Gå til innhold

Gire opp og ned med overdriven?

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri prøvd det, men det funker jo, jeg har selv aldri hatt en M46 som har funka som den skulle, så erfaring er det dårlig meg her i gården, Holder meg til M47, ligger på 2500rpm i 110km\t, så jeg er fornøyd og skal jeg ha noe mer futt ville jeg valgt M45 eller noen "uorginale" kasser.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hatt fungerende od rele i min på 1,5 år, så jeg har bare tatt pluss via en bryter ved setevarmerknappene og til solenoiden som legger ut og inn overdriven, og legger dermed ut og inn selv som jeg vil...

 

men jeg har begynt å bli plaget med at den slurer når den IKKE ligger inne til tider... når jeg skal rygge oppoverbakke og sånt... men nå slurer da ikke clutchen min for fem øre da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri eid bil med m46 selv, men har kjørt en del og sittet på mye.. Ved fullt pådrag i 4. gir girer kassen helt mykt opp til OD, men hvis du slipper gassen nøkker det.. Varierer jo kor mye det nøkker, og eg har kun prøvd å gire med fullt pådrag i en bil, så om det varierer kor mykt det girer og vet eg ikkje..

 

Når marius242 hadde d6 med m46 fikk han plutselig halvgir, var veldig gunstig for å få dungen opp i fart i motbakker.. Men han fikk streng beskjed om å la være, feil oljetrykk eller noe..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri eid bil med m46 selv, men har kjørt en del og sittet på mye.. Ved fullt pådrag i 4. gir girer kassen helt mykt opp til OD, men hvis du slipper gassen nøkker det.. Varierer jo kor mye det nøkker, og eg har kun prøvd å gire med fullt pådrag i en bil, så om det varierer kor mykt det girer og vet eg ikkje..

 

Når marius242 hadde d6 med m46 fikk han plutselig halvgir, var veldig gunstig for å få dungen opp i fart i motbakker.. Men han fikk streng beskjed om å la være, feil oljetrykk eller noe..

 

 

 

Grunnen til at den ikke nøkker så mye ved fult på drag, er vel fordi den slurer.....og det er ikke bra!!!!

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det også slik, at jeg har od i alle gira..

 

jeg har opplevd at dersom jeg rygger, og trør litt på slurer den lissom, SELV OM OD IKKE ER INNKOBLET... er litt irriterende.. er vell egentlig fordi at od'n sitter bak kassen;)

 

er som de andre sier, du får od på alle gira dersom du ikke bruker org relee..

 

jeg har satt et langlysrele *type Volvo* da jeg ikke hadde org od-relee og det funker fett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at den ikke nøkker så mye ved fult på drag, er vel fordi den slurer.....og det er ikke bra!!!!

Kjentes ikkje ut som om den slurte, kjentes ut som et raskt og kontant gir.. Men no har eg ingen biler med m46 i min omgangskrets lenger, så eg kan ikkje teste for å se..

 

Kan ikkje noen med m46 prøve å gire til OD med fullt pådrag? Kjenne om det slurer..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentes ikkje ut som om den slurte, kjentes ut som et raskt og kontant gir.. Men no har eg ingen biler med m46 i min omgangskrets lenger, så eg kan ikkje teste for å se..

 

Kan ikkje noen med m46 prøve å gire til OD med fullt pådrag? Kjenne om det slurer..

 

å legge inn overdriven under fullt pådrag uten bruk av clutch er ikke å anbefale!!

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du setter girspaken i 4 gir, så sitter det en bryter på lokket på toppen av girkassa som gir jord/ 31 til releèt, vis du da tar den ledningen som går ned til girkassa og jorder den rett i karroseriet, så funker`n hele tia! 1 og 2 gir slure den.. har kommet til skade at den sto inn kobla i revers flere ganger, bilen rører seg ikke men det kviner i girkassa!! bruk OD med omhu!

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte en ting, det med å legge inn od i fullt pådrag går det men den blir nok litt sliten etter hvert, jeg pleier å dra den langt på 3 og trykke på bryeren og slakke rett før den kobler og gi på igjen, tar 1 sekund før den kobler..

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår