Gå til innhold

Tremec tko-600---->Girkasse tunnel 240?

Ranger emnet


captainvolvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er bare å måle seg fram det. Så sant du ikke flytter motoren 10 cm bakover, så kommer girstanga opp igjennom el. sentralen. Jeg bestillte Tremec kasse til bilen min. Gudskjelov så tok jeg masse målinger av kassa og tunellen. KRB kom også fram til det samme.

 

Stemmer godt at stanga kommer opp i el.sentralen ja, jeg og AC^ har idag starta med tilpassinga av kassa. Men jeg har ei tegning i hodet på hvordan spakstellet skal se ut, det medfører litt småmodifiseringer på tunnelen under el.sentralen men det får gå. Mulig jeg våkner opp inatt med nye og bedre ideer. Inngående aksling viste seg også å være et par centi for kort. Men ingenting er umulig, det umulige tar bare litt mer tid.

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forlenge akslinga rundt styringa eller korte inn clutchhuset...

Men jeg er redd for at splinesa blir for korte...

Det beste er å styre clutchhuset med adapterplata, ihvertfall det enkleste, men da må akslinga forlenges...

Spakestellet blir ikke noe problem, bare litt arbe...

Må nokk litt marskinering også, men det er bare morro! =)

THolandsli og jeg fant vel ut at det er best og beholde kassa i mest mulig orginal stand og heller bygge "rundt"

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det... Akslinga er ihvertfall for kort, så mer veit ikke jeg!

Snakka med Kai nå så vi fant ut ei ganske holdbar løsning på dette tror jeg!

Det står forøvrig ikke TKO 600 en enste plass på kassa, så det er jævlig merkelig... Men det er jo ingen andre kasser som er lik denne i utseende så...

Denne kassa blei også produsert i 2004, litt rart alt dette men Kai sier at det er sånn som det skal være så... Kom jo inn fra Tremec for 2 uker sia så...

Men finishen på den kassa er er elendig... Dem har faen ikke grada etter maskineringa engang....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår