Gå til innhold

ABS lampa lyser!

Ranger emnet

VTi

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti problemer med ABS'en på Honda?

På min Prelude 2.0i (92) så går abs-pumpa uregelmessig og etter en kort stund så begynner abs-lampa og lyse. Den lyser fram til motoren skrues av.

Jeg har hatt bilen på verksted, skal vi se, 5-6 ganger nå. De finner ikke ut hva som er problemet. Dette er frustrerende.

Selve abs-funksjonen fungerer som den skal. Men at lampa lyser og at pumpa går uregelmessig er irriterende..

Forslag til hva som kan være problemet?

- Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992

- Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT

- Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT

- Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hørtes kanskje dumt ut. Det jeg mente var at eneste som får lampa til å slutte å lyse er å skru av motoren. Den bare begynner å lyse sånn plutslig etter at abs-pumpa har pumpa uregelmessig under turen.

Men selve abs-bremsene fungerer perfect til tross for uregelmessig abs-pumping og lampe som lyser konstant.

- Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992

- Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT

- Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT

- Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hørtes kanskje dumt ut. Det jeg mente var at eneste som får lampa til å slutte å lyse er å skru av motoren. Den bare begynner å lyse sånn plutslig etter at abs-pumpa har pumpa uregelmessig under turen.

Men selve abs-bremsene fungerer perfect til tross for uregelmessig abs-pumping og lampe som lyser konstant.

Sånn som du forklarer det, kan det høres ut som en hjulføler er ute av stille, typisk med akkurat dette at pumpa slår inn i tide å utide.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket at du har lik dekkdimensjon på alle julene? fattern hadde samme problem på peugeot 406, bilen var inne på verksted x antall ganger, skiftet hjusensorer osv, men det viste seg at et dekk hadde en annen dimensjon enn de andre dekkene, da fikk det hjulet en annen rullehastighet enn de andre og da begynte ABS lampa og lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider