Gå til innhold

Motoren stoppet i fart, hva skjær?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Høres heeeelt likt ut som problemet jeg hadde med min 230F!! Skummelt likt.. Finn bensinpumpe-relèet, åpne det, sjekk om det er svidd en krets eller to, eller be Volvo bare ta en titt på det om det er i orden. Det gjør dem uten problem, er jo bare å røske ut fra under dasjen på passasjersiden (på 240'en hvertfall) Sjekk relèet...!

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres heeeelt likt ut som problemet jeg hadde med min 230F!! Skummelt likt.. Finn bensinpumpe-relèet, åpne det, sjekk om det er svidd en krets eller to, eller be Volvo bare ta en titt på det om det er i orden. Det gjør dem uten problem, er jo bare å røske ut fra under dasjen på passasjersiden (på 240'en hvertfall) Sjekk relèet...!

Thanks, det skal jeg gjøre:) Skulle ikke forundre meg om det var det nei, derfor angrer jeg veldig på at jeg ikke tok vare på releet jeg hadde på delebilen jeg kasta forrige uke:( Men men, finnes altids ett annet vrak og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt med en gang. Den må gjerne stå i ro uten startforsøk i 4-5 min så starter den igjen og går som ei klokke. Har vært problemer når jeg har vært innom en kjapp tur på butikk f.eks. og, der jeg er kjapt ute igjen. Da vil den ikke starte, men lar jeg den stå i 5 min og prøver igjen starter den som bare det og går igjen som ei klokke.

Har du peiling?

Normal feil:) Sjekk bensinpumpereleet først, og svinghjulsgiver etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dritt i tanken eller kondens, hatt lignende problem på en granada, med gasser da, men sugde tett inntaket...

Har hatt på kondensfjerner og den slags, tror ikke det er noe der.

Men releene har jeg hatt problem med tideligere, men da med lysene.

Releene virker hele og fine, har målt de og alt. Men tror "boksen" der de sitter er dårlig kontakt i. Skal sjekke dette, og kjøre på med litt sånn elektrorens spray opplegg;) Takker for alle svar så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bensinpumperele, svinghjulsgiver og tenningsmodul er nevnt. Dette er nok en av synderne.

Ta ut releet, dette er hvitt og sitter til venstre i sikringsboksen, dra loddebolten over loddingene på baksiden og prøv den.

Hvis den stopper igjen tar du en boks med kjølende spray og sprayer tenningsmodulen, denne kutter somregel pga høy temp og ved å kjøle denne ser du om den starter igjen.

Svinghjulsgiver er også en feilkilde heller denne enn tenningsmodul men denne er ikke like lett og sjekke egentlig like enkelt å bytte denne hvis de to andre tingene fører til noen løsning,

Symptomer på svinghjulsgiveren og forsåvidt tenningsmodulen også er at den blir vanskelig å starte hvis du skal starte den etter å ha kjørt en tur (Varmen fra motoren lager avbrudd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen går på tomgang prøv å ta håndtaket på en skrutrekker og dunk/slå forsiktig på reléet.. Se om den fusker, gjør den ikke det be en kompis gå bak for å høre på bensinpumpa fusker når du gjør det samme...

Hadde feilen med bensinpumpereléet på min Omega fra 1987. Den stoppet også helt av seg selv.. Måtte vente litt.. kinna og kinna, var helt død og plutselig starta den akkurat som normalt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider