DeeWoo Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 se der ja.. merker en noe særlig av det staget? tror nesten jeg må nedom å kjøpe det jeg også..får en tak i grovere enn volvo orginal? Kjørte orginal 740 før, var nesten som å kjøre en båt...med sykkelpumpe-dempere :puke Kjøpte nå ei Likvogn (245) med disse stabbstagene fremme, bak, over dempertårn osv...turbostagene vell å merke... Og det merkes meget godt på karosseri-krengingen :D Krenger nesten ikke i det hele tatt :p Siter Volvo 245 '86 2.3l Turbo - Bruksbil (avskiltet atm) :( Volvo 245 '85 2.3l - Delebil Volvo 740 '85 2.3l - Solgt til søster :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 I går fikk jeg en gladmelding på sms fra min lokale volvoforhandler. Staget var endelig kommet! Jeg fikk hentet dette, og skaffet m12 bolter til monteringen etter tips fra forumet. Det viste seg riktignok at gjengene var m10, så jeg får desverre ikke montert staget før i morgen tidlig. Jeg kommer med tilbakemeldinger... du trenger en mutter også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Mitt stag kom inn på bilforum stavager på ca.16 timer Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Kjøpte dette til min 940. 350kr komplett med skruer og mutter. kom dagen etter. merket stor forskjell på at bilen ikke understyrte så mye. skal montere tårnstag en dag + nye dempere så får man se hvordan kassa ligger på veien :) noen som har prøvd å bytte ut div andre ting i understellet mot lettere ting etc? om dette har hjulpet? nyere 960 s/V90 har jo noe 850 deler i frontstillingen. hjelper vist en del. aner ikke hva :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Nå er staget montert og prøvekjørt. Jeg kunne merke at bilen var noe stivere i front, og at den var mer bestemt på retningen i svinger. Forbedringen var liten i forhold til fjærbenstaget jeg monterte for noen uker siden. Oppsettet er nå ( i en ombyggingsfase ) lesjøfors fjærer foran, orginal bak, sykkelpumpedempere rundtom, fjærbenstag og dette staget. Bilen har endret totalt karakter allerede, så jeg gleder meg til å få på resen av delene jeg har liggende :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 farlig: Fått på resten av delene? Skal gjøre noe slikt med min og når jeg får skaffet meg 740 igjen:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Ja, har fått på lesjøfors rundtom, bilstein sprint rundtom, 24mm fremre kreningshemmer med polyforinger, fjærbenstag og ambulansestag. Bilen er ikke til å kjenne igjen. I begynnelsen synes jeg den var litt for stiv, men nå er det bare deilig! Angrer ikke et sekund :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 de der ambulansestaga? gidder du slenge ut et bilde av de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Passa stage på turbo bila? der downpipen kjem ned? såg ikkje ut som der var so god klaring.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 er ikke så mye klaring nei, men går fint på min, og jeg har FK med orginal downpipe, men bruker 740 motorfester, som er en del lavere enn orginale hydrauliske fester som er til 940, så downpipen min kommer enda lenger ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 bumper en gammal tråd jeg, og informerer om at staget nå koster over 1600,- nytt på volvo;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 fyyyfaen!!! for ett lite tynt stål rør med litt lakk på, vi får bare bjynne og bygge det sjøl.. smi hammar og ei skru stikke.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 nokon som har truën på 25mm stabstag framme å bak???? Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 fyyyfaen!!! for ett lite tynt stål rør med litt lakk på, vi får bare bjynne og bygge det sjøl.. smi hammar og ei skru stikke.. :) Om noken laga, so er eg interisert. $59.95!!! + frakt då. http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=176&NodeID=1161&RootID=629 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 nokon som har truën på 25mm stabstag framme å bak???? jeg har det.. er dynamitt det, me du bør jo ikke ha resten uv understellet heilt org da, og kjøre på sykkeldekk og sånn, da er det i stiveste laget.. husk, de staga, går ikke på hvor mye en greier trøkke bilen ned i et hjørne, de går på at om du trøkker bilen ned i et hjørne, så drar de med seg hjulet tvers over og ned. hmh beit ike hvor godt forklart det var. men har du dekk med litt tak i, og litt understell utenom og så er det bare å kjøpe;) tar LAANG tid om du bestiller fra ipd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg