Erik Holdaas Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Øyvind Ryeng, er vel en grunn til at jeg spurte her på forumet om hva som kunne være årsaken til denne tenningsbanken, og det var vel for at jeg ville ha den vekk? Men i stede for å være så bråkjekk, kan du ikke heller komme med info om hvordan men får vekk denne tenningsbanken da? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Ble tenningsbanken helt borte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Øyvind Ryeng, er vel en grunn til at jeg spurte her på forumet om hva som kunne være årsaken til denne tenningsbanken, og det var vel for at jeg ville ha den vekk?Men i stede for å være så bråkjekk, kan du ikke heller komme med info om hvordan men får vekk denne tenningsbanken da? Jeg er kjekk, men ikke brå. Her er løsningsforslag rangert etter kostnad/vanskelighetsgrad, men ikke etter hva som mest sannsynlig kan være feil: -Still ned ladetrykket. -Fylle drivstoff med høyere oktantall. -Stille tilbake tenninga. -Gi mere bensin på lastpunktet hvor det er tenningsbank. -Sjekk at motoren er i orden, og spesielt at innsprøytningsdysene gir det de skal (disse må eventuelt sendes inn til spesialister som måler om de gir den bensinmengden de skal gi). -Åpne opp eksosanlegget enda mere (tretoms eller bedre burde vært minimum på enhver turbobil). -Montér intercooler. -Montér vann/methanol-innsprøytning. -Bytt til en mere effektiv turbo- og grenrør-kombinasjon. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4yo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 ja, rikti! min viser -0,5 på tomgang..kommer kansje litt annpå nøyaktigheten på måleren? har også en liten mistanke om at jeg her en lekasje i en av vacumslangene på innsuget. Siter -1987 volvo 740 tic:3"eksos, K&N filter,chip,letta svinghjul,H-råder,porta/plana topp med slipte ventiler++ 182hk+++:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 mye arbeid å montere vann/methanol-innsprøytning ? hvilken hennsikt har dette ? noe Hk å hente dær? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 :eek: mye arbeid å montere vann/methanol-innsprøytning ? hvilken hennsikt har dette ? noe Hk å hente dær? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 s90r, ja, tenningsbanken ble helt borte. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Løper en titt og ofte på tenningsbank er det bare et tidsspørsmål før man enten blåser toppakninga, knuser ringlandene eller sender en råde ut blokka. Og med tanke på hvor latterlig enkelt det er å få denne bort, så vil jeg kalle det direkte korttenkt å ikke gidde å gjøre noe med det. Med mindre, selvfølgelig, motoren er ingenting verdt likevel/skal byttes/har reserve. hei.. latterlig enkelt å fjerne tenningsbank sier du?? jeg har en B230ET kjører nå på 0,6 bar, og masse tenningsbank, 98oktan bensin... så hvordan fjerne?? Trenger tips her Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 -Still ned ladetrykket. -Fylle drivstoff med høyere oktantall. -Stille tilbake tenninga. -Gi mere bensin på lastpunktet hvor det er tenningsbank. -Sjekk at motoren er i orden, og spesielt at innsprøytningsdysene gir det de skal (disse må eventuelt sendes inn til spesialister som måler om de gir den bensinmengden de skal gi). -Åpne opp eksosanlegget enda mere (tretoms eller bedre burde vært minimum på enhver turbobil). -Montér intercooler. -Montér vann/methanol-innsprøytning. -Bytt til en mere effektiv turbo- og grenrør-kombinasjon. +Sørge for at ikke motoren super i seg olje fra ødelagte ventiltettinger eller presset opp forbi stemplene grunnet høyt trykk i veivhuset. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 +Sørge for at ikke motoren super i seg olje fra ødelagte ventiltettinger eller presset opp forbi stemplene grunnet høyt trykk i veivhuset. Hvordan finner man ut om man har høyt trykk i veivhuset? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 øyvind :thumb :thumb :thumb :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Takkerogbukker. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.