CorraDon Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Ahh, så kopien til Caprino er ikke helt lik? teit da... Hehe Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Må ikke glemme at gateversjoner av racebiler som regel blir tonet ned litt vett... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Må ikke glemme at gateversjoner av racebiler som regel blir tonet ned litt vett... Ikke bare det, men jeg tror faktisk ikke biler blir godkjent uten skjermer både foran og bak i norge... mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Ikke bare det, men jeg tror faktisk ikke biler blir godkjent uten skjermer både foran og bak i norge... mvh oddi Joa, men ikke så nye. Denne er jo bygd på et chassi fra 70-tallet hvis jeg ikke tar helt feil. Dem har fått mye godvilje i utgangspunktet, ingen vits i å presse flaksen sin med å fjerne skjermer også. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Innbilte meg at den var bygd på caddilac chassi og at det sto i en olds motor? men hvem er det som har gjort karosseriarbeidet på den, noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 En italiener som gjorde det på studio i Norge. Husker ikke hva han het, ganske kjent iallfall, sier det på autofil Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Er centrum fornikling som har kromma og fornikla alt på bilen. Og for de spesielt interesserte: Hyldningskantante Eg helsar Fy Fazan frå ørkenlandet Og det har nåkon og kvar fått sande At denne sjeiken vart stin tå gryn For oppfinnaren han kjensle fekk Og skreiv så ut ein stor, gild sjekk Slik at på startstreken no til helgen stiller sykkelreperatør Reodor Felgen opp med noko som triller fort Og som bærer navnet på denne kantante racerbilen Il Tempo Gigante Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Innbilte meg at den var bygd på caddilac chassi og at det sto i en olds motor? men hvem er det som har gjort karosseriarbeidet på den, noen som vet? Er bygd på et Cadillac chassi, og hadde Caddy maskin i begynnelsen som nå er byttet ut mot en Chevy 454. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 En jetmotor kan godt suge inn luft fra et rør som peiker bakover.. På en jetmotor suges det luft inn i et rør, og det blir sprøytet brennstoff inn i røret, der anntennes det av en gnist, som gjør at det blir trykk, og dermed går bilen/flyet osv framover.. Jo fortere drivstoffet blir dyttet inn i røret, og jo fortere gnisten anntennes, jo fortere framover går det.. :P eehhh...nope...det du snakker om er en pulsjet..som er et HELT annet konsept... det som sies alle plasser er at det er en helikopterturbin som sitter i ITG...noe som er mest logisk da en helikopter "jetmotor" har en aksling som kommer ut av den som man kan kobble til en girkasse. en jetmotor (gassturbin å foretrekke) fungerer ved samme diabatiske forbrenningsprossessen som en dieselmotor gjør altså forbrenning under konstant trykk... men selvfølgelig det er eneste likheten... dieselmotor har stempel, gassturbinen har kompressor(er) og turbin(er). for å si det simpelt... luften blir dratt inn og komprimert av masse vifter som ligger på rad etter hverandre hvor tverrsnittet krymper, altså en kompressor. den øker trykket og temperaturen på luften betydelig (ta 20bar og ca. 400C som eks.) så går den inn i brennkammeret hvor det blandes inn drivstoff (diesel kan brukes, parafin etc.) dette må først tennes av en gnist, men når "bålet" har startet vil temperaturen og trykket få forbrenningen til å fortsette kontinuerlig. nå blir lufta/gassene VELDIG oppvarmet (ca. 2200C) og utvider seg mye. de får nå også veldig stor hastighet, altså kinetisk energi, og passerer gjennom turbinens "vifteblad" og blir omgjort til mekanisk energi som brukes til å drive kompressoren (ren turbojet, aka jagerfly type) og eventuelt kompressoren + en aksling som fortsetter ut til en girkasse (turboshaft, som brukes i bla. helikopter) den motoren som mest sansynlig sitter i ITG er enten en Rolls Royce GNOME eller GEM turboshaftmotor (disse motorene er å finne i eks. sea king og lynx helikopterene) disse motorene er ganske små og ville få plass i ITG (andre helikopterturbiner kan være litt "klumpete") kan også hende det er en Lycoming T56 (som sitter i "huey" helikopteret bla.) eller det kan være en litt heftig APU fra et større pasasjerfly... disse turbinene liger alle i overkant av 1000hk...og det sier jo noe om hvor mye "umpf" det er å finne i baken på ITG...spess med tanke på at det er 1000 konstante hk :) MVH (snart) flytekniker Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 informativt:) Men fremeles en real bump :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harkas Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Satt også på med Il Tempo Gigante da jeg var rundt 7 (?) år gammel.. Ivo Caprino selv som kjørte! :D Hadde muligheten da jeg var enda mindre, men ble redd fordi den bråket. Ville heller grine og blåse snørrbobler. Fattern kjente IC gjennom jobben - dynga meg ned med Flåklypa stæsj! Så ikke helt verdien av dette da jeg var kid, men tror nesten at det må graves frem igjen nå.. - Henrik Såpass Selge noe av det du fikk, hvis du har funnet det? Samler på stæsjet jeg da..gal, men "hva skan jøre da"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Såpass Selge noe av det du fikk, hvis du har funnet det? Samler på stæsjet jeg da..gal, men "hva skan jøre da"? Ikke så halvgæærnt nei, tatt i betraktning at innlegget er 5 år gammelt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Denne tråden er like aktuelle nå, som den var for fem år sidan. Il Tempo Gigante var i Oslo nå i forbindelse med 35 års jubileumet for filmen. Sikkert nokon som såg den då. Det skulle til og med bli lodda ut ein tur med bilen, men på grunn av regn vart det ikkje noko av det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet Oktober 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Den var i her i Fredrikstad om lørdagen, ble til og med kjørt en liten runde rundt i by'n. :) Siter » 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350 » 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.