Gå til innhold

Il Tempo Gigante

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Tok en kikk på Il Tempo Gigante i dag. Sto utenfor Elkjøp på Sandvika. Deilig den ja. Rakettmotor, stooore lykter, traktorhjul... Og på hvite skilter! Verdt å få med seg, ja.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sett den en del ganger jeg og ja. på hunderfossen familie park............

 

Kjører faktisk rett forbi huset mitt en gang i blant. :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk: Il Tempo Gigante har spesialkonstruerte bildekk med stålinnlegg og sju lag med rævnetting innstøpt i kautsjup gummilegering fra de vestindiske øyer.

 

Motor: Bygger'n Reodor først motor, så slår'n seg ikke til ro med noen vanlig totakter,nei, eller vanlig firesylindra. Han har borra opp 12 høl, polstra dem med konkave sylinderforinger. Og så har'n dytta inn en hel haug høyspente tennplugger med gnistfangere til fire tretoms høypolerte utblåsningsrør. En samla motorkonstruksjon på 2,8 tonn, som burde virke urovekkende på et og annet bilkonsern uti verden.

 

Karosseri: Hos en Reodor blir det eksperimentert med all slags drivstoff, og tynnvalsa, håndsveivede karosseriplater. Og bak mørke briller sveiser'n Reodor sammen en kjøredoning som nok vil vekke oppmerksomhet i internasjonalt motormiljø. Ikke minst på grunn av tekniske finurligheter som griper radikalt inn i forgassersystemet.

 

Radar: For steinsprang og skodde, og i tilfelle det skulle dukke opp noen uoversiktlige sideveier.

 

Speedometer: Reodor har satt inn to speedometere på'n, koplet slik at det ene overtar der det andre slutter.

 

Funksjon: Her har vi da startsveiva som starter motoren foran, som igjen starter aggregatet under dashbordet, som til slutt starter rakettmotoren bak. Skulle tro det går unna da, ja. Med en 12-sylindra her, og rein alkohol der, og noen arbeidsvillige raketter inni her, så kulle kjerra i hvert fall ikke bli noen sinke i trafikken, nei. Bilen er både framhjulsdreven og bakhjulsdreven, og med direkte bensininnsprøyting rett i dysa - etter klystérmetoden.

 

Det tar et års tid å snekre sammen en doning som Il Tempo Gigante. Og den da'n Reodor satte tenningsnøkker'n i prototypen, den da'n slo seismografen i Bergen ut på skalaen med 7,8. Ingen dårlig start det for en som pusler med hjemmeindustri.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener a ha sett et program,da det var en liten motor i, og så ordnet en f1 stjerne en motor..ganske sikker

stemmer nok d, da de først bygde bilen, satt en spinkel v8 i de, men da den tiligere F1 føreren så bilden, sa han at en slik fin og unik bil ikke kunne ha en slik symaskin, så han donerte en bigblock til Ivo, tror den er på rundt 7 liter eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår