den ut i dag:

Etter litt senk og noen felger:

dagensstand1.jpg

dagensstand2.jpg

dagensstand3.jpg

dagensstand4.jpg

Motorrommet:

dagensstand5.jpg

Etter mye å men så fikk jeg bestilt mg noen nye deler:

Bilde1: Frontfanger, sideskjørt

nyedeler.jpg

Bilde2:Bakfanger, gitter, og en ny "grill" usikker på om denne blir brukt.

nyedeler2.jpg

Har kjøpt komplett stabstag sett, bake, og framme oppe og nede, men det kom selvfølgelig til feil bil..så det tar vel nye 4-5 uker å få.

Har også montert nye røde lykter fra polo 6n2 eller 6nF..usikker på hva den heter den modellen.

Hvordan passformen på dette blir må no gudene vite, men delene ble ikke så dyre at det gjor noe:)

MERK: Kommentarer som er typisk for en på 12-14 år vil jeg helst ikke ha her..

dette er ikke noe prosjekt der jeg har penger som fast ansatt, men som student..

Edit: ikke quote bilder noda

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gikk bare godt å få sakerne inn i landet? ble det mye du måtte ut med i gebyrer til tollen?

fortollinga hadde visst avsender betalt..

betalte bare 25% på varens pris..menmen..sånn er det i dette landet:(

skal teste passformen til helga håper jeg..

oppvarmet garasje er kjekt well

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildeler er som sagt tollfritt. :) alt man må betale på import av styling osv, er moms. så han solgte ting i en slags glassfiber? hvordan virket denne?

den virket plastikkaktig :wonder hehe..nei det ser ut til å være av et greit material..

men kan noen svare på dette:

gir et mindre luft filter mer lyd fra sg ved samme luftgjennomstrømning som et stort et? tanken er at det jeg har på min bil er gedigent..og er sjenert med lyden..så..just wondering :wonder

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passformen på sideskjørta var bare happyhappy

satt det bare på..å der sto det..er vel kjekt for en som ikke har så stor erfaring innen dette:)

noen bilder:

sideskjort1.jpg

sideskjort2.jpg

Blir gøyt å prøve på delene snart:)

bildeler+meg= :cocain:

men det er vel med alle som liker bil:)

Skal prøve å sette på framfangeren, bakfangeren og sideskjørt til helga for å se på passformen og hvordan det blir seendes ut..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag var det et lite forsøk på å teste framfangeren i det minste tenkte jeg..

fikk låne stor garasje me varme og en kompis skulle hjelpe til happyhappy

men det gikk ikke som det skulle :(

Det stoppet nemlig her:

Bilde1: det ligner da på en passat:P?

forsok1.jpg

forsok2.jpg

Gud jeg ble irritert på meg selv at jeg ikke hadde tenkt så langt..

Der er jo bolter på oppsiden også ja.. med andre ord så må jeg av me den limte lista, det gadd ikke jeg da jeg hadde kun den kvelden til bruk.

Skal nok prøve igjen veldig snart med mer lyst og mot :deng

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må få snekra om de sideblinklysa til hvite eller 2003 mod klare....

Så ut som Passat ja....94-96mod....

ja jeg er enig me deg, er igrunn bare latskap..da de blinklysa koster overhodet ikke mye...men det blir nok hvite ja..

er det bare å nappe ut blinklyse? skruer fra innsiden?

hva måte?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider