Erik Holdaas Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Monterte i dag enda en turbotrykksmåler i bilen, i tillegg til den originale. Forrige eier av bilen sa at trykket skulle være på ca 0.8, men på trykkmåleren viser den ca 0.6 på fullt pådrag. Når jeg står på tomgang, så viser måleren ca -0,7 eller noe slikt, noen andre med måler som har samme trykk når den står på tomgang? Jeg koblet denne måleren inn på slangen til den originale turbotrykksmåleren via et t-ledd, dette blir rett, ikke sant? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 det blir riktig ja, den viser undertrykk når du står på tomgang pga da lader ikke turboen noe.. Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 ja, men skal den vise så mye undertrykk som 0.7 ? vet den skal vise undertrykk, men ikke hvor mye. Derfor jeg spurte. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Det vet jeg faktisk ikke=) men trur det er noe sånn=) Har bare den orginale turbo trykk måler`n i bilen min å så jeg husker ikke.. Mvh petter Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 min viser og -0.7 .normalt det Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Med standard kamaksel så er -0.7 på tomgang normalt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også. Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også. Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning? Åssen bensin kjører du på? Må ha 98 oktan på den motoren din. Men tenningsbank kommer standard fra fabrikk på B230ET. Jeg la ned mange timer i feilsøking på den motoren jeg hadde, men fikk aldri vekk tenningsbanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Har kjørt litt på 95 oktan nå ja, men neste gang jeg fyller, så blir det 98, og da skal jeg holde meg til 98 etter det. Men kan det være for lav Co, eller at dysene ikke leverer det de skal av bensin, eller kan det være for lavt bensintrykk ? Er det noe annet det kan være enn det jeg har ramset opp nå ? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Hva er det som er det orginale trykket på ft-motorer egentlig? Og et? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Hva er det som er det orginale trykket på ft-motorer egentlig? Og et? 0,45 - 0,55 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 De fleste jalla mekaniske målere viser mye feil desverre. Iallefall hvis d er en litt billi en.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 De fleste jalla mekaniske målere viser mye feil desverre. Iallefall hvis d er en litt billi en.. Har den erfaringa jeg også ja, testet min imot et manometer som er kalibrert og da var d avvik på 0.1-0.15bar. Kjøp et industrimanometer på Tess eller lignende, de koster ikke noe mer eller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 fylte 98 bensin i dag, da forsvann heldigvis tenningsbanken min, så i morgen blir det å justere opp trykket litt da, for å så hvordan det blir på 0.9 ca.. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Løper en titt og ofte på tenningsbank er det bare et tidsspørsmål før man enten blåser toppakninga, knuser ringlandene eller sender en råde ut blokka. Og med tanke på hvor latterlig enkelt det er å få denne bort, så vil jeg kalle det direkte korttenkt å ikke gidde å gjøre noe med det. Med mindre, selvfølgelig, motoren er ingenting verdt likevel/skal byttes/har reserve. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.