Gå til innhold

Merkelig turtall ved kjøring mellom 2000-3000rpm?

Ranger emnet


Freemason

Anbefalte innlegg

Heisann har ett spørsmål som kanskje noen av dere gutta boys har peil på.

Jeg har en 95-96 renault 19 1,4. gått ca 90000km, reg.reimen var skiftet på 73000km.

Men her er saken. Ofte når jeg kjører så virker det som motoren fusker litt mellom 2000-3000rpm. J

eg gir gass og så virker det som det blir en liten forsinkelse på en måte. Så kommer den plutselig og gir mer power.

Jeg vet selvfølgelig att biler fungerer slik at mer rpm mer power, men dette er noe annet.

Kan bare best beskrive det som en forsinkelse i registeret mellom 2000-3000rpm. under 2000 og litt over 3000rpm fungerer alt som vanlig.

 

Noen som har noen innspill her?

 

Hoy!

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være bensin kutt. nyere biler har det.. da du slepper gassen, så kutter den bensin tilførselen.. og det kan jo være treghet i det systemet, vet at opel har det på mange av bilene sine, og der merker du det veldig godt, vist du skal gi litt brått gass kanskje, så holder den igjen. så kommer den plutselig, og nøkker deg i gang... på opel heter det vel eco eller noe.. er ikke så mye du får gjort med det så langt jeg vet i hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KennethA sa:

Virker som om den ikke får bensin eller no....

Ja kan virke sånn hos meg også.

Helt merkelig å miste kraft mitt i registeret liksom, hadde vært ok å få fikset på en eller annen måte.

 

Det fenomenet som beemeren snakker om er ganske kjedelig, hadde sånn bensin kutt på en peugot 406 som jeg disponerte en stund.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riiiight.....

Ehm med fare for å høres dum ut her..

Hva er LMM? Og rvt hvor sitter denne saken i motoren?

Vankelig å få ut/rense?

 

Takk for innspill folkens, setter virkelig pris på det!

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM = luftmengdemåler eller luftmassemåler.. Jeg vet ikke forskjell på de to eller hva du har.

 

Min LMM er en stikk som står inn i en boks rett etter luftfilterboksen.

Den napper du bare ut.

Enkelte har den I luftfilterboksen. Den står i nærheten av luftinnak i alle fall.

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kan det være en gåen topp pakning some gjør det? At det gjør at eg får feil kompresjon eller noe?

 

Hadde bilen på Grundig NAF driftstest her ene dagen og de målte for høyt nivå av Hydrocarboner eller hva faen det heter.

De sa att enten hadde jeg en gåen topp pakning eller muligens sprekk i topplokket.

Gutta sa att det gjerne kom på 6000kr minimum å få fikset ny pakkning og enda mer hvis det var sprekk i topplokket WTF!!?

 

Hjelp

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verken Luftmasse eller Luftmengde måler på disse, er MAP(Manifold Absolute Pressure)-sensor på den, Fenomenet du beskriver kalles flat spot, altså ett lite område i turtallsregistret det ikke er drag.

 

Sjekk luftfilter, Slangen til MAP-sensoren, sitter på torpedoveggen, merket GM, svart firkant.

 

eller er kanskje ikke MAP på denne, kan være det er monopoint-sprut(ligner en gasser), kan prøve en forgasserrens på denne også.

 

Spør på Renault om det sal være sånn(jeg veit ikke, kjørt veldig få 19-biler, mest nyere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være bensin kutt. nyere biler har det.. da du slepper gassen, så kutter den bensin tilførselen.. og det kan jo være treghet i det systemet, vet at opel har det på mange av bilene sine, og der merker du det veldig godt, vist du skal gi litt brått gass kanskje, så holder den igjen. så kommer den plutselig, og nøkker deg i gang... på opel heter det vel eco eller noe.. er ikke så mye du får gjort med det så langt jeg vet i hvertfall..

 

Eco Tec

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinkutt forekommer oftest ved at innsprøytninga kutter bensintilførselen ved motorbrems(turtall over ca 1700 og gassen i tomgangsposisjon), skal ikke merke noe til det over 2500 iallefall.

Dette er noe de fleste innsprøytningssystemer fra 80-tellet har(lurer faktisk på om B20E hade det også, men usikker der.), alle f.o.m. 89 med innsprøytning har det, også MB med K-jet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor har en 1.4 95mod R19 og den har forgasser. så vis det er samme motor i denne så er det vel forgasser på denne motoren også og dermed ingen LMM. istede for å begynne å tenke på defekt styreenhet så kan du jo begynne med å kontrollere/justere forgasser og tenning. når hadde du service sist feks? luftfilter? tennplugger/pluggledninger? bensinfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra innspill her folkens, takker og bukker...

 

Har et litt skittent luftfilter, som jeg skal skifte en av dagene. Er bare det at jeg kjøper feil hele jævla tiden, amatør vet du.

 

Er en veldig bra beskrivelse av problemet som Granada2.0gl kommer med: "Flat spot" altså.

 

Tror ikke jeg har noe LMM i min Renault 19 1,4 1996

 

Når det blir nevnt "forgasser-rens" Så sier det meg veldig lite men høres veldig interessant ut.. Hva og hvordan?...

 

* Det som jeg nevnte tidligere med at jeg har mulig gåen toppakkning eller sprekk i topplokk, kan det være en del av problemet? Var på NAF test de fant for høyt nivå av hydrokarboner....

 

Takk for alle innspill Folkens

 

Freemason

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinkutt forekommer oftest ved at innsprøytninga kutter bensintilførselen ved motorbrems(turtall over ca 1700 og gassen i tomgangsposisjon), skal ikke merke noe til det over 2500 iallefall.

Dette er noe de fleste innsprøytningssystemer fra 80-tellet har(lurer faktisk på om B20E hade det også, men usikker der.), alle f.o.m. 89 med innsprøytning har det, også MB med K-jet.

 

Det problemet har jeg på min Renault 5 1988 1,7, men får dette ikke ved 2500rpm, men rundt 3000.. Hvordan fikse? Blir det verre og verre, eller er det slik man kan bare leve med?

 

Freemanson: Så lenge du har en bil som det står Renault på, så er det feil...:drive2

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår