Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet


Erik Holdaas

Anbefalte innlegg

Monterte i dag enda en turbotrykksmåler i bilen, i tillegg til den originale.

Forrige eier av bilen sa at trykket skulle være på ca 0.8, men på trykkmåleren viser den ca 0.6 på fullt pådrag.

Når jeg står på tomgang, så viser måleren ca -0,7 eller noe slikt, noen andre med måler som har samme trykk når den står på tomgang?

Jeg koblet denne måleren inn på slangen til den originale turbotrykksmåleren via et t-ledd, dette blir rett, ikke sant?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også.

 

Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også.

 

Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning?

Åssen bensin kjører du på? Må ha 98 oktan på den motoren din.

Men tenningsbank kommer standard fra fabrikk på B230ET. Jeg la ned mange timer i feilsøking på den motoren jeg hadde, men fikk aldri vekk tenningsbanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt litt på 95 oktan nå ja, men neste gang jeg fyller, så blir det 98, og da skal jeg holde meg til 98 etter det.

Men kan det være for lav Co, eller at dysene ikke leverer det de skal av bensin, eller kan det være for lavt bensintrykk ? Er det noe annet det kan være enn det jeg har ramset opp nå ?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper en titt og ofte på tenningsbank er det bare et tidsspørsmål før man enten blåser toppakninga, knuser ringlandene eller sender en råde ut blokka. Og med tanke på hvor latterlig enkelt det er å få denne bort, så vil jeg kalle det direkte korttenkt å ikke gidde å gjøre noe med det. Med mindre, selvfølgelig, motoren er ingenting verdt likevel/skal byttes/har reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår