Gå til innhold

Feste SUB kasse!

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Vel... At basskassa skal rive seg løs fra borrelåsen, gå gjennombaksetene PLUSS forrsetene, for så å svinge til venstre og ta livet av deg er vel kanskje ikke det første jeg ville bekymret meg over! :crazysant

Bedre å overleve enn krasj å tenke at det var godt jeg festet kasse skikkelig enn å ikke kunne tenke etter krasjen...

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida at kassen kommer seg igjennom baksetet er lite trolig men ser du på eksemplet ovenfor så ser du at det er en bil med åpent bagasjerom,tror ikke dere kan forestille dere hvor mye skade en tung kasse kan gjøre hvis bilen får en bråstopp i 60km/t.''

dessuten vil sansynligvis +kabelen kortsluttes etter kassens lille rundans i bagasjen og har du da en flaske med edlere varer bakider kan du ende opp med en brann i tilegg til andre skader...og ja det kan skje i en sedan bil også.

nei fest kasser forsterker også videre fast på en forsvarlig måte med en gang så slipper dere å tenke mere på det.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida at kassen kommer seg igjennom baksetet er lite trolig men ser du på eksemplet ovenfor så ser du at det er en bil med åpent bagasjerom,tror ikke dere kan forestille dere hvor mye skade en tung kasse kan gjøre hvis bilen får en bråstopp i 60km/t.''

dessuten vil sansynligvis +kabelen kortsluttes etter kassens lille rundans i bagasjen og har du da en flaske med edlere varer bakider kan du ende opp med en brann i tilegg til andre skader...og ja det kan skje i en sedan bil også.

nei fest kasser forsterker også videre fast på en forsvarlig måte med en gang så slipper dere å tenke mere på det.

Ditt forslag til forsvarlig festing er altså..?

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kast ut suben og kjøp bra frontsett... hehe :D

neida, får ikke håpe det er Så ille. :)

selv har jeg laget et ekstra gulv i bagasjen (sedan). dette gulvet er ikke festet på noen spesiell måte, og suben er heller ikke spesielt godt festet til gulvet (bare nok til at den holoder seg på plass i svingene og når man rører på gassen). men siden jeg har gulvet såpass høyt er det rent teoretisk umulig å komme inn fordi luken inn til kupeen ikke er stor nok, og det er metallramme rundt hele hullet, så den gir ikke etter med det aller første. ser på det som en ganske sikker løsning egentlig, i tillegg til at jeg har plass til å gjemme noen km kabel under gulvet... hehe :)

men i dette tilfellet hvor det er helt åpent blir det jo litt værre. borrelås vil fungere til vanlig bruk, men det stopper ikke kassen ved en ulykke, som nevnt over.

det sikreste vil være å ha en kasse som er så lav og bred som mulig og som er vinklet sånn at den passer helt inntil baksetene. dette gir mest gjevnt press på setefestene, som forhåpentligvis klarer en del sammen og sørger for at setet ikke gir etter oppe, legger seg ned, og sender kassen fremover.

i tillegg kan det som sakt lønne seg å skru fast kassen i gulvet. men dette er jo ikke noe alle ønsker da de ikke vil gå løs på metall-gulvet i bilen.

det som da kan hjelpe er om du lager et kraftig gulv som du skrur fast kassen til og fester kassen helt inntil baksetet. du kan skru fast kassen fra innsiden av kassen, så det vil heller ikke bli synlig fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru fast i karrosseri...enkelt og greit da sitter det fast,det vil si så lenge bilen ikke er ihjælrustet baki der da:)

Men det fungerer jo dårlig?

I min gamle '86 Sierra fikk jeg sveiset 4stk muttere i gulvet. Gjennom to lag MDF ble kassen skrudd rett i gulvet med M10 bolter.

Denne kassen rev seg løs (bunnplata sto igjen) og knakk baksetet tvert av når jeg kolliderte front-mot-front i 70km/t

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... At basskassa skal rive seg løs fra borrelåsen, gå gjennombaksetene PLUSS forrsetene, for så å svinge til venstre og ta livet av deg er vel kanskje ikke det første jeg ville bekymret meg over! :crazysant

Kan hende det sitter mer enn EN i bilen, men mindre du er jævla asosial osvosv. Prøv å bråstopp i 60, nå snakker jeg ikke bremser men 60-0 bråstopp.

Tro meg!! den jævla kassa har ikkenoe problem med å klappe ned baksetet. Snakker av erfaring! Ny bunnplate som dekker hele gulvet er nok en god løsning. Husk å fest det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det hadde vel sitt utslag, men at så mye som 5/6 av kassen + elementet hadde potensiale til å drepe de som eventuelt kunne ha vore i baksetet er vel ikkje en umiddelbar suksess?

Festinga funket jo bra da..

Var kassa som ikke holdt sammen.. Bygge mer solid kasse da :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk som har kræsja med usikra subkasser i bagasjerommet. En av bilene hadde stålforsterkninger mellom bakseter og bagasjerom, 12" sub med kasse knuste frontruta i den bilen.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider