Ben are Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Anbefalt i den grad at det er dumt å koste på en aksling flere tusen på sperre, og ikke bruke den som i utgangspungtet er best!!!!! Til moderate effekt uttak så holder nok 1030 akslingen masse den.... men hvorfor ta sjangsen når det finnes lett tilgjengelige akslinger som er bedre og sterkere????? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Men ingen som har svar til meg og han andre? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Ja trenger å vite det. Er det 1030 eller 1031? Svar! Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Umulig å si utiftra bildene deres om det er 1031 eller ikke..... Fins 1030 med samme utseende også! Hvist dere leser tråden fra starten av så får dere vite dette!!!! står støpt 1031 på de aller fleste 1031 akslingene.... se etter det noen plasser! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Har jo lest tråden, hvor folk sier at 1031 har den vesle firkanten på høyresia.. :P men ja, har prøvd å sjekke rundt hele, men har ikke sett noen helst tekst, unntatt at det står VOLVO og noen tall på den firkanten.. men de talla var 107420 eller no.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Blir også sagt at det finnes akslinger med slike firkanter som ikke er 1031... Men vet du ikke hvor akslingen er hentet fra da? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Er hentet fra? Har jo stått på bilen siden den var ny.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Skal jeg gi dere et svar trenger jeg bilde av klokka UTEN lokk! Så kom dere ut å ta av lokket og ta et bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Den med alu lokk er 92mod.Har også en 91mod og en 87-88mod med vanlig stål lokk. ok.. jeg har 92' eller 93'.. med truetrac (nye typen, 3-gear), 3.73. fine gardine :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har gått på en smell når det gjelder 1030 vs 1031 aksler.. Når jeg kjøpte volvoen av bruno satt det en 1031 aksel på den med de rare ørene/krokene på høyre side Denne akselen kløpte jeg greit av en sommerkveld, og bruno hadde en ny aksel liggende til meg.. Denne akselen hadde OGSÅ disse ørene/krokene som mange mener kjennetegner 31 akselene.. Jeg skrudde over stikkakslinger og truetracken fra den akselen jeg kverka og det funka.. Men er stygg lyd var det, og nå er akselen hos Euro 1 til shims, og sjekk. Han ringte meg nå og sa at akselen jeg hadde satt på bilen var en 1030, jeg ble "lurt" av de ørene/krokene som er på høyre side av akselen legger her opp bilder av hvordan du SER forskjell på en 1030 og en 1031 aksel, da med lokket demontert! en 1030: en 1031: legg merke til utsparingen i huset til større kronhjul på Venstre side her er pinjongen til 1030 og 1031 aksel ved siden av hverandre.. en del forskjell i størrelse! bildene er tatt av mesterfotograf Euro1 :) Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 på mitt 164 prosjekt, skal ej bruke en orginal aksling ifra 164E 1974mod. som er montert lammelsperre i.. har et bilde av den og spørsmålet mitt er: er dette en 1031 aksel?? ps. det er ikkje 240 aksel som er sveist om festa til 164.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 BUS_164: ja det er en 1031. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 BUS_164: ja det er en 1030. ok, men då stemmer jo det ikkje helt "at dei med utsparinga i huset for større kronhjul, er 1031".. for det er no det på denne akslen..men her er ikkje dissa to "ørene" på høgre side..må ha både "utsparing" å "ørene" da for å være 1031? Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 ok, men då stemmer jo det ikkje helt "at dei med utsparinga i huset for større kronhjul, er 1031".. for det er no det på denne akslen..men her er ikkje dissa to "ørene" på høgre side..må ha både "utsparing" å "ørene" da for å være 1031? Kan nok hende at volvo lagde en kraftigere aksel til 164 modellene, da Disse hadde jo B30 og regner med det kan være samme som en 1031, men med en annen betegnelse.. på 240 serie aksler så stemmer nok innmat og hus bedre for å betegne om det er 30 eller 31 aksel er ihvertfall stor forskjell på innmaten som bildet viser... edith: ørene har ingen ting å si om det er en 1030 eller 1031 selv om noen mener det. det du ser forskjell på er utsparingen til kronhjul i huset, og størrelsen på kronhjul og pinjong, dette er seff vanskelig å se om du ikke har noe å sammenligne med Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har i ettertid lest på et eller annet forum at 1031 angivelig tåler 30% mer enn 1030. ** Har ingen grunnlag for denne påstanden, men vi vet alle 1031 er mer beefy Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.