Gå til innhold

Stab Stag

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

se der ja.. merker en noe særlig av det staget? tror nesten jeg må nedom å kjøpe det jeg også..får en tak i grovere enn volvo orginal?

Kjørte orginal 740 før, var nesten som å kjøre en båt...med sykkelpumpe-dempere :puke

Kjøpte nå ei Likvogn (245) med disse stabbstagene fremme, bak, over dempertårn osv...turbostagene vell å merke...

Og det merkes meget godt på karosseri-krengingen :D

Krenger nesten ikke i det hele tatt :p

Volvo 245 '86 2.3l Turbo - Bruksbil (avskiltet atm) :(

Volvo 245 '85 2.3l - Delebil

Volvo 740 '85 2.3l - Solgt til søster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I går fikk jeg en gladmelding på sms fra min lokale volvoforhandler. Staget var endelig kommet!

Jeg fikk hentet dette, og skaffet m12 bolter til monteringen etter tips fra forumet. Det viste seg riktignok at gjengene var m10, så jeg får desverre ikke montert staget før i morgen tidlig.

Jeg kommer med tilbakemeldinger...

du trenger en mutter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dette til min 940. 350kr komplett med skruer og mutter. kom dagen etter. merket stor forskjell på at bilen ikke understyrte så mye. skal montere tårnstag en dag + nye dempere så får man se hvordan kassa ligger på veien :) noen som har prøvd å bytte ut div andre ting i understellet mot lettere ting etc? om dette har hjulpet? nyere 960 s/V90 har jo noe 850 deler i frontstillingen. hjelper vist en del. aner ikke hva :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er staget montert og prøvekjørt.

Jeg kunne merke at bilen var noe stivere i front, og at den var mer bestemt på retningen i svinger. Forbedringen var liten i forhold til fjærbenstaget jeg monterte for noen uker siden.

Oppsettet er nå ( i en ombyggingsfase ) lesjøfors fjærer foran, orginal bak, sykkelpumpedempere rundtom, fjærbenstag og dette staget.

Bilen har endret totalt karakter allerede, så jeg gleder meg til å få på resen av delene jeg har liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 6 months later...
nokon som har truën på 25mm stabstag framme å bak????

jeg har det.. er dynamitt det, me du bør jo ikke ha resten uv understellet heilt org da, og kjøre på sykkeldekk og sånn, da er det i stiveste laget.. husk, de staga, går ikke på hvor mye en greier trøkke bilen ned i et hjørne, de går på at om du trøkker bilen ned i et hjørne, så drar de med seg hjulet tvers over og ned. hmh beit ike hvor godt forklart det var. men har du dekk med litt tak i, og litt understell utenom og så er det bare å kjøpe;) tar LAANG tid om du bestiller fra ipd

Lenke til kommentar
Del på andre sider