WaBBiT Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvor mange er det som faktisk melder i fra om effektøkningen på bilen sin? og betaler dyrt for det? Har noen av dere krasjet og måtte betale regress e.l i forsikring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvor mange er det som faktisk melder i fra om effektøkningen på bilen sin? og betaler dyrt for det? Har noen av dere krasjet og måtte betale regress e.l i forsikring? skal turbotrimme,bredde,senke min i vinter uten å melde ifra om det!er for mye stress at eg orker å få det på papir...har ein kompis som chippa sin a4 02mod som han øydelagte,forsikringe sa ikke no på chippen for den oppdaga dei ikkje!;) Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WaBBiT Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 er det virkelig så stress med forsikringen som alle skal ha det til med regress ? si at du har chippa bilen, en audi med 1,8t motor til 220hk med stage3. Dette innebærer jo: "Bytte av motorstyringsenhet (chip), optimering av lufttilførsel til intercooler, ombygd luftfilterboks og luftinntak, nytt luftfilter, ny bensintrykks regulator, rustfritt eksos fra katalysator og ut" dete vil vel egentlig bli lett synlig, hvis luftfilteret er av den mer tuning typen som kn filter o.l.. vil ikke dette trekke litt oppmerksomhet? vil de da automatisk nekte deg forsikring og plutselig sitter du med regress? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 er det virkelig så stress med forsikringen som alle skal ha det til med regress ? si at du har chippa bilen, en audi med 1,8t motor til 220hk med stage3. Dette innebærer jo: "Bytte av motorstyringsenhet (chip), optimering av lufttilførsel til intercooler, ombygd luftfilterboks og luftinntak, nytt luftfilter, ny bensintrykks regulator, rustfritt eksos fra katalysator og ut" dete vil vel egentlig bli lett synlig, hvis luftfilteret er av den mer tuning typen som kn filter o.l.. vil ikke dette trekke litt oppmerksomhet? Kan åpent luftfilter og ny eksos føre til regress..? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WaBBiT Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 det skaper jo mistanke, kanskje de sjekker og finner ut at den er trimma... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 det skaper jo mistanke, kanskje de sjekker og finner ut at den er trimma... ? Hm..sant nok... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Tror nok at man uansett burde betale det det koster jeg da... Har du ikke råd til forsikringen, ikke kjøp bilen liksom... Og Erik, kan du ikke bare få faren din til å betale alt? X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge før 1995, så slipper du å betale noe effektøkning. altså hvis bilen er eldre enn 10år. er den nye enn det så må du i teorien betale for hver hk du øker med. Men vet ikke hvor nøye forsikringselskapene er om akkurat dette her. hvis du kun har effektanlegg og luftfilter så er det ikke akkurat så mye man øker hk med så tror ikke de vil ta deg for det. men hvis du trimmer motoren ganske mye så vil de merke det. Er smartest å bare betale for effektøkningen å slippe å være redd for å bli tatt hele tiden. Tror det egentlig er veldig mange der ute som har økt effekten uten å betale for det ja... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Etter nyttår så er det før 1996 som gjelder ikke sant? 10% fradrag per år eller noe vel... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Ahem! Ikke noe problem på en 1982 modell, hehehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Dette er snakk om en relativt ny A3 1.8T Quattro da... Førstegangsregistrert i Norge i år, om jeg ikke tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Såppas ja.. Hvis det hadde vært min bil hadde jeg betalt for effektøkningen og hvis jeg ikke hadde hatt råd til å betale den hadde jeg ikke økt effekten i det hele tatt. Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hvem tror du faktisk vil si det her inne? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WaBBiT Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 pøh hør på geeken :P trimmer uansett jeg ass :P bare lurte på hvor mange som faktisk gidder å registrere at de har gjort det... er jo egentlig det samme som å trimme en moped... ;) btw hvor mye tror dere det koster av penger til den norske stat ved effektøkning på 70hk? 150hk=>220hk? og ja bilen er førstegangsregistrert i år :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Vel, å trimme en moped er jo dønn ulovlig, så det er vel ikke helt det samme.... Correct me if I am worng, men mener å ha lest en plass at det er ca 1000 kr hesten i avgifter.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg