Gå til innhold

ombygging 1.8 til vr6

Ranger emnet


smaago

Anbefalte innlegg

hesiann alle her... er ny bruker her inne...:)

 

menn vertfall: har et lite prosjekt på gan, har en golf 3 92 mod. med en sliten 1,8 liter bensin motor. siden motoren måtte byttes tenkte jeg at det kunne vert gøy me litt mere futt...

 

ordna meg me en kræsja vr6 95 mod, å hente deler fra...

menn til det eg lure på... noen som vet om det finnes noe skema eller noen som har gjort denne vrien før? tenke på det elerktiske i til motorn, e jo veldi anneledes. om det går å koble seg inn på deler av det som er der i dag?

 

eventuelt noen tips om hvordan det gjøres...

 

 

også har jeg to dører til salgs, venstre side, glass til soltaket,mess plast deler for innredningen, ratt uten air bag (den er forn) dør sidene innvendig. osv, har mye rart ring å spørr: 93886776

det vil også komme endel deler fra den bilden som ska bygges om siden hele understellet ska byttes. blandt annet nye brenbo skriver og klosser, bak aksling og forstilling osv........ det kommer jeg tilbake til nor det er demontert.

 

 

håper noen kain hjelpe. happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

joda det at alt ska byttes er ikke noe problem,bytter jo bare hele akslinger osv. har hørt om noen som har koplet seg inn på det existerende systemet uten å bytte alt som er inni bilen osv. det som er i motor rommet er jo en selvfølge at man man må bytte, men det er jo bare plugger stortsett...

å kabelen tel motorstyringa som ligger under baksete er jo en bundt som går fram i motor rommet og sprer seg der.

 

det må vel vere en letter måte å fixe det på en å bytte alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få over bremsene må du bytte bærearmer og spindlene med bremsene på. Bremse slangene er like, Vet ikke om du kan bruke samme travers, men det finner du nok ut av. Bak passer spindel rett på org bakaksling, men det er vell stabstag på VR6 bak? kasnke dette går ann å bare flytte over eller om du må ta hele akslingen, det er jeg ikke sikker på. Bygde om min til VR6 bremser i sommer, og det gikk greit...

Hva måtte du gi for "vraket" da? mye knust? bilder?

 

Mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

akkuart det trur jeg ikkje jeg orker å tenke så hardt på siden jeg har hele bak akselen me fjærer det som trengs. tenker det er letter å ta alt istede for å bytte del for del... det samme gjeller for forstilling... probleme er å finne en lett måte å koble inn det elektriske til motoren... resten er ok liksom.

ja det e litt feitere aksling bake en på 1,8..

 

13 tusen for det vrake.jepp det var endel knust, hele høyre front va klemt inn mot motorn. måtte skjære den løs...men faktisk starte den å funker fint. bilder har jeg faktisk ikke tenkt på... hmmm,det kain e jo ordne me etterhvert! så e det sikker noen her som kan forklare hvordan e legger dem til da:)

kan jo vere greit å ha å se på i ettertid også.

 

takker for tipsene, smart side dette!!!

 

ps: har en masse volvo 240 deler også her om dere som læs vet om noen som trenger. alt fra motor m/gir tell viduer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

akkuart det trur jeg ikkje jeg orker å tenke så hardt på siden jeg har hele bak akselen me fjærer det som trengs. tenker det er letter å ta alt istede for å bytte del for del... det samme gjeller for forstilling... probleme er å finne en lett måte å koble inn det elektriske til motoren... resten er ok liksom.

ja det e litt feitere aksling bake en på 1,8..

 

13 tusen for det vrake.jepp det var endel knust, hele høyre front va klemt inn mot motorn. måtte skjære den løs...men faktisk starte den å funker fint. bilder har jeg faktisk ikke tenkt på... hmmm,det kain e jo ordne me etterhvert! så e det sikker noen her som kan forklare hvordan e legger dem til da:)

kan jo vere greit å ha å se på i ettertid også.

 

takker for tipsene, smart side dette!!!

 

ps: har en masse volvo 240 deler også her om dere som læs vet om noen som trenger. alt fra motor m/gir tell viduer osv...

 

 

Opprett en konot på f.eks http://www.photobucket.com også når du legger inn bilder kommer det opp linker under bildene, (Dette ser du) så limer du inn IMG linken så popper bildene opp...

 

Men over til bilen, når du skal ta av bakstillingen, så kommer du 100% til å få problemer med å løsne ned avlastningsventilen som står bak. Er 2 brakoskruer som står FAST!!! også runder du dem... Dette skjjer 99 av 100 ganger så gi beskjed om du får dem ut på vanlig vis..... Jeg bare kappet den av, også sveiset den på igjen når jeg var ferdig..

Ellers er det en grei jobb å ta den ned....

 

Mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipse. har nå opprettet en konto der.

ska hive meg rundt å ta noen bilder av vraket jeg ska hente delene fra, å kansje et fra bilen som ska under kniven....

 

ska bruke tiden fram mot slutten av jannuar til å demonter dele bilen... har sånn reise jobb så det blir å te litt tid før jeg er klar til å starte oppbyggingen av den bilen som jeg har nå. bruker den i jobben for tiden:( men men, det er også endel andre deler som må skaffes til rette å sjekke at alt der til stede før man begynner, liker ikkje å få stopp midt inni for at man mangler noe vesentli som man kunne ha ordnet med i planleggingen..

 

satser på å vere ferdi løpet februar. åsså e der en tur til finnland for å ta en opplakering av golfen, tenker på å bruke samme farge (rød) så man slipper å lagge den innvendig. kjedeli farge men men... va vertfall en tanke.

 

vet du størrelsen på de boltene? tenkte å få ut forstilling,motor å gir denna uka som kjem...

 

så ska jeg prøve å få ut noen bilder løpet av kvelden i dag... så dere får se, det blir jo litt mer spennende her å da:)

det går vel å legge bilder her på denne siden, men hvordan?

er ikke så inn på dette me data...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

det sko det.. har havnet i hus kjøping så jeg får komme sterkt tebake nor det er over. bare beklge det.. men sånn ble det.

 

men kain også informere om at det e faktisk ikke så ille å bygge om til vr6 fra en 1,8 liter. etter sjekking så e det bare forstillinga og bakaksling og motor m elektiske dippe dupper og selvfølgeli bremser å sånn.. alt med bensin e det samme. alt av rør e der og alt av bremse rør e det samme..så for å gjøre det enkelt bytter man hele bak aksling og hele forstilling med bremsekraftforsterker. så e det bare å putte over hele det elektriske annlegge som har med bremse og motor å gjøre, dette e det letteste. siden det er sånn abs , antispinn og kjørecompjuter på den jeg henter deler fra så er det egentli det elektrisk som tar tid. utenom det er det ikke så mye skruing.

 

gleder meg til å komme igang, men må bare få huse opp å gå først.... da får e å garasje på ca 150 kvadrat å kose meg i som er fult isolert. da er det verdt å vente litt til:):) håper dere har litt tid til å vente... da blir det bilder og!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår