Gå til innhold

hvordan se forskjellen på 1030 og 1031??

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har iallefall plukket sund aksling med innstemplet 1031 som har hatt 1030 innmat.... Den akslingen kom fra en 86mod stasjonsvogn! Mener å ha hørt om flere som har opplevd det samme....

Hmm, jeg lurer på om dette kan være bare i 86' modeller??

I 86' kom jo el speedo, men jeg hadde en 86' med mek speedo og 4tr girkasse (240 gl). ellers fremstod den som 86'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bruke 1030 når 31 akslinga har sterkere kronhjul og pinjong...?

Altså, det er ikke hestekrefene dine det kommer ann på om akslinga holder eller ikke, det er åssen du kjører... Du skal ha rimlig mye klem før du river istøkker ei 30 aksling på reint drag, det er kløtsjinga som tar dem, og da kommer det ann på åssen dekker du bruker, felg dim, tørt, vått, trackbite osv...

Om du skulle rive istøkker den 30 akslinga di så er jo ikke akkurat det verdens undergang da, bytter jo den rimlig fort.....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bruke 1030 når 31 akslinga har sterkere kronhjul og pinjong...?

Altså, det er ikke hestekrefene dine det kommer ann på om akslinga holder eller ikke, det er åssen du kjører... Du skal ha rimlig mye klem før du river istøkker ei 30 aksling på reint drag, det er kløtsjinga som tar dem, og da kommer det ann på åssen dekker du bruker, felg dim, tørt, vått, trackbite osv...

Om du skulle rive istøkker den 30 akslinga di så er jo ikke akkurat det verdens undergang da, bytter jo den rimlig fort.....

Hvorfor? Tja, kanskje fordi det sitter ferdig montert på bilen min kanskje? :hello:

Og i og med at bilen skal kastes på tverra og brukes for det den klarer med clutchkicking og alt annet hva drifting innebærer, så blir det jo alltids litt belastning.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har det i bilen, er ikkeno vits å spørre om det da, kjør til det ryker! Hehe Noe som jeg tror kommer t å ei lita beite før skjer...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kløpte ihvertfall av en 1031 pinjong med litt sjenert clutching som det heter med min lille effekt.. men med en syk syk clutch er alt mulig da..

At han med den racerbilen har gått for 2plata clutch er for meg rart.. hadde jo holdt massevis med enkel sinter og..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider