Gå til innhold

FYK: norsk mijløsportsbil

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

var det denna som var i avisa for ett par dager siden? i såfall så står den på ensjø i oslo nuh... å den var ganske stygg egentlig.. dårlig laga.. men det kan bli bra hvis detta var en tidlig prototyp..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Never underestemate stupidity.

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å lage en bil som alle liker, men dette er jo en konseptbil. Kanskje ser en høytstående person i et bilkonsern disse gutta og gir de et karosseri de kan jobbe med som selger. Motoren er ihvertfall noe de kan satse på. Personlig kunne jeg tenkt med en Toyota Prius-motor i noe som ligner et A3 karosseri. Over 300nm i batteripakka men de har ikke elektromotorer som klarer å utnytte det enda. Kanskje blir det er realitet om 10 år. Lykke til Drammensgutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper sikkert om du går inn på linken til Tombra

Edit: jeg har troen på denne FYK-saken. Hvis de bare får til et fint karrosseri så kan dette bli riktig så bra.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! så norsk ..

hvorfor er ikke blokka laget av hydro? (de lager jo blokka til 3liters rekke6erene til BMW)

norge har en stor bildels industri .. norsk utviklet deler finnes i dag på nesten ALLE nye biler ..

Støtfangere .. girkasser you name it

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! så norsk ..

hvorfor er ikke blokka laget av hydro? (de lager jo blokka til 3liters rekke6erene til BMW)

norge har en stor bildels industri .. norsk utviklet deler finnes i dag på nesten ALLE nye biler ..

Støtfangere .. girkasser you name it

Mangler bare et norsk bilmerke;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 300nm i batteripakka men de har ikke elektromotorer som klarer å utnytte det enda.

Denne uttalelsen kan jeg, som elektroentusiast, dessverre ikke si meg helhjertet enig i. Et batteri kan ikke utvikle dreiemoment, mens en elektromotors dreiemoment er i praksis bare begrenset av energien du kan tilføre den, samt de interne viklinger og eventuell giring på utgående aksel.

Ontopic:

Jeg har virkelig troa på denne bilen. "Made in Norway" scorer høyt i min bok; uansett hva det gjelder (jeg er passe nasjonalromantisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uttalelsen kan jeg, som elektroentusiast, dessverre ikke si meg helhjertet enig i. Et batteri kan ikke utvikle dreiemoment, mens en elektromotors dreiemoment er i praksis bare begrenset av energien du kan tilføre den, samt de interne viklinger og eventuell giring på utgående aksel.

QUOTE]

Enig. Uttrykte meg litt feil. Batteripakka klarer å gi nok strøm til en kraft tilsvarende over 300nm hvis motoren klarer å utnytte denne strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...