Gå til innhold

Hvor mange trimmer "lovlig"?

Ranger emnet


WaBBiT

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mange er det som faktisk melder i fra om effektøkningen på bilen sin? og betaler dyrt for det?

 

 

Har noen av dere krasjet og måtte betale regress e.l i forsikring?

 

skal turbotrimme,bredde,senke min i vinter uten å melde ifra om det!er for mye stress at eg orker å få det på papir...har ein kompis som chippa sin a4 02mod som han øydelagte,forsikringe sa ikke no på chippen for den oppdaga dei ikkje!;)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig så stress med forsikringen som alle skal ha det til med regress ? si at du har chippa bilen, en audi med 1,8t motor til 220hk med stage3. Dette innebærer jo: "Bytte av motorstyringsenhet (chip), optimering av lufttilførsel til intercooler, ombygd luftfilterboks og luftinntak, nytt luftfilter, ny bensintrykks regulator, rustfritt eksos fra katalysator og ut"

 

dete vil vel egentlig bli lett synlig, hvis luftfilteret er av den mer tuning typen som kn filter o.l.. vil ikke dette trekke litt oppmerksomhet?

 

 

 

vil de da automatisk nekte deg forsikring og plutselig sitter du med regress? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig så stress med forsikringen som alle skal ha det til med regress ? si at du har chippa bilen, en audi med 1,8t motor til 220hk med stage3. Dette innebærer jo: "Bytte av motorstyringsenhet (chip), optimering av lufttilførsel til intercooler, ombygd luftfilterboks og luftinntak, nytt luftfilter, ny bensintrykks regulator, rustfritt eksos fra katalysator og ut"

 

dete vil vel egentlig bli lett synlig, hvis luftfilteret er av den mer tuning typen som kn filter o.l.. vil ikke dette trekke litt oppmerksomhet?

 

Kan åpent luftfilter og ny eksos føre til regress..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge før 1995, så slipper du å betale noe effektøkning. altså hvis bilen er eldre enn 10år. er den nye enn det så må du i teorien betale for hver hk du øker med. Men vet ikke hvor nøye forsikringselskapene er om akkurat dette her. hvis du kun har effektanlegg og luftfilter så er det ikke akkurat så mye man øker hk med så tror ikke de vil ta deg for det. men hvis du trimmer motoren ganske mye så vil de merke det. Er smartest å bare betale for effektøkningen å slippe å være redd for å bli tatt hele tiden. Tror det egentlig er veldig mange der ute som har økt effekten uten å betale for det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh hør på geeken :P trimmer uansett jeg ass :P

bare lurte på hvor mange som faktisk gidder å registrere at de har gjort det...

 

er jo egentlig det samme som å trimme en moped... ;)

btw hvor mye tror dere det koster av penger til den norske stat ved effektøkning på 70hk? 150hk=>220hk?

og ja bilen er førstegangsregistrert i år :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår