Gå til innhold

fjerning av dør lister, korleis?

Ranger emnet

Audi_Quattro

Anbefalte innlegg

Hei, dørlistene mine er ganske dårlige, så eg har bestemt meg for å riva dei av.. einaste problemet er at limen henger noke så "#%¤"¤

Så er det noken som har noken tips til kossen eg kan fjerne limen?

Ville satt STOR pris på om noken kunne hjelpa!

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tynt fiskesnøre og dra under listene for å få dei av. Resterande lim kan fjernast med parafin eller sitrusspray.

Kva meiner du med dårlige? Om dei er grå og oksyderte vil dei sjå ut som nye etter ein rask oppvarming mad varmluftspistol.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tynt fiskesnøre og dra under listene for å få dei av. Resterande lim kan fjernast med parafin eller sitrusspray.

Kva meiner du med dårlige? Om dei er grå og oksyderte vil dei sjå ut som nye etter ein rask oppvarming mad varmluftspistol.

hehe, fant ut av da med sistusspray.. listene er rusta på sinsiden, så dei har bøyd seg og ser heilt deformerte ut :( bilen blir jo litt meir "clean" uten dør lister og :) veit du kor eg får kjøpt den sprayen eller? eller om dei har noke på bensinstasjonen som er brukandes?

*edit* hilsen audi_quattro

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, fant ut av da med sistusspray.. listene er rusta på sinsiden, så dei har bøyd seg og ser heilt deformerte ut :( bilen blir jo litt meir "clean" uten dør lister og :) veit du kor eg får kjøpt den sprayen eller? eller om dei har noke på bensinstasjonen som er brukandes?

*edit* hilsen audi_quattro

Biltema selger sitrusspray, det samme gjør flere forskjellige bil- og kontorrekvisitaforretninger. Parafin fungerer også bra.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider