Gå til innhold

Forsterker tilbud på Bilradiospesialisten, ok forsterker/pris?

Ranger emnet

Bue

Anbefalte innlegg

Har nå en original Volvo CR-905 radio med cd-skifter fra 1996. Denne er i instruksjonsboken oppgitt til hele 4x15w, og dette er vel mye av grunnen til at høyttalerene vrenger og skurrer når jeg spiller høyt med litt bass, eller er jeg helt på jordet nå? Sitter originale elementer i den, men vurderer å oppgradere litt etterhvert, men trenger vel uansett en forsterker, eller hva mener dere? Er 5,25" i dørene foran og 6,5" i hattehylla. Er ikke ute etter noe veldig bra anlegg, men bare noe som spiller litt høyere uten å skurre eller vrenge. Har ikke lyst på noe sub eller noe, bare kjøre litt bass på de høyttalerene som er der.

Men lurer egentlig på om den Sony XM-SD14X 4-kanals forsterkeren på bilradiospesialisten til 790,- er et greit kjøp? Er jo oppgitt til 4x50w RMS, så er jo litt mer enn de 4x15w som er der nå. Har 4 linjeutganger til forsterker på radioen, ellers så har jo denne Sonyen høynivåinnganger også.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som regel ikke bare å kjøpe en forsterker til orginal nalegg, det må stort sett bestandig noe overgangs kabler osv til for å få linjeutganger på spilleren. Hvis ikke så er alternativet å kjøpe en forsterker med høynivå innganger, slik at du kan koble de eksisterende høyttaler utgangene inn i forsterkeren på den måten.

Sjekk med lydibil.no, Frank selger noe som heter I-Sotec, det er en forsterker som er laget for orginalanlegg og kanskje den kan passe i Volvo'en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig fin ut den her da. Veldig fin størrelse, 16 x 13 cm. Er jo under halve størrelsen av Sonyen, så da kan jeg kanske på plasert den greit uten at den ligger i veien. Men er jo 1200 kroner mer da. Er jo en fordel med den enkle tilkoblingen da. Men skulle vel alltids klart å lage vanlige linjeutganger ut av den DIN pluggen som er der. Her er koblinskjemaet til DIN utgangen min. Noen som vet om den sonyen er en grei forsterker forresten?

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig fin ut den her da. Veldig fin størrelse, 16 x 13 cm. Er jo under halve størrelsen av Sonyen, så da kan jeg kanske på plasert den greit uten at den ligger i veien. Men er jo 1200 kroner mer da. Er jo en fordel med den enkle tilkoblingen da. Men skulle vel alltids klart å lage vanlige linjeutganger ut av den DIN pluggen som er der. Her er koblinskjemaet til DIN utgangen min. Noen som vet om den sonyen er en grei forsterker forresten?

Når du har sånn utgang på spilleren så får du sikkert kjøpt en overgangskabel, som gjør om orginalkontakten til RCA. Og det kan sikkert BRS hjelpe deg med. Til den prisen så er nok Sony'en et bra kjøp, men anbefaler deg å oppgradere høytalerne foran samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte den Sony forsterkeren fra bilradiospesialisten til 790,- på fredag (ser den bare er godt opp til 890 nå, og ikke 1390 som den lå på før). Tror jeg får den i julegave av foreldrene mine eller noe, så får den nok ikke før til jul. Men ser jo at det er noe sånt blått lys på toppen av den. Noen som har noen ide til hvordan jeg kan få det til å ikke lyse? Vil helst at den skal være minst mulig synlig, og da passer det dårlig med et blått lys på toppen.. Ser ikke ut til at det er noen knapp for å skru det av og på, men går det ann å få det mørkt uten å åpne den å klippe ledninger?

Trenger sikkert noen råd til oppkobling også. Denne har jo både høy og lav nivås utgang, er det noen forskjell på hva jeg bør bruke? Er den ene bedre enn den andre? Skla være 4 lavnivå utganger på spilleren min, en original Volvo CR-905. Skal vist kunne lage overgang fra DIN kontakten som er der til 4 RCA etter dette koblingskjemaet. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Skal det bare en ledning til hver RCA plugg, eller er det + og -?

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ike til at jeg maler over. Da prøver jeg heller å tape noe stoff eller noe over. Men helst vil jeg få den til å slutte. Får se når jeg får den, og kanskje høre med bilradiospesialisten eller Sony om de har noen råd. Vil jo ikke miste garantien på den med å åpne den.

Men er det noen som har noen råd om ny fronthøyttalere? Tenker på de i dørene. Vil at alt skal se helt originalt ut, så må vel bli noen coax høyttalere da. Skal være 13cm (5,25"?) i diameter og ikke mer enn 6cm dype. Ikke noen altfor dyre, max 7 - 800 for et par. Noen som har noen greie å foreslå eller?

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider