LLH Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 lages på aetek i drammen prototyp ferdig august neste år går på hydrogen og natur gass treliters alu blokk fra ferrari alu topp fra usa insug fra australia motorstyring fra sverige får tro den kommer litt lengere enn troll da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 var det denna som var i avisa for ett par dager siden? i såfall så står den på ensjø i oslo nuh... å den var ganske stygg egentlig.. dårlig laga.. men det kan bli bra hvis detta var en tidlig prototyp.. Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 den var i hamar arbeider blad på onsdag i alle fall ligner noe på gamle engelske sportsbiler om det blir noe alvor av det kan jo diskuteres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Vanskelig å lage en bil som alle liker, men dette er jo en konseptbil. Kanskje ser en høytstående person i et bilkonsern disse gutta og gir de et karosseri de kan jobbe med som selger. Motoren er ihvertfall noe de kan satse på. Personlig kunne jeg tenkt med en Toyota Prius-motor i noe som ligner et A3 karosseri. Over 300nm i batteripakka men de har ikke elektromotorer som klarer å utnytte det enda. Kanskje blir det er realitet om 10 år. Lykke til Drammensgutta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Som drammenser burde jeg vel være optimist, men dette prosjektet har jeg ingen tro på. Men det er jo artig å leke seg med andres penger? Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 http://www.fyk.no/ Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Om dette virker kan det bli et meget interessant prosjekt. Håper det blir et godt bygg, jeg vil se JC slædde rundt Top Gear-Tracket mens han sier "It's norwegian, it's enviromental, it's clean, and it's DAMN good fun." :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 bilde? Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hjelper sikkert om du går inn på linken til Tombra Edit: jeg har troen på denne FYK-saken. Hvis de bare får til et fint karrosseri så kan dette bli riktig så bra. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 WOW! så norsk .. hvorfor er ikke blokka laget av hydro? (de lager jo blokka til 3liters rekke6erene til BMW) norge har en stor bildels industri .. norsk utviklet deler finnes i dag på nesten ALLE nye biler .. Støtfangere .. girkasser you name it Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 WOW! så norsk ..hvorfor er ikke blokka laget av hydro? (de lager jo blokka til 3liters rekke6erene til BMW) norge har en stor bildels industri .. norsk utviklet deler finnes i dag på nesten ALLE nye biler .. Støtfangere .. girkasser you name it Mangler bare et norsk bilmerke;) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Over 300nm i batteripakka men de har ikke elektromotorer som klarer å utnytte det enda. Denne uttalelsen kan jeg, som elektroentusiast, dessverre ikke si meg helhjertet enig i. Et batteri kan ikke utvikle dreiemoment, mens en elektromotors dreiemoment er i praksis bare begrenset av energien du kan tilføre den, samt de interne viklinger og eventuell giring på utgående aksel. Ontopic: Jeg har virkelig troa på denne bilen. "Made in Norway" scorer høyt i min bok; uansett hva det gjelder (jeg er passe nasjonalromantisk). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Og motoren?En v6 laget av alfa :D Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Denne uttalelsen kan jeg, som elektroentusiast, dessverre ikke si meg helhjertet enig i. Et batteri kan ikke utvikle dreiemoment, mens en elektromotors dreiemoment er i praksis bare begrenset av energien du kan tilføre den, samt de interne viklinger og eventuell giring på utgående aksel.QUOTE] Enig. Uttrykte meg litt feil. Batteripakka klarer å gi nok strøm til en kraft tilsvarende over 300nm hvis motoren klarer å utnytte denne strømmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Står en artikkel om denne i dagbladet for idag med en liten videosnutt også: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/12/451995.html Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg