Gå til innhold

Bytting av interiørbelysning - lyser ikke riktig farge

Ranger emnet

Woodbeach

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mondeo mk2 og holder på å skifte interiørbelysningen til blått.

Problemet er at jeg ikke får det til å lyse blått ut av viftekontrollenes ikoner, da det er for tykk grønn plast der. Det sitter org. blanke lys der og grønn-hvit plast som gjør at det lyser grønt ut av ikonene.

Mitt spm er da: Hvordan får jeg evt. pussa ned dette tykke grønne laget, slik at jeg kan få det til å lyse blått gjennom?

Har prøvd å montere en lysdiode bak hvert ikon, men uten hell...lyser fortsatt grønt..

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...kan bli litt vanskelig det og i grunn...Det er nemlig ikke helt flatt der ikonene sitter. Det buer litt inn mot midten av knappen.

Satt å tenkte på å kanskje ta et avstøp av den, men det må da finnes en enklere løsning? :S

Så lenge jeg får bort det grønne plastlaget hadde det vært veldig greit. For ytterst (mot meg når jeg ser på den i bilen) er det et tynt plastlag som er svart, med hvite avtrykk av ikonene...så om jeg får bort det grønne vil det kun være ett tynt lag med hvit plast, noe det ikke er noe problem og få lyst ut gjennom...

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

002.jpg

Her ser dere hvordan det ser ut, og hvordan jeg angrep problemet.

Det er grønn folie "brent inn" på baksiden av alle de hvite ikonene, så de lyser grønt samma faen. Jeg kommer til å enten gi faen, lage meg en egen med hjelp av scanning/avfotografering, photoshop og et spesielt papir som slipper igjennomlys, ELLER bare kjøpe meg noen "styling"-greier.

Lockwood har jo hvite slike, men bare for de som ikke har AC.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

002.jpg

Her ser dere hvordan det ser ut, og hvordan jeg angrep problemet.

Det er grønn folie "brent inn" på baksiden av alle de hvite ikonene, så de lyser grønt samma faen. Jeg kommer til å enten gi faen, lage meg en egen med hjelp av scanning/avfotografering, photoshop og et spesielt papir som slipper igjennomlys, ELLER bare kjøpe meg noen "styling"-greier.

Lockwood har jo hvite slike, men bare for de som ikke har AC.

Hva er hjemmesiden til lockwood a?.... well

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider