Gå til innhold

VW Polo 96 - Prosjekt/Historie

Ranger emnet

MR_Simba

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry men gi nå mannen et ordentlig svar da...man kan ikke bare røske, rive å slite...

Du dytter forsiktig på det for å se om det flytter seg forover eller bakover. På den ene siden bak sitter det et metallklips og på den andre er det hakk i plastikken. Dvs at du skal forsøke å dyttet det en vei og hvis det f eks går forover skal du vippe det ut i bak kant....og så er det da motsatt muligens på andre siden (spørs om de har motert det "opp ned")

Men som det er skrevet over..med et lite skrujern og beskytt lakken!!!

Skal du har klare fra 2003 mod må du kjøpe nye kontakter og lodde om. Skal du bare ha hvite får du det som passer til de du har.

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men gi nå mannen et ordentlig svar da...man kan ikke bare røske, rive å slite...

Du dytter forsiktig på det for å se om det flytter seg forover eller bakover. På den ene siden bak sitter det et metallklips og på den andre er det hakk i plastikken. Dvs at du skal forsøke å dyttet det en vei og hvis det f eks går forover skal du vippe det ut i bak kant....og så er det da motsatt muligens på andre siden (spørs om de har motert det "opp ned")

Men som det er skrevet over..med et lite skrujern og beskytt lakken!!!

Skal du har klare fra 2003 mod må du kjøpe nye kontakter og lodde om. Skal du bare ha hvite får du det som passer til de du har.

ditta hørtes ut som et skikkelig svar ja :) hjertelig takk for den:) men skulle nok fått det til på en eller anna måte

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ditta hørtes ut som et skikkelig svar ja :) hjertelig takk for den:) men skulle nok fått det til på en eller anna måte

Jada...regna med det..men river man så bøyer man klipsen, ikke så nøye siden du skal bytte alikevel, men du vil da lage hakk i lakken i utsparringa til blinklyset og det vil jo også ruste godt etterhvert...

Men jeg er litt lei av til dels useriøse svar her...

Og de som svarer som ikke vet, men tror de vet (ikke rettet mot noen i denne tråden!!)

(men det er vi vant til og uttalelsen min bør ikke ødelegge MR_Simba sin tråd...ta eventuelle klager på PM)

Edit: Et tips til hvis du er like nøye som meg. Bytter du til klare fra 2003 mod burde du kjøpe sølvfarga pærer fra f eks Autospar...(de er ikke sånne stygge blå, men helt sølvfarga)

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...regna med det..men river man så bøyer man klipsen, ikke så nøye siden du skal bytte alikevel, men du vil da lage hakk i lakken i utsparringa til blinklyset og det vil jo også ruste godt etterhvert...

Men jeg er litt lei av til dels useriøse svar her...

Og de som svarer som ikke vet, men tror de vet (ikke rettet mot noen i denne tråden!!)

(men det er vi vant til og uttalelsen min bør ikke ødelegge MR_Simba sin tråd...ta eventuelle klager på PM)

Edit: Et tips til hvis du er like nøye som meg. Bytter du til klare fra 2003 mod burde du kjøpe sølvfarga pærer fra f eks Autospar...(de er ikke sånne stygge blå, men helt sølvfarga)

ja jeg er som regel vant til å ta svar som "jada bare gjør det!" for gitt,for så å tenke litt over saken før jeg gjør det..heller gjerne svar som er utfyllende som viser at den personen vet hva han snakker om:) jeg er enig med deg..

Takker for svar så langt Polodude, håper på flere innlegg fra deg når jeg skal gjøre litt andre ting på bilen..

kan ta en ting i samme slengen som jar hadde planer om å ha i bilen.

Jeg har så forferdlig lyst på armlene i bilen..vi hadde det på en passat (pappabiln) for noen år siden, og det var noe av det mest behagelige.

Er ofte ute å kjører ålesund-oslo turer.. (ca 4 ganger hittil i år? jeg synes det er litt iallefall)

Uansett så er det da kjekt med litt komfort:) jeg har kikket litt rundt, men har funnet kun universalgreier som gjør at jeg feks må av me teppe i bilen for så å lage hull å skru fast osv..

mitt spørsmål: noen som har gjort det før? Hvor kjøpe orginal?

har sett på NBS at du kan kjøpe orginal , men dog til nyere modeller:(

edit: takk for tipse me blinklysa, men går nok for de hvite orginale grunnet det ikke hadde stått i stil me blinklysa framme

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg at det hadde vært kult, men med så liten bil fant jeg ut at jeg syntes noe slikt ville bli iveien...men jeg vet ikke om noen, men det må jo se litt jalla ut å ettermontere...må jo inn i setet å stive opp eller noe.....

Alternativet er å finne lokket til en midkonsoll til en annen VAG feks som passer over håndbrekket som du kan skru fast i bakkant av dekselet til brekket og bare vippe opp når du skal bruke brekket....Da slipper du å ødelegge setet.....bare en tanke.

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

da er det på tide med en ny post...

idag var det faktisk så fint her i ålesund at mann kunne jobbe i garasja uten å få blødninger etter 1time..så jeg slo til!

her er litt av prøvemonteringen..var litt slit å holde på aleine men ..det var verdt det synes jeg da kiddie

info: tok på et sommerhjul bare for å få et inblikk bare..

Bilen var heller ikke vasket på ei god stund desverre

Her kommer en liten bildesession..kanskje litt mange bilder men..

bildene denne gangen er i 800x600 oppløsning grunnet overgang til bedre kamera.. (beklager til dere som har modem?)

here we go:

begynt.jpg

videre kan vi se litt på vinter og sommerhjul:

vinterhjul.jpg

sommerhjul.jpg

tvilte litt me å kjøre ut av garasja da jeg bare satt det på uten noen skruer eller liggnende

forstebilde.jpg

bilde2.jpg

bilde3.jpg

så fant jeg gaffateip:

bilde4.jpg

bilde5.jpg

bilde6.jpg

her kan det beskues at jeg ikke fikk fangeren heilt på grunnet eksosen ikke ville sammerbeide..men det skal ordnes når det kommer så langt

bilde7.jpg

bilde8.jpg

bilde9.jpg

virker da litt lav med skyggen å det der:P?

bilde10.jpg

bilde11.jpg

ja det var det, så monterte jeg det gamle på igjen etterpå..

vil gjerne høre komentarer takk..jeg selv synes ikke det ble så gale..og det kan bli fint for min del..jeg er fornøyd!

om noen føler for å si noe..ikke quote alle bildene plz

håper på litt innspill!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen bakfanger er dette? Noe av det penere jeg har sett....

Og hadde jeg vært deg ville jeg hatt en JE-Design baklukespoiler ja...

ja si det!..vet ikke jeg heller skjønner du..den er ganske lik den som er tilsalgs på norskbildelesenter, men litt breiere..

hadde vært artig å flytte skiltet ned, men ..det trur ikke jeg orker..kanskje viss fast jobb skulle dukke opp etter skolen:)

ja det er kanskje den baklukespoileren jeg er ute etter..men fy så dyre de er..

får ta det litt seinere

takk for støtta:) tvilte litt på bakfangeren selv skjønner du

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider