Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet

Erik Holdaas

Anbefalte innlegg

Monterte i dag enda en turbotrykksmåler i bilen, i tillegg til den originale.

Forrige eier av bilen sa at trykket skulle være på ca 0.8, men på trykkmåleren viser den ca 0.6 på fullt pådrag.

Når jeg står på tomgang, så viser måleren ca -0,7 eller noe slikt, noen andre med måler som har samme trykk når den står på tomgang?

Jeg koblet denne måleren inn på slangen til den originale turbotrykksmåleren via et t-ledd, dette blir rett, ikke sant?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også.

Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes veldig fint ut, da veit jeg hvertfall at den viser sånn ca ganske riktig den måleren jeg har montert da. da skal den vel stemme ganske bra på full ladding også.

Men hva kan det ha seg at jeg har tenningsbank på fullt pådrag med bare 0.6 i trykk? feiljustert tenning?

Åssen bensin kjører du på? Må ha 98 oktan på den motoren din.

Men tenningsbank kommer standard fra fabrikk på B230ET. Jeg la ned mange timer i feilsøking på den motoren jeg hadde, men fikk aldri vekk tenningsbanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt litt på 95 oktan nå ja, men neste gang jeg fyller, så blir det 98, og da skal jeg holde meg til 98 etter det.

Men kan det være for lav Co, eller at dysene ikke leverer det de skal av bensin, eller kan det være for lavt bensintrykk ? Er det noe annet det kan være enn det jeg har ramset opp nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper en titt og ofte på tenningsbank er det bare et tidsspørsmål før man enten blåser toppakninga, knuser ringlandene eller sender en råde ut blokka. Og med tanke på hvor latterlig enkelt det er å få denne bort, så vil jeg kalle det direkte korttenkt å ikke gidde å gjøre noe med det. Med mindre, selvfølgelig, motoren er ingenting verdt likevel/skal byttes/har reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider