Gå til innhold

Velibra: Opel Velibra prosjekt!

Ranger emnet

Velibra

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 7 months later...

HeiHei!!

nå er det jaggu lenge siden sisst de har blitt gjort noe disverre,men bilen har stått vekk stua på ett stort lager der den har stått og støva ned i faktisk snart 1 1/2år!

Men ryddet garasje og fant en calibra turbo motor under noen kasser som lyste opp saken litt..trudde den var totalt knust men skudde den istykker av hobby problem og fant ut att det faktisk var kun toppen som var i stykker,så da var det og fare og lete framm igjenn velibraen,så slepte den heim og rev ut motoren og girkassa, og tok ut stempela i turbomotoren og starter turbo konvertering på den gode gammle XE motoren min;) legger ut noen bilder som ble tatt igår da jeg henta den fram igjenn og rev ut motoren..

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp..!

det skall du nåk få se,har fått interesse for og få den ferdig nå,har jobbet litt meir med den blokka jeg skall bruke idag,demontert litt mere og vaska den..

DSC00745.jpg[/img]

DSC00746.jpg[/img]hater dette reimhjule! noe dritt og få løst!var self 2 skruer så måtte sitte igjenn..

DSC00748.jpg[/img]ny vasket blokk,snart klar for lakkering:)

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,hva skall mann si?:P

klart det var litt arbeid..men annbefales ik!! vill svært gjerne ik ha mange slike blier på veiene..

heh,rød,jo kunna blitt bra det,men har laget fargen til bilen..mixet den selv av en renaut farge og en fordfarge, en slags blå farge som bytter mellom blå og lilla meget rå farge:partyon:

moror blir x antall hk:P

aner ik helt enda,men nåkk skall det bli:)

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vellvell....

venter på stempelringer,veivlager,strekkbolter og pakkninger nå til motoren,driver og polerer litt menst jeg venter på deler,

var på biltilsynet idag og spurte etter hvordan det blir og få skilt på bilen med den motoren...og da krevde dem papirer ifra opel på att gjekk og sette den motoren i ein vectra,og hva som må til..så reiste opp til opel i Ålesund og da koster det 2400,- for og få det papiret som står hva som trengs..angry2

er det ik mulig og få taki dette papiret en annen plass?

er vell ik så masse som må til? litt bremser og slikt..

har noen noe tips til hvordan jeg kan skaffe desse papira billigere så si fra:)

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad du kan få det i det hele tatt. Til min bil er det ikke mulig å få tak i noe...Jeg hadde glatt betalt det for godkjenningspapirer. Men hvis det finnes noe billigere må vel det være å legge en post på Opel forumet(mener det finnes ett stort opelforum). Der er det vel en eller annen som har littavhvert, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ska være glad du kan få det papiret i det heile tatt, for turbomotorane blei kun levert med 4x4 karosseri, som eg rekna med at du ikkje har..

edit: har du "skvalpepanne" av stål i bunnpanna di? og kva for pakninga brukte du på bunnpanna?

edit2: tenkte du på å godkjenne den med XE eller LET? kosta papiret til XE so mykje? :( helde på å skru på en XE so ska i vectraen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,den er av stål ja,pakkning?vandli skulle en tro,ser faktisk den gammle ligger sammen med girkassa på ett av bilda..

planen var og godkjenne den med LET men har møtt på eit nytt problem nå,og det er att jeg bruker blokka og toppen fra XE motoren så motor nr og slikt stemmer ik helt lenger med att det er en turbomotor..men ja,pappira koster det samme etter slik jeg fekk forklart ifra opel..

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider