Gå til innhold

Hvor mange trimmer "lovlig"?

Ranger emnet

WaBBiT

Anbefalte innlegg

det er sikrere enn nokas for og si det slik...

og tro det eller ei, det er et par av de gutta som faktisk har peil. jeg liker det ikke, men sånn er det. de er også mye hissigere på og sjekke "prestanda" biler som har vert innblandet i ulykker nå fremover. dette har jeg fra sikre kilder.

det er nok her de fleste kommer til og bli tatt, det er også lovgjemmel for og konfiskere biler og selge disse på tvangsaution om man ikke blar opp mellomlegget om bilen er trimmet. fristen her er normalt tre dager meg bekjent. klart , det vil nok bli brukt en viss grad av skjønn men staten er jo ikke kjent for være barmhjertig når det er snakk om avgiftsunndragelsr.

For det første.. hvor sikkert var nå egentlig NOKAS?

For det andre, hvordan skal de få sjekka biler som har vært med i ulykker? Enten så er bilen knust slik at den ikke er brukbar til bremsing, eller så er det en karroseriskade eller liknende, og sannsynlig at de kommer å henter den hos lakkereren for å bremse skiten..

For det tredje..tvangsauksjon? Blir bilene plutslig lovlige hvis de blir solgt gjennom en offentlig instans da eller? (kanskje jeg bare skal selge bilene mine og vente til auksjonen åpner? Ser for meg en del KUPP!)

Eller ser du for deg at gjengen på biltilsvinet skal map'e om bilene, bytte til mindre turbo, bytte dyser osv osv på kveldene?

Og 3dagers varsel hørtes jo veldig sannsynlig ut..tar jo lengre tid å få skrevet ut et vognkort nedpå der jo!

Men hvis dette er fakta så skal jeg kjøre rundt og leite etter de jeg.. Så slipper jeg å bremse bilen min på Bjørnstad bil....

Greit nok at ting kanskje skal skjerpes inn, men jeg tror ikke på propaganda..

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det første.. hvor sikkert var nå egentlig NOKAS?

For det andre, hvordan skal de få sjekka biler som har vært med i ulykker? Enten så er bilen knust slik at den ikke er brukbar til bremsing, eller så er det en karroseriskade eller liknende, og sannsynlig at de kommer å henter den hos lakkereren for å bremse skiten..

For det tredje..tvangsauksjon? Blir bilene plutslig lovlige hvis de blir solgt gjennom en offentlig instans da eller? (kanskje jeg bare skal selge bilene mine og vente til auksjonen åpner? Ser for meg en del KUPP!)

Eller ser du for deg at gjengen på biltilsvinet skal map'e om bilene, bytte til mindre turbo, bytte dyser osv osv på kveldene?

Og 3dagers varsel hørtes jo veldig sannsynlig ut..tar jo lengre tid å få skrevet ut et vognkort nedpå der jo!

Men hvis dette er fakta så skal jeg kjøre rundt og leite etter de jeg.. Så slipper jeg å bremse bilen min på Bjørnstad bil....

Greit nok at ting kanskje skal skjerpes inn, men jeg tror ikke på propaganda..

har selv vert til stede der en bil ble undersøkt, det sto ikke standar turbo på, kammer ble sjekket, cooler,dump eksos osv osv. de gikk GRUNDIG til verks.

dt selges i dag en del biler rundt forbi pga, ikke betalte avgifter, og ja de opererer med tre dager. det er lite sannsynelig og bli tatt, men noe blir faktisk det... propoganda ? jeg er entusiat som de fleste her, deler kanskje ikke smak hva bil anngår, men det har da ingenting med saken og gjøre.

sier bare hva jeg vet, thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikrere enn nokas for og si det slik...

og tro det eller ei, det er et par av de gutta som faktisk har peil. jeg liker det ikke, men sånn er det. de er også mye hissigere på og sjekke "prestanda" biler som har vert innblandet i ulykker nå fremover. dette har jeg fra sikre kilder.

det er nok her de fleste kommer til og bli tatt, det er også lovgjemmel for og konfiskere biler og selge disse på tvangsaution om man ikke blar opp mellomlegget om bilen er trimmet. fristen her er normalt tre dager meg bekjent. klart , det vil nok bli brukt en viss grad av skjønn men staten er jo ikke kjent for være barmhjertig når det er snakk om avgiftsunndragelsr.

de hadde AAAALDRI fått sjekka bilen min om de ikke hadde hatt riktig kjøleutstyr etc.. aldri aldri aldri..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har fått smekk på pung for "ulovlig effektendring" eller hva pokker de kalte det, fikk valget om å vise bilen original, eller betale.

Og alle offentlige bøter kan du få på nedbetaling.

En fartsbot på 8000 kroner kan du nedbetale med 500 kr i måneden over 16mnd f.eks.

Ingen problem. Det er bare å ringe et eller annet nummer jeg ikke husker.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har fått smekk på pung for "ulovlig effektendring" eller hva pokker de kalte det, fikk valget om å vise bilen original, eller betale.

Og alle offentlige bøter kan du få på nedbetaling.

En fartsbot på 8000 kroner kan du nedbetale med 500 kr i måneden over 16mnd f.eks.

Ingen problem. Det er bare å ringe et eller annet nummer jeg ikke husker.

har de fått bremset bilen sin??

hva betyr org i dette tilfelle?? at alt må være org eller at den må bremses med org effekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de fått bremset bilen sin??

hva betyr org i dette tilfelle?? at alt må være org eller at den må bremses med org effekt??

Jeg husker ikke den eksakte ordlyden, men den måtte vises med original effekt iallefall.

Jeg vet ikke om det går an å sette turbotrykket på 0,01 bar eller noe og tro de ikke skjønner det. Kunnskapen blant de folka er veldig varierende.

Han fikk iallefall et valg.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare jeg som synes det er litt rart at det er gratis å trimme 10 år gamle biler?

..

Det er langt fra rart, det er typisk Norge.. Grunnen til at det er gratis for gamle biler, er at reglene som kom i 95 eller 96 ikkje har tilbakevirkende kraft.. Og, som med alle andre regler for å eie og bruke bil i Norge, er alle regler lagt opp til at folk må kjøre gamle drittbiler, samtidig som at Staten klager over at bilparken er for gammel...

"Bilparken er for gammel, ka kan vi gjøre?"

-"Vi øker avgiftene på nye biler, då skjønner folk at gamle biler er et problem."

-"Vi lar folk som øker effekten på nyere biler betale dyrt, då skjønner motorfreakene at det beste er å kjøpe en helt ny bil og trimme den"

-"La oss gjøre omregistreringen dritdyr for nye biler, og akseptabel for gamle biler. Hey, la oss gjøre den gratis for biler som er over 30 år! Då skjønner folk at gamle biler er dårlige, tenk så pinlig å bare betale 1 400 kr i omregistrering i stedet for 18 000.."

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke den eksakte ordlyden, men den måtte vises med original effekt iallefall.

Jeg vet ikke om det går an å sette turbotrykket på 0,01 bar eller noe og tro de ikke skjønner det. Kunnskapen blant de folka er veldig varierende.

Han fikk iallefall et valg.

da bare sier du at du ikke bruker den sånn annet enn på bane, så er han like langt, blir ord mot ord

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider