Gå til innhold

volvo 740 senkefjører

Ranger emnet


rekord_raggarbil

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Før noen begynner å bli breiale å kalle personer på Biltilsynet for luringer, bør de kanskje lese litt regler og være oppdaterte på hva de sier.

 

1. TUV-papirer kan kreves oversatt til norsk dersom de ikke kommer på et nordisk språk. TUV kommer som regel på tysk, ergo kan det kreves oversatt. Det har ingenting å si for godkjenningen hvilket språk TUV-papiret kommer på, det må bare oversettes dersom de som skal godkjenne ikke skjønner det som står der.

 

2. Det som ble nevnt med svenske godkjenningspapirer på forrige side tipper jeg gjaldt at fjærene ble levert med godkjenningspapirer fra en annen aktør enn TUV. Ergo ble det ikke godkjent. Det finnes andre godkjenningsaktører som leverer ut papirer som godkjennes i norge utenom TUV, men TUV er mest utbredt og hva de fleste bruker.

 

Så jo, personene på Biltilsynet kan kreve papirene oversatt til norsk. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge e-post frå BT(hovudkontoret i Trondheim) kunne dei ikkje kreve dette når det gjaldt TUV. Papirer på tysk skulle bli godkjent når det gjaldt TUV. Fordi TUV er tysk.

 

Har ikkje satt meg inn i reglane. Har heller tatt kontakt med BT.

 

Kan godt ver ein slik regel, men dette sto det ikkje noko om i svaret frå BT.

Da er du heldig om du slipper å få det oversatt.

Det står vertfall i regelverket om enkeltgodkjenning at papirer kan kreves oversatt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Lesjöfors... Dvs eg har to... Det første settet var ikke T.U.V godkjent... men hadde en kvalitets garanti på at fjørene var kjørt så og så langt og at de var testet... vel ingen T.U.V godkjenning... Gikk ut på biltilsynet her i bergen... Vi snakker spellhaugen 12. Som også blir kaldt hovedkontoret i helvete.. Mer Pirkete folk skal man leite lenge etter... De godkjenete settet uten problem... Kjøpte nytt sett for ett år siden Dette handlet eg hos pedersen racing.. det første kjøpte eg hos Volvo Huggeren her i bergen. Det andre settet var også Lesjöfors og dønn identisk til det første eg kjøpte.. samme nr på fjærene og alt var likt. Men dette fikk eg T.U.V papirer på...

 

Anbefaler deg å ikke kjøpe JAMEX dette er ett veldig sprøtt senke sett og heller ikke T.U.V godkjent... dvs det eg hadde var i alle fall ikke det, så det leverte eg tilbake til forhandler... eg har 2 gode venner somm begge har hatt jamex og begge settene knakk... Selv har eg hatt venner som jobber i bilforetninger som faktisk sier at JAMEX ikke er til å stole på... Lesjöfors mener eg faktisk volvo selv leverer... men det skal eg ikke si helt sikkert... Men eg mener ene kompisen min kjøpte Lesjöfors hos en volvo forhandler her i bergen.. Men det kan være eg som har missforstått han...

Pedersen racing skulle ha 1250 for Lesjöfors senkesettet... Og det er ikke noe å si på..

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før noen begynner å bli breiale å kalle personer på Biltilsynet for luringer, bør de kanskje lese litt regler og være oppdaterte på hva de sier.

 

1. TUV-papirer kan kreves oversatt til norsk dersom de ikke kommer på et nordisk språk. TUV kommer som regel på tysk, ergo kan det kreves oversatt. Det har ingenting å si for godkjenningen hvilket språk TUV-papiret kommer på, det må bare oversettes dersom de som skal godkjenne ikke skjønner det som står der.

 

2. Det som ble nevnt med svenske godkjenningspapirer på forrige side tipper jeg gjaldt at fjærene ble levert med godkjenningspapirer fra en annen aktør enn TUV. Ergo ble det ikke godkjent. Det finnes andre godkjenningsaktører som leverer ut papirer som godkjennes i norge utenom TUV, men TUV er mest utbredt og hva de fleste bruker.

 

Så jo, personene på Biltilsynet kan kreve papirene oversatt til norsk. :)

 

da har du selvsagt ingen problemer med å quote dette direkte fra boka da? med kapittel og paragraf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
da har du selvsagt ingen problemer med å quote dette direkte fra boka da? med kapittel og paragraf?

Selvsagt ikke.. :)

 

Kjøretørforskriftens paragraf 6-7, Endring av godkjent kjøretøy;

Godkjent kjøretøy skal fremstilles til ny godkjenning dersom det foretas endring av kjøretøyet som gjør at det ikke lenger er i samsvar med opplysninger i vognkortet.

og dermed må man se på krav til "Søknad om godkjenning", som er paragraf 6-9, punkt 5, andre ledd;

Ved enkeltgodkjenning kan det kreves fremlagt bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard. Bevitnelsen/dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk.

 

Da skulle det vel være ganske klart.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

gadd ikke lage ny tråd så spøre her.

jeg prøvde noen kappa org fjøerer fremme på bilen min her om dagen, med kortere dempere, men syns ikke bilen ble lav nok, målte det til at den ble senka 5 cm, men ser jo bortsatt ut som en traktor. problemet er vel at den ligger på gummiputene men kan jo ikke fjerne de heller for da bånner jo driten å d er jo ikke helt sunt. noen som har noen tips til å få den lavere untatt coilovers?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gummiputer?

 

Det jeg gjorde på min var å senke de skålene (kappe av og sveise lenger ned, pass på å ikke senke altfor langt ned, da får du ikke på hjula:p )

40mm. senkefjærer, bilstein sprint dempere (de er kortere)

og jeg fjernet noe unødvendige greier på toppen av fjærbeinet.

 

bilen ble iallefall lav:p

 

 

Blir den ikke lav nok kan du og kappe fjæra i 2, min ble iallfall syk lav med 940 frontspoileren fra hællsjøstyling

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gummiputer?

 

Det jeg gjorde på min var å senke de skålene (kappe av og sveise lenger ned, pass på å ikke senke altfor langt ned, da får du ikke på hjula:p )

40mm. senkefjærer, bilstein sprint dempere (de er kortere)

og jeg fjernet noe unødvendige greier på toppen av fjærbeinet.

 

bilen ble iallefall lav:p

 

 

Blir den ikke lav nok kan du og kappe fjæra i 2, min ble iallfall syk lav med 940 frontspoileren fra hællsjøstyling

 

den beskyttelsen rund demperen innafor fjøra. så fjørskåla på toppen der ligger å hviler på den så den går ikke lengre ned uten å fjerne den da vel?

fjøra er nok ikke for lang for den går på tvers ned i en 10 liters bøtte.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår