Gå til innhold

Tremec tko-600---->Girkasse tunnel 240?

Ranger emnet

captainvolvo

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bestillte hos VS. Kosta 22 lapper tror jeg. Men fikk avbestillt den. Hehe..

Prøvde først med en T56 kasse. Men da jeg skulle begynne å lage clutch huset, så viste det seg at inngående aksel ikke var lang nok. Da jeg fikk på Tilton clutchen, svinghjulet og utløserlageret så var akselen 3 cm for kort! Fikk også der samme problemet med girstanga.

På TKO kassa så er det 26,73 tommer, dvs. 67,89 cm fra tuppen av akselen til senter av den bakerste girstanga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, kan bi spennende det ja, men ornder seg sikkert, getragene er jo ikke de verste å skru på, prøvde meg på ei automatkasse en gang, etter en måne skulle jeg prøve å montere sammen igjenn. gikk ikke så veldig fort, men så ble det ikke så bra heler:)

hva stammer den getrag kassa der fra? bedre holbarhet en 265 serien? løst kutchus o.s.v??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en bedrift som var linka til på Cosworth.no før, som solgte til 17 000... Syvers eller no eide den, privat...

Mulig, men da er det sånn at de må bestille 10 kasser om gangen også da... Å hvor enkelt er det å samle 10 mann som skal handle kasser til 20 laken hver og i tillegg forskuddsbetale? Hehe

Er vel eneste inngående aksel som må slipes ned litt trur jeg oxo må jeg jo seff ha ny mellomaksel og nye splines/ nye lameller da...

Jeg skal få inn kassa, det stiller det seg jo ikke noen som helst slags tvil rundt... Er det better som ikke passer så er det jo ikke værre enn at de må modifiseres eller lages nye..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, kan bi spennende det ja, men ornder seg sikkert, getragene er jo ikke de verste å skru på, prøvde meg på ei automatkasse en gang, etter en måne skulle jeg prøve å montere sammen igjenn. gikk ikke så veldig fort, men så ble det ikke så bra heler:)

hva stammer den getrag kassa der fra? bedre holbarhet en 265 serien? løst kutchus o.s.v??

Er en 6 trinns kasse fra MKIV Supra. Skal holde den ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men da er det sånn at de må bestille 10 kasser om gangen også da... Å hvor enkelt er det å samle 10 mann som skal handle kasser til 20 laken hver og i tillegg forskuddsbetale? Hehe

Er vel eneste inngående aksel som må slipes ned litt trur jeg oxo må jeg jo seff ha ny mellomaksel og nye splines/ nye lameller da...

Jeg skal få inn kassa, det stiller det seg jo ikke noen som helst slags tvil rundt... Er det better som ikke passer så er det jo ikke værre enn at de må modifiseres eller lages nye..

Hinderet ditt blir at girstanga kommer opp der hvor el.sentalen din er. Klarer du å løse det problemet, så får du ei jævla bra kasse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinderet ditt blir at girstanga kommer opp der hvor el.sentalen din er. Klarer du å løse det problemet, så får du ei jævla bra kasse:)

Japp, det skal/må gå det...

Det finnes ei eller anna løsning på det...!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt og sjekket litt, tremec t56 kassa krever at en bygger ut 2-3 cm på siden av girkasse tunnelen. Lengden er omtrent som på en m46.

Grunnen til at en må bygge ut på siden av girkasse tunnelen (på førersiden) er at der ligger revers stoppen. Og i en 240 er det jo så god plass at 2-3 cm ikke gjør noe. Etter mitt syn iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider