Gå til innhold

IS'n døde BRÅTT!??!

zanor

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i går kveld, bilen gikk bra lettstarta og alt virka fint helt til jeg kom inn mot ett lyskryss da fant IS'n ut at den ikkke ville mer og døde momentant! :(

Da var det bare en ting å gjøre da, utå dytte....

Har finni ut at det ikke er gnist på plugga, hørte med en kar og han mente det kanskje kunne være fordeleren som hadde ryki for den var vistnok ett svakt punkt på is'en...

Men når eg har på tenninga og drar rundt motoren for hånd så hører jeg jo at innspruten jobber innimellom og er det ikke fordelern som styrer dette?

Og innspenninga til coil'en virker det som er riktig. Har og prøvd med annen coil som jeg veit skal funke.

Noen som har no ide?

Kan selve fordeleren kutte så brått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering....

Har nå fått taua bile hjem og sett litt mer på'n.

Satt multimeteret på begge ledninga til coilen og målte 12V, vrei motoren rundt for hånd og som vanlig ved bestemte posisjoner så hørte jeg bensisn spruten og de normale lyden i efi'en spenninga til coilen datt bare så vidt det var.. nesten ikke en volt en gang før den gikk rett opp åp 12V igjen...

Gåen elektronikk i fordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svara!

Virker logisk for meg oxo at det er fordeleren for hjernen er vel ikke akkurat en slitedel? Eller er det mange hjener som har ryki på sierra?

Ihvertfall, det er konstant spenning på coilen helt til jeg napper ta kontakta på fordeleren... Meen det er også noe som virker i fordeleren fordi inspruten reagerer som vanlig... hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter no søking på google etter TFI fant jeg ut en måte å teste hva som var gåent. "Tjuvkobla" meg inn på kontakta for å lure hjernen til å tro at den skulle gi gnist og da fikk jeg gnist. Så da er det garantert tenningsmodulen (TFI) på fordeleren som er gåen.

Er ingen i gjøvik/toten distriktet som har en liggenes vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider