Gå til innhold

Har du FWD kasse eller clutch liggende løst?

Ranger emnet

Chevy350

Anbefalte innlegg

Da kan du kanskje hjelpe meg...

Jeg driver og pusler litt smått med å forene en 17D fra en Combo sammen med en R25 fra en Omega, men har selvsagt møtt på noen problemer underveis.

Problemet er å finne en lamell som passer i diesel svinghjulet (må beholdes pga Isuzu motor og dieselstarter), og som samtidig passer på inngående aksel i R25 kassa. Jeg lurer på om noen har liggende løst F17/F20/F25 kasser og kanskje noen clutcher til disse, eller noen 16V motorer, og kan måle ytterdim på splines på inngående aksel, og ytterdiameter + tykkelse på lamell.

Altså; Vet noen om en lamell som er maks 200mm i diameter, 7mm tykk (+/- litt), og takler Omega-kassens 24,5mm utvendig/15mm innv/14 splines inngående aksel.?

Eller om kassene som kom i Omega de første årene sammen med 1.8L OHC motor hadde mindre inngående aksel og dermed mindre clutchnav?

Selve navet med fjærer for å oppta torsjons-slag er for stort til å passe i 17D svinghjulet, så å dreie ned ytterdiam på en Omega clutch funker ikke...

Se forøvrig http://www.v8power.net/christian/rekord.htm for mer info, og noen få bilder...

Finner jeg ingen løsning gjennom kreativ clutch-bruk, er siste utvei å plukke ned kassa og dreie ned inngående aksel, og frese nye splines (14splines på Combo-clutchen og). Men jeg vil selvsagt helst slippe dette!

Aner ikke om noen kan svare på dette, men på forhånd mange takk!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste FWD lamellen jeg har vært borti som har like splines som r25 og de andre rwd kassene (minus 265) er F28 kassa.

Men den lamellen har større diameter enn en standard 20. 8v lamell.

228mm er det vel om jeg ikke husker feil i farta.

Lik diameter på både 16vT med f28 og 16v med f20.

Bare på F20 og nedover er det mye flere og tynnere splines.

Spørs vel egentlig om det enkleset er og få byttet senter på 1.7 lamellen så den passer omega kassa.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider