Gå til innhold

ratt vibrerer selv etter avbalansering av dekk

Ranger emnet

Diablito2k

Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig problem og tenkte jeg skulle høre her.

rattet i bilen min vibrerer ganske mye ca rundt 80km/t. det merkelige er at med sommerdekkene hadde jeg 0 problem, merket ingeting i rattet, helt perfekt nesten.

satte på vinterdekk, og vibrerer noe SYKT.. fikk avbalansert dekkene, det hjalp mye men det vibrerer endel forsatt. noen ide på hva det kan være som forårsaker dette ?

er forresten en audi90 86' med 175/70/14 vinterdekk.

takker så mye på forhånd for hjelp.

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt merkelig problem og tenkte jeg skulle høre her.

rattet i bilen min vibrerer ganske mye ca rundt 80km/t. det merkelige er at med sommerdekkene hadde jeg 0 problem, merket ingeting i rattet, helt perfekt nesten.

satte på vinterdekk, og vibrerer noe SYKT.. fikk avbalansert dekkene, det hjalp mye men det vibrerer endel forsatt. noen ide på hva det kan være som forårsaker dette ?

er forresten en audi90 86' med 175/70/14 vinterdekk.

takker så mye på forhånd for hjelp.

Ta av hjulene igjen og se etter om det er mye rust eller dritt både på navet og på felgen. Puss litt der uansett. Helt sikkert dette. så sant hjulene er balansert riktig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ikke noe pil på de etter hva jeg vet..

med spissing osv så syns jeg det er merkelig at rattet IKKE vibrerer med sommerdekk, så er nok vinterdekkene som gjør det.

kan ikke se noen flatspots på dekket,, dette er ikke noe som plager meg i vanlig kjøring i byen og slik, er kun når jeg cruser fra ca 75 til 85-90km/t. .. over og under så merkes det nesten ikke lengre..

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider