Skrotnisse Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 hvordan se forskjellen på 1030 og 1031?? har en liggende men vet ikke hva det er....det står ingenting på den..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Noen mener du kan se d på de 2 "knottene" som er på akslingene! altså uten knotter 1030 med knotter 1031, men d er bull, har sett begge sorter med knotter, d du kan gjøre er å skru opp lokket på diff huset, skal stå et nr på d største hjulet der, å selve diff huset er større på 1031 enn 1030 :) men tro ikke du har spærre aksling fordi om d er 1031, må fortsatt monteres;) håper dette hjelper :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Inne i diffhuset er det to "spor" for kronhjulet i 1031 pga at dette er større enn 1030 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Diffhuset på 1031 er "firkantet" ihvertfall på venstresiden. Der hvor det er merket med rødt, er det firkantet på 1031. (Bildet er 1030). Og, 1031 er vel standard fra 83- oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 :D da har ihvertfall jeg 1031 Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 jeg har 1031 med truetrack i gromvogna men ville finne ut om dejn i skrothaugen var en 1030 eller 1031 før den går i søpla.......får sjekke neste gang jeg er på verkstedet Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Står stempla inn i bakkant.. Mot mellomakselen ett sted, husker ikke nøyaktig hvor, men kan prøve å ta bilde i mårra.. Har en 1031 aksel på pall utenfor garasjen.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Diffhuset på 1031 er "firkantet" ihvertfall på venstresiden. Der hvor det er merket med rødt, er det firkantet på 1031. (Bildet er 1030). Og, 1031 er vel standard fra 83- oppover. D er feil, å de firkantene du tenker på er på høyre side;) fins 1030 å med slike firkanter... å 1031 er absolut ikke standard fra 83 å opp :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 D er feil, å de firkantene du tenker på er på høyre side;)fins 1030 å med slike firkanter... å 1031 er absolut ikke standard fra 83 å opp :) Det stemmer det. 1030 og 1031 finnes om hverandre på en rekke biler. Også med og uten LSD. Men jeg mener at det skal stå en id-plate på Høyre side av akselen, i forkant der hvor inngående aksel kommer. Her skal det stå modell nummeret, og evt. konfigurasjon som var originalt. Glenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Det er vel fordi jeg så på akslingen opp ned at jeg tenkte den var på venstre side :P. Er du så sikker på at det ikke er standard fra 83? Mulig jeg bommer nå, men du kan nesten ta deg faen på at 85-86 osv har 1031. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 fra 86 så ble den standard, men tror det hovedsakelig ble levert 1030 på alle med b21 og b200k opp til 85. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 når volvo har to typer deler som blir brukt om hverandre. og den ene plutselig skal bli standard så er det kun et spørsmål om når de går tom for den delen som ikke er standard. så lenge de hadde begge deler var det enkelt og greit 50/50... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Volvo ble levert med 1031 fra 86.... MEN fins 86mod 1031 akslinger med inmat fra 1030. Altså heter 1031, men har styrke som en 1030... Fra 87mod km ALLE volvoer med 1031 med 1031 innmat.... Så kjøper du en sksling fra en bil som ble bygget fra og med 1987 har du garantert en 1031 med rette innmaten!!!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Jeg demonterte en aksling fra en 87 mod volvo så da er jeg sikret da? nice nice... Men er vel å få truetrack sperre til både 1030 og 1031 men er bare at den 1031 tåler litt mer? Hva er det forskjellige utvekslingene på 1031 da? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 1031 tåler mest ja.. Kan få haugetall ev forskjellige utvekslinger til den, fra 2,9:1 til 5,13:1 eller no. 5,13:1 og de andre som er lavt giret er ikke originale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.